• Nube

Vi som har plussat efter IVF hösten 2017

Tänkte att det vore roligt att följas åt under graviditeten med andra som också gjort IVF.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-12-28 11:37
    BF 2018 <3

Ijo, 3/5

Hoppfullhet, 10/5

Mm79, 24/5

EimearX, 27/5

Senua, 28/5

Milli07, 1/6

Pigan86, 1/6

Andromedae, 2/6

Nube, 4/6

Galadriel80, 6/6

Anki7, 11/6

Emsoff, 21/6

Kattnos, 16/7

Hey.orange, 21/7

Pigall, 30/7

Jeenniie83, 2/8

Waldesten16, 13/8

BettyBoop81, 16/8

Solen2, 20/8

Znickers 21/8

• Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017
  • kattnos
    pigan86 skrev 2018-07-17 22:01:02 följande:

Aha det visste jag inte, är inte så påläst om just amningen. Han tar flaskan så bra nu och tror inte att han skulle ha tålamod att bli ammad faktiskt. Han har verkligen inget tålamod, allt ska ske nu och på en gång och helst igår :D

Men kanske är värt ett försök ändå, tack för tipset.

Håller tummarna att de kickar igång för dig snart.Vi är ute på bakgården i princip hela dagarna, altanen där är i skugge hela dagarna så där ligger gossen i vagnen och jag läser o grejsar i trädgården.

Vad skönt att hon inte gick ner i vikt. Haha då väger hon fortfarande mindre än vad min gosse gjorde när han föddes. Förstår inte hur han kan vara så stor redan, varken jag eller min karl är speciellt stora. Dock så har han storfödda barn på sin sida av släkten så de kommer väl därifrån. Våran son vägde nästan 5 när han föddes :)

Vi har fått hyfade rutiner tycker jag med tanke på att de bara gått en månad. Han sover mellan 3-6 timmar i stöten under nätterna, vaknar 2-3 ggr och äter o får ren blöja och somnar för de mesta om rätt så fort. Vi är rätt bortskämda med sömn då vi tar varannan matning just nu när vi båda är lediga. Vi brukar kliva upp vid 10 tiden men ibland stannar vi kvar i sängen längre om vi inte har något planerat för dagen.

Våran gosse ler också, längtar tills han börjar ljuda och skratta <3

Haha, nä jag har förstått att bebisar är väldigt olika och det är ju häftigt! Det viktigaste är ju givetvis att han får i sig det han behöver. Och sen är det ju praktiskt att kunna dela på matningen :)

Tack, ja jag hoppas också det.. vill så gärna träffa vem det nu är som har bott i magen så länge!

Jag uppdaterar när det händer något :)
    BF 16/7
  • Solen2

Svettas i värmen. 33 dagar kvar till bf.

Har flytt ut på landet till föräldrarnas stuga där det finns badmöjligheter på nära håll.

Och jag som beställt en sval sommar. Funkade inte alls.

• pigan86
    kattnos skrev 2018-07-18 06:22:58 följande:

Haha, nä jag har förstått att bebisar är väldigt olika och det är ju häftigt! Det viktigaste är ju givetvis att han får i sig det han behöver. Och sen är det ju praktiskt att kunna dela på matningen :)

Tack, ja jag hoppas också det.. vill så gärna träffa vem det nu är som har bott i magen så länge!

Jag uppdaterar när det händer något :)

Jo de är rätt skönt då jag är morgonpigg och min sambo kvällspigg. Så de föll sig rätt naturligt att han tar förnatten och jag morgontimmarna. Kan även tycka att de är mysigt att få lite egentid med gossen på morgonen, han brukar vara lite extra gosig då :)
  • Emsoff

[quote=78891134][quote-nick]pigan86 skrev 2018-07-18 11:58:03 följande:[/quote-nick]

Känn ingen press kring amningen. Den är tuff att få till! Men soM du vill amma så kan du i början pumpa igång brösten och ge det som du får ur på flaska. Och erbjuds bröstet när han inte är vrålhungrig. Finns såna amningsnappar till brösten också som gör att känslan blir mer lik en flaska. Men som sagt, kämpa inte för mycket med amningen om flaska/ersättning funkar fint för er. Huvudsaken är ju just det, att ni mår bra tillsammans!

