• Nube

Vi som har plussat efter IVF hösten 2017

Tänkte att det vore roligt att följas åt under graviditeten med andra som också gjort IVF.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-12-28 11:37
    BF 2018 <3

Ijo, 3/5

Hoppfullhet, 10/5

Mm79, 24/5

EimearX, 27/5

Senua, 28/5

Milli07, 1/6

Pigan86, 1/6

Andromedae, 2/6

Nube, 4/6

Galadriel80, 6/6

Anki7, 11/6

Emsoff, 21/6

Kattnos, 16/7

Hey.orange, 21/7

Pigall, 30/7

Jeenniie83, 2/8

Waldesten16, 13/8

BettyBoop81, 16/8

Solen2, 20/8

Znickers 21/8

• Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017
  • pigan86
    EimearX skrev 2018-06-05 17:05:01 följande:

Ingen bebis här heller än. 8 dagar över tiden. 41+0. Blir tokig på denna väntan. Har fått lite molande mensvärkskänsla när jag varit igång och gått mycket vid ett par tillfällen men det klingar alltid av när jag vilar. Annars inga tecken. 

Var på ultraljud idag och allt såg bra ut. Deltar i studien men lottades att hamna i den sena gruppen så blir igångsatt tidigast nästa vecka om inget händer av sig självt. 

Fick däremot ett recept på en "förlossningsdrink" av BM igår som tydligen har hjälpt många som jag tänkte testa ikväll. Innehåller aprikospuré, champagne, ricinolja och mandelmjöl. Har ni hört talas om den? Känner ni någon som testat? 

Tänkte att det skulle bli så fint med födelsedag 6 juni när alla flaggar och är lediga. :) 

Har aldrig hört talas om den drinken men de lät ju spännande. Du får utvärdera den sen så vi får höra :)

Vi tänker också att nationaldagen hade varit en trevlig dag att föda, det känns som lite speciellt :)
  • Nube
    pigan86 skrev 2018-06-05 16:05:59 följande:

Hon sa ingenting om nå sånt ultraljud? Var på ultraljud 22/5 och då hade jag massor av fostervatten. Min mage är så stor och spänd så tror inte de är någon fara. Men de kanske jag får mer info om på tisdag om jag nu inte fött innan dess :)

Den där studien ni många pratar om verkar inte omfatta de landsting vi tillhör för har inte hört talas om de varken hos BM eller av bekanta.

Ok, det kanske är för att du nyligen var på ultraljud och allt var ok. Jag ska dit nästa vecka för kontroll av fostervatten.

Okej, jag trodde att studien omfattade hela Sverige men det kanske bara är vissa landsting.

Idag var första dagen jag tyckte att det var tråkigt att bara vara hemma och vänta, kanske för att bf var igår. Tur att imorgon är ledigt så min man är hemma och kan göra mig sällskap.
  • Nube

Ingen bebis här heller än. 8 dagar över tiden. 41+0. Blir tokig på denna väntan. Har fått lite molande mensvärkskänsla när jag varit igång och gått mycket vid ett par tillfällen men det klingar alltid av när jag vilar. Annars inga tecken. 

Var på ultraljud idag och allt såg bra ut. Deltar i studien men lottades att hamna i den sena gruppen så blir igångsatt tidigast nästa vecka om inget händer av sig självt. 

Fick däremot ett recept på en "förlossningsdrink" av BM igår som tydligen har hjälpt många som jag tänkte testa ikväll. Innehåller aprikospuré, champagne, ricinolja och mandelmjöl. Har ni hört talas om den? Känner ni någon som testat? 

Tänkte att det skulle bli så fint med födelsedag 6 juni när alla flaggar och är lediga. :) 

Hade du velat bli igångsatt redan nu? Vi deltar nog inte om jag inte blir trött på väntan..

Drinken låter mkt spännande, berätta gärna om den gav effekt! :)
  • EimearX
    Nube skrev 2018-06-05 21:03:16 följande:
    Hade du velat bli igångsatt redan nu? Vi deltar nog inte om jag inte blir trött på väntan..

Drinken låter mkt spännande, berätta gärna om den gav effekt! :)
    Ja, hade hoppats bli igångsatt den här veckan. Är gruvligt trött på den här övertiden och allt har stått klart här hemma i veckor redan. Men mest är jag ju så klart supernyfiken på vem hon är och vill lära känna henne genast. :)

Lovar att berätta om drinken. Har finhackat aprikoser och ska puréa dem nu och blanda allt. Spännande. Om inte annat lär den sätta sprätt på tarmarna. Haha. 
  • Mm79

Haha den drinken har man testat... 4 stycken till och med, med några dagars mellanrum. Kan inte påstå att den funkade, blev mest risig i magen av den. Vår kille behövde vänta sin extra vecka helt enkelt.

