• Nube

Vi som har plussat efter IVF hösten 2017

Tänkte att det vore roligt att följas åt under graviditeten med andra som också gjort IVF.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-12-28 11:37
    BF 2018 <3

Ijo, 3/5

Hoppfullhet, 10/5

Mm79, 24/5

EimearX, 27/5

Senua, 28/5

Milli07, 1/6

Pigan86, 1/6

Andromedae, 2/6

Nube, 4/6

Galadriel80, 6/6

Anki7, 11/6

Emsoff, 21/6

Kattnos, 16/7

Hey.orange, 21/7

Pigall, 30/7

Jeenniie83, 2/8

Waldesten16, 13/8

BettyBoop81, 16/8

Solen2, 20/8

Znickers 21/8

• Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017
  • pigan86
    galadriel80 skrev 2018-06-11 14:39:44 följande:

Hej! Han är här nu vår lille pojke <3 Sådan lycka! Han kom på utsatt dag, 6/6. Allt har gått bra, både förlossningen o nu efter. Amningen är i gång och han är välmående.

Hur går det för dig?

Stort lycka till! Går in här då o då och kollar vad som händer! Hoppas du kommer igång snart!

Ett stort GRATTIS, vad skönt att allt gått bra <3
  • kattnos
    Nube skrev 2018-06-10 21:55:49 följande:

Vad skönt att bebisen ligger huvudet nedåt, det är en bra början :) Jobbar du fortfarande eller är du ledig redan?

Ja, det är lite jobbigt att gå över tiden.. vissar dagar känns bättre och vissa värre.. just nu känns det som att bebisen kommer aldrig komma ut. Men nu är det max lite mer än en vecka kvar och sedan blir det igångsättning. Kort väntan egentligen om man tänker hur lång tid det tog att bli gravid + hela graviditeten hittills.

Jag gick hem redan sista april pga risker i arbetsmiljön. Jo, det är klart att om man ser till hur länge man har längtat så är ju både en vecka och som i mitt fall drygt en månad en fis i rymden i tid.. Men man är otålig ändå!

Hoppas det går bra för dig och att värkarbetet fortskrider (i lagom takt såklart).
    galadriel80 skrev 2018-06-11 14:39:44 följande:

Hej! Han är här nu vår lille pojke <3 Sådan lycka! Han kom på utsatt dag, 6/6.

Stort grattis till underverket! :) :)
  • galadriel80

Tack!!!

Ja det låter som din lilla snart är här nu! Håller tummarna att allt går bra! Det gör det, bara man tänker att det ska göra det.

Förlossningen var överlag väldigt bra. Personalen var så oerhört proffsig och jag kände mig så trygg i deras händer! Det tog väldigt lång tid. Kom in 09.00 den 5/6 och han var ute kl 04.30 den 6/6. Och jag kunde inte behålla någon mat jag åt under tiden så jag var ganska svag i kroppen. Men fick dropp för att få energi. De hade stenkoll när jag skull krysta o inte och därmed minimeras ju skadorna på underlivet vilket ju är viktigt för framtiden. Så jag kan ändå tänka mig att föda igen. Nu har man ju erfarenheten så andra gången blir nog lättare på så vis.

Stort lycka till nu och skriv hur det gick sen när du har tid :)

Nube skrev 2018-06-11 15:17:28 följande:

Stort grattis! Vilken lycka, verkligen :) Hur var förlossningen?

Det går helt ok för mig, bf +7 idag och det verkar som sagt hända nåt.. slemproppen fortsätter att lossna, trodde att vattnet hade gått men det var bara en vattning flytning. Det har kommer lite blod också under morgonen och värkar har jag också haft under dagen, dock inga regelbundna men ändå. Så jag tror och hoppas att inom några dagar är bebisen här :)

• pigan86

Nyss varit till bm. Fick tid för överburenhetskontroll nu på lördag. Angående mina utslag så tog hon alla leverprover än en gång och bevakningen lades på förlossningen, minsta avvikelse och dem kommer ringa mig. Mina utslag är hemska o ilröda med lila/blå fläckar. Annars såg allt bra ut för mig o stormagen, SF 37. Känner mig som en flodhäst och vill bara att förlossningen sätter igång helst redan för 11 dagar sedan :)

• Nube

Vår lilla tjej föddes äntligen igår på 41+0. Allt gick bra trots att det tog lång tid. Men i det stora hela är jag nöjd med förlossningen och hon är helt underbar! Nu är hon äntligen här! Och jag som trodde att jag väntade på en pojke men det blev en söt söt liten tjej! Helt fantastiskt!

• Nube
    galadriel80 skrev 2018-06-12 12:23:08 följande:

Tack!!!

Ja det låter som din lilla snart är här nu! Håller tummarna att allt går bra! Det gör det, bara man tänker att det ska göra det.

Förlossningen var överlag väldigt bra. Personalen var så oerhört proffsig och jag kände mig så trygg i deras händer! Det tog väldigt lång tid. Kom in 09.00 den 5/6 och han var ute kl 04.30 den 6/6. Och jag kunde inte behålla någon mat jag åt under tiden så jag var ganska svag i kroppen. Men fick dropp för att få energi. De hade stenkoll när jag skull krysta o inte och därmed minimeras ju skadorna på underlivet vilket ju är viktigt för framtiden. Så jag kan ändå tänka mig att föda igen. Nu har man ju erfarenheten så andra gången blir nog lättare på så vis.

Stort lycka till nu och skriv hur det gick sen när du har tid :)

Det låter som att vi har ganska liknande erfarenheter. Jag är också SÅ nöjd med personalen, det var helt fantastiska! Men det tog så lång tid, totalt 48 timmar från att slemproppen gick tills att hon var ute. Men jag är ändå nöjd och jag fick inte heller så mycket skador, bara lite bristningar. Otroligt hur mycket vi kvinnor orkar!

Grattis igen och njut! :)
  • pigan86
    Nube skrev 2018-06-13 17:34:14 följande:

Vår lilla tjej föddes äntligen igår på 41+0. Allt gick bra trots att det tog lång tid. Men i det stora hela är jag nöjd med förlossningen och hon är helt underbar! Nu är hon äntligen här! Och jag som trodde att jag väntade på en pojke men det blev en söt söt liten tjej! Helt fantastiskt!

Åh vad kul, stort grattis till prinsessan <3
  • Nube
    pigan86 skrev 2018-06-14 03:14:58 följande:

Åh vad kul, stort grattis till prinsessan <3

Tack så mycket och lycka till nu! :)
  • Hoppfullhet
    Nube skrev 2018-06-13 17:34:14 följande:

Stort grattis <3
  • Nube
    Hoppfullhet skrev 2018-06-14 10:42:27 följande:

Stort grattis <3

Tack så mycket :)
Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017