• Nube

Vi som har plussat efter IVF hösten 2017

Tänkte att det vore roligt att följas åt under graviditeten med andra som också gjort IVF.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-12-28 11:37
    BF 2018 <3

Ijo, 3/5

Hoppfullhet, 10/5

Mm79, 24/5

EimearX, 27/5

Senua, 28/5

Milli07, 1/6

Pigan86, 1/6

Andromedae, 2/6

Nube, 4/6

Galadriel80, 6/6

Anki7, 11/6

Emsoff, 21/6

Kattnos, 16/7

Hey.orange, 21/7

Pigall, 30/7

Jeenniie83, 2/8

Waldesten16, 13/8

BettyBoop81, 16/8

Solen2, 20/8

Znickers 21/8

• Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017
  • galadriel80
    Mm79 skrev 2018-06-04 20:51:44 följande:

När dem sa att kom in på kontroll, då hade jag värkar som kändes i korsryggen och magen i ca 45 sek och ca var 7e minut. Kunde nästan prata igenom dem och vara rörlig. Dock visade det sig på kontrollen att det var endast 1,5 cm öppen. När jag kom in några timmar senare för andra gången då trodde jag att mitt bäcken / korsrygg kommer explodera i små bitar, jag kunde varken ligga, sitta eller stå... gjorde fruktansvärt ont. Men då var jag full öppen, ska tilläggas.

Tack så hemskt mycket för svar!

Då vet jag att det även kan gå så fort. Har pratat med förlossningen nu och väntar hemma lite till. Känns inte nära ännu.

Lycka till med den lilla nu!
  • galadriel80
    Nube skrev 2018-06-04 21:11:26 följande:

Vad roligt att du också har värkar nu! Hoppas sambon är hemma när det väl händer. Vi har fixat och packat resten nu ifall vi måste åka in under natten eller imorgon. Svårt att veta om värkarna är på riktigt eller om kroppen bara luras...

Ja samma här vissa lite mildare och vissa gör ont så ja gråter och inte vet riktigt vart jag ska ta vägen. När det bara kommer sådana och de är tätare åker vi in :) Nu ska jag kolla så bebisen rör sig som vanligt, har glömt bort det lite mellan smärtan.

Hur känns det för dig nu?
  • pigan86
    Nube skrev 2018-06-04 21:11:26 följande:

Vad roligt att du också har värkar nu! Hoppas sambon är hemma när det väl händer. Vi har fixat och packat resten nu ifall vi måste åka in under natten eller imorgon. Svårt att veta om värkarna är på riktigt eller om kroppen bara luras...

Känner samma eftersom de inte är regelbundet och dem har lurats tidigare. Känner väl att dem riktiga värkarna borde göra mer ont, just nu kan jag andas mig igenom dem utan större problem. Vill gärna spänna mig och det vill jag gärna få ur mitt huvud innan dem riktiga värkarna sätter igång.

Håller tummarna att vi som är på gång får våra små innan helgen. Ett stort lycka till och styrke kramar.

Det här klarar vi tjejer <3
  • Nube
    galadriel80 skrev 2018-06-04 21:38:47 följande:

Ja samma här vissa lite mildare och vissa gör ont så ja gråter och inte vet riktigt vart jag ska ta vägen. När det bara kommer sådana och de är tätare åker vi in :) Nu ska jag kolla så bebisen rör sig som vanligt, har glömt bort det lite mellan smärtan.

Hur känns det för dig nu?

Det låter som att du har kommit lite längre i värkarna då mina gör inte så ont att jag inte vet hur jag ska hantera dom. Det är säkert inte långt kvar för dig då! Känner du dig förberedd eller känns det nervöst? Jag känner mig ganska lugn (än så länge) hoppas bara kunna sova och samla krafterna innan det börjar på riktigt.

Ha det bra nu och uppdatera gärna hur det går! :)
  • Nube
    pigan86 skrev 2018-06-04 22:13:10 följande:

Känner samma eftersom de inte är regelbundet och dem har lurats tidigare. Känner väl att dem riktiga värkarna borde göra mer ont, just nu kan jag andas mig igenom dem utan större problem. Vill gärna spänna mig och det vill jag gärna få ur mitt huvud innan dem riktiga värkarna sätter igång.