• pigan86
    Emsoff skrev 2018-07-24 02:07:47 följande:

[quote=78891134][quote-nick]pigan86 skrev 2018-07-18 11:58:03 följande:[/quote-nick]

Känn ingen press kring amningen. Den är tuff att få till! Men soM du vill amma så kan du i början pumpa igång brösten och ge det som du får ur på flaska. Och erbjuds bröstet när han inte är vrålhungrig. Finns såna amningsnappar till brösten också som gör att känslan blir mer lik en flaska. Men som sagt, kämpa inte för mycket med amningen om flaska/ersättning funkar fint för er. Huvudsaken är ju just det, att ni mår bra tillsammans!

I början hade jag svårt att acceptera att amningen inte fungerade och kunde inte riktigt knyta an till mitt barn. Varje gång han nekade bröstet mådde jag mer o mer dåligt och hans pappa var den som fick ge honom flaskan. Jag grät av frustration varje dag och det kändes som att mitt barn inte ville ha mig. Nu däremot är de oftast bara min famn som duger när han är trött och gnällig. Jag kommer inte amma detta barn, vågar inte ens pröva igen, för den känslan jag hade tidigare var hemsk och både jag, min sambo och vårat barn förtjänar inte det.

Trodde att amningen skulle vara så självklar, var nog de som sårade mest. Trodde aldrig de skulle vara så svårt och att mjölken skulle rinna till direkt. Kanske får jag chansen om vi skaffar fler barn och fungerar de inte då heller så vet jag att flaskan fungerar alldeles perfekt i våran familj :)
  • Hoppfullhet

Kul o få dölja med lite ff hos några :).

Kattnos, blivit en bebbe än?

Nu är min lilla tjej 2,5 månad o växer som hon ska. Glad att amningen fungerar ff då jag bara kunde amma stora tjejen en månad cirka innan bekymmer började. Dock mkt bekymmer med magen nu de första 8 v iaf o ville helst ej ligga själv o gärna äta hels tiden. Ominte optimalt med en 2,5 åring hemma men vi har fått göra de bästa av det. Magen fungerar bättre nu men vågar ff inte sluta med minifom drp o magdroppar. Storasyster är så glad för o snäll mot din lillasyster så en blir helt blödig. Lillan är snart nästan halvvägs runt med att vända sig fr rygg till mage o är väldigt nära till att börja med det här goa skrattet. Galet vad tiden går, man får verkligen stanna upp o ta in allt med jämna mellanrum o njuta av nuet då detta mest troligtvis är sista bebisen jag får snusa på.

Hoppas alla kan njuta så gott det går i denna värmebölja.

• kattnos

Det kom en bebis till slut! En liten pojk som fick plockas ut med snitt den 30/7 efter att vattnet gått men en envis hinnkant var kvar efter nästan ett dygn värkarbete. Jag har inte läst journalen än men enligt personalen på operation så hade han legat lite snett. Hur som helst är jag jättenöjd med hela upplevelsen och vi planerar för att åka hem i morgon. :)

BF 16/7
  • pigan86
    kattnos skrev 2018-08-01 23:18:48 följande:

Det kom en bebis till slut! En liten pojk som fick plockas ut med snitt den 30/7 efter att vattnet gått men en envis hinnkant var kvar efter nästan ett dygn värkarbete. Jag har inte läst journalen än men enligt personalen på operation så hade han legat lite snett. Hur som helst är jag jättenöjd med hela upplevelsen och vi planerar för att åka hem i morgon. :)

Vad skönt att du är nöjd och jag hoppas ni alla mår bra. Ett stort grattis till gossebarnet <3
  • Hoppfullhet
    kattnos skrev 2018-08-01 23:18:48 följande:

Sort grattis, härligt att allt känns bra :)
Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017