Däremot så har man ju hört att det funkat för många som testat...
  • pigan86
    Nube skrev 2018-06-05 21:01:26 följande:

Ok, det kanske är för att du nyligen var på ultraljud och allt var ok. Jag ska dit nästa vecka för kontroll av fostervatten.

Okej, jag trodde att studien omfattade hela Sverige men det kanske bara är vissa landsting.

Idag var första dagen jag tyckte att det var tråkigt att bara vara hemma och vänta, kanske för att bf var igår. Tur att imorgon är ledigt så min man är hemma och kan göra mig sällskap.

Då kanske studien helt enkelt inte bara rör mig :D

Har ingen aning, men har inte hört de förrän de nämndes här.

Jag har varit hemma i snart 5 veckor. Vissa dagar går jätte bra medan andra kan få mig att gråta. Har dock fått mycket gjort hemma så de är skönt, känner mig mer än redo för tillökning nu. Dem senaste 2 veckorna har däremot varit hemskt långa, känns ibland som att tiden står stilla. Tur storytel finns, min "boklista" har drastiskt minskat i antal olästa böcker. Har nog aldrig läst såhär mkt på så kort tid, tror jag läst kring 15 böcker under demhär veckorna :)
  • Nube

Blev det några nationaldagsbebisar? :) Här är det fortsatt lugnt, har lite värkar ibland men de blir inte värre.. dock känns det att bebisen ligger långt nere så hoppas att snart händer nåt mer. Har varit jättetrött idag. Imorgon ska jag till BM.

• Nube
    pigan86 skrev 2018-06-05 22:54:28 följande:

Då kanske studien helt enkelt inte bara rör mig :D

Har ingen aning, men har inte hört de förrän de nämndes här.

Jag har varit hemma i snart 5 veckor. Vissa dagar går jätte bra medan andra kan få mig att gråta. Har dock fått mycket gjort hemma så de är skönt, känner mig mer än redo för tillökning nu. Dem senaste 2 veckorna har däremot varit hemskt långa, känns ibland som att tiden står stilla. Tur storytel finns, min "boklista" har drastiskt minskat i antal olästa böcker. Har nog aldrig läst såhär mkt på så kort tid, tror jag läst kring 15 böcker under demhär veckorna :)

Jag har också läst mycket, det har varit skönt! Vi får passa på nu, snart kommer det inte finnas mycket tid för läsning ;) Hur har du haft det annars? Jag har varit hemma två veckor nu och känner som sagt ibland att det blir tråkigt.. kan tänka mig att du känner likadant efter fem veckor. Men snart så!
  • kattnos
    Nube skrev 2018-06-06 21:13:39 följande:

Jag har också läst mycket, det har varit skönt! Vi får passa på nu, snart kommer det inte finnas mycket tid för läsning ;) Hur har du haft det annars? Jag har varit hemma två veckor nu och känner som sagt ibland att det blir tråkigt.. kan tänka mig att du känner likadant efter fem veckor. Men snart så!

Jag har varit hemma sedan slutet av april med graviditetspenning, och visst har jag fått en del gjort här hemma men tycker att aktiviteterna i stort sett har gått i ett. Jag önskar mig några lugna dagar där jag inte planerar så mycket alls för det känns som att min kropp skulle behöva det. Jag beundrar er som jobbar i princip fram till bf, nu funkar inte det med mitt jobb men även om det skulle göra det så tror jag att det hade varit väldigt tungt på slutet.. nu är det knappt en och en halv månad kvar till bebis ska göra mig sällskap iaf :)
  • EimearX
    Nube skrev 2018-06-06 21:11:25 följande:

Blev det några nationaldagsbebisar? :) Här är det fortsatt lugnt, har lite värkar ibland men de blir inte värre.. dock känns det att bebisen ligger långt nere så hoppas att snart händer nåt mer. Har varit jättetrött idag. Imorgon ska jag till BM.

Ingen flaggbebis här heller. Hade dock rejält med "mensvärk" längst ner i magen och i ryggen under flera timmar i natt men det klingade av under dagen sen. Typiskt. Ville verkligen tro att den där drinken skulle få igång allt...

Också varit extremt trött idag. Jag har varit hemma med gravidpenning sen i påskas och har försökt ha minst en aktivitet om dagen men nu den här veckan har jag varit alldeles för trött för att göra mer än typ läsa, titta på serier och lösa korsord. :) Man ska ju vila på slutet men tror att min trötthet mer beror på att nattsömnen blir störd. Vaknar (och behöver oftast kissa) ungefär en gång i timmen... 
Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017