Håller tummarna att vi som är på gång får våra små innan helgen. Ett stort lycka till och styrke kramar.

Det här klarar vi tjejer <3

Jag hoppas detsamma! Stort lycka till och kram tillbaks! Berätta gärna också hur det utvecklas för dig :) Kul att följas åt, nu är vi verkligen nära målet!
  • Nube

Värkarna försvann under natten så inget mer hände :/ nu fortsätter väntan!

• pigan86

Har nyss kommit hem från BM. Magen har växt ytterligare 1 cm och hon tror att barnet kommer väga en bit över 4 kg när den väl behagas komma ut. Vi bokade in ett möte nästa vecka men jag hoppas vi slipper gå på de, gillar våran BM så inte för de, men vill hellre ha ut min bejbis till dess :)

Natten har varit lugn bortsett från att jag knappt sovit en blund. Somnade 23ish och vaknade 00.03 för att sedan vara vaken till 4 och somna om till strax efter 6 då hunden väckte mig och efter de var de kört att somna om.. Buffat på i magen mest hela natten så de blir nog en riktig nattuggla våran lillis.

• Nube
    pigan86 skrev 2018-06-05 12:45:54 följande:

Har nyss kommit hem från BM. Magen har växt ytterligare 1 cm och hon tror att barnet kommer väga en bit över 4 kg när den väl behagas komma ut. Vi bokade in ett möte nästa vecka men jag hoppas vi slipper gå på de, gillar våran BM så inte för de, men vill hellre ha ut min bejbis till dess :)

Natten har varit lugn bortsett från att jag knappt sovit en blund. Somnade 23ish och vaknade 00.03 för att sedan vara vaken till 4 och somna om till strax efter 6 då hunden väckte mig och efter de var de kört att somna om.. Buffat på i magen mest hela natten så de blir nog en riktig nattuggla våran lillis.

Jag sover inte heller på nätterna, ganska jobbigt faktiskt. Ska du gå på ultraljud nu för att kolla fostervatten? Jag ska träffa min barnmorska på torsdag och sedan blir det ultraljud nästa tisdag om bebisen inte kommer innan dess. Vi får då välja om vi vill vara med i studien men jag tror att vi tackar nej och väntar istället. Men jag kanske hinner ändra mig tills nästa vecka :D
  • pigan86
    Nube skrev 2018-06-05 14:21:18 följande:

Jag sover inte heller på nätterna, ganska jobbigt faktiskt. Ska du gå på ultraljud nu för att kolla fostervatten? Jag ska träffa min barnmorska på torsdag och sedan blir det ultraljud nästa tisdag om bebisen inte kommer innan dess. Vi får då välja om vi vill vara med i studien men jag tror att vi tackar nej och väntar istället. Men jag kanske hinner ändra mig tills nästa vecka :D

Hon sa ingenting om nå sånt ultraljud? Var på ultraljud 22/5 och då hade jag massor av fostervatten. Min mage är så stor och spänd så tror inte de är någon fara. Men de kanske jag får mer info om på tisdag om jag nu inte fött innan dess :)

Den där studien ni många pratar om verkar inte omfatta de landsting vi tillhör för har inte hört talas om de varken hos BM eller av bekanta.
  • EimearX

Ingen bebis här heller än. 8 dagar över tiden. 41+0. Blir tokig på denna väntan. Har fått lite molande mensvärkskänsla när jag varit igång och gått mycket vid ett par tillfällen men det klingar alltid av när jag vilar. Annars inga tecken. 

Var på ultraljud idag och allt såg bra ut. Deltar i studien men lottades att hamna i den sena gruppen så blir igångsatt tidigast nästa vecka om inget händer av sig självt. 

Fick däremot ett recept på en "förlossningsdrink" av BM igår som tydligen har hjälpt många som jag tänkte testa ikväll. Innehåller aprikospuré, champagne, ricinolja och mandelmjöl. Har ni hört talas om den? Känner ni någon som testat? 

Tänkte att det skulle bli så fint med födelsedag 6 juni när alla flaggar och är lediga. :) 

Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017