• Nube

Vi som har plussat efter IVF hösten 2017

Tänkte att det vore roligt att följas åt under graviditeten med andra som också gjort IVF.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-12-28 11:37
    BF 2018 <3

Ijo, 3/5

Hoppfullhet, 10/5

Mm79, 24/5

EimearX, 27/5

Senua, 28/5

Milli07, 1/6

Pigan86, 1/6

Andromedae, 2/6

Nube, 4/6

Galadriel80, 6/6

Anki7, 11/6

Emsoff, 21/6

Kattnos, 16/7

Hey.orange, 21/7

Pigall, 30/7

Jeenniie83, 2/8

Waldesten16, 13/8

BettyBoop81, 16/8

Solen2, 20/8

Znickers 21/8

• Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017
  • Mm79
    pigan86 skrev 2018-06-02 08:51:56 följande:

Åhh vad kul, grattis <3

Han väntade bara in helgen kan man säga. Hoppas allt gick bra. Kram

Nube skrev 2018-06-02 10:10:22 följande:

Då så, ännu bättre :) Stort grattis till er!!

Hoppfullhet skrev 2018-06-02 10:56:19 följande:

Grattis <3

Tack, det gick bra, fort och intensivt. Inte som jag tänkt mig direkt :) var fullt öppen när vi kom in. Tur att vi hade nära till sjukhuset. Hans hjärtljud var lite upp och ner, vart lite bråttom att få ut honom , visade sig navelsträng som satt runt halsen.
  • pigan86
    Mm79 skrev 2018-06-02 13:28:30 följande:

Tack, det gick bra, fort och intensivt. Inte som jag tänkt mig direkt :) var fullt öppen när vi kom in. Tur att vi hade nära till sjukhuset. Hans hjärtljud var lite upp och ner, vart lite bråttom att få ut honom , visade sig navelsträng som satt runt halsen.

Hade du några känningar före som du kan känna nu efteråt kanske var tecken på att de var på G eller gick allt fort direkt?? Skönt att ni har nära till sjukhuset. Min största fasa är att vi inte ska hinna fram, har ca 1.5 timmars bilresa till förlossningen och jag vill verkligen inte känna att bejbisen tänker komma i bilen.

Åter igen, grattis och skönt att allt gick bra trots navelsträngsproblematiken <3

Är så avis på er som redan har era knyten i famnen, har gått 1 dag över BF och är redan sjukt otålig :D
  • Nube

Bf idag och har lite känningar i magen sedan inatt men inget jätteont mest bara tryck och obehag. Har dock inte kunnat sova sedan kl 3 inatt.. nu fixar jag hemma lite och väntar med spänning hur det utvecklas. Troligen är det bara förvärkar. Hur mår ni andra?

• Mm79
    pigan86 skrev 2018-06-02 15:29:37 följande:

Hade du några känningar före som du kan känna nu efteråt kanske var tecken på att de var på G eller gick allt fort direkt?? Skönt att ni har nära till sjukhuset. Min största fasa är att vi inte ska hinna fram, har ca 1.5 timmars bilresa till förlossningen och jag vill verkligen inte känna att bejbisen tänker komma i bilen.

Åter igen, grattis och skönt att allt gick bra trots navelsträngsproblematiken <3

Är så avis på er som redan har era knyten i famnen, har gått 1 dag över BF och är redan sjukt otålig :D

Förstår att man blir otålig. Har som sagt gått över 7 dagar :p

I 4 dagar hade jag förvärkar mest kväll/nattetid. Slemmiga flytningar kom också, med blodstrimlor. Natten till torsdag ändrades värkkaraktär, blev mkt mer påtagligare och alvedon inte hjälpt. Så dessa värkar var början då... dem försvann iof sen på morgonen, men kom tillbaka på eftermiddan.

Känns att min lilla skatt behövde den där extra veckan, för att växa på sig lite. Föddes 3640 g och 49 cm.

Så håll ut, din kommer ut också tids nog :)
  • pigan86
    Mm79 skrev 2018-06-04 14:14:37 följande:

Förstår att man blir otålig. Har som sagt gått över 7 dagar :p

I 4 dagar hade jag förvärkar mest kväll/nattetid. Slemmiga flytningar kom också, med blodstrimlor. Natten till torsdag ändrades värkkaraktär, blev mkt mer påtagligare och alvedon inte hjälpt. Så dessa värkar var början då... dem försvann iof sen på morgonen, men kom tillbaka på eftermiddan.

Känns att min lilla skatt behövde den där extra veckan, för att växa på sig lite. Föddes 3640 g och 49 cm.

Så håll ut, din kommer ut också tids nog :)

Jag har haft förvärkar i hur länge som helst känns det som. Nu har dem även börjat göra sig påtaglig fast jag vilar. Ser så framemot dem riktiga värkarna.

Min sambo jobbar eftermiddag denna vecka o de är svårt att få tag på honom när han jobbar så med min tur kommer väl bejbisen denna vecka. Har några krisnummer att ringa ifall jag inte får tag i honom men oron finns såklart där ändå. Hade kännts bättre om han var ledig :)
  • galadriel80

Hoppas det drar igång för dig snart nu då!

Jag hade värkar hela fredagsnatten, 1 var 10:onde minut som varade ca 1 minut. Ringde förlossningen som sa jag kunde ta maxdos med alvedon om det var jobbigt eller komma in om det var för smärtsamt. Men det avtog på lördag fm. Sen började det igårkväll igen ännu starkare och med 8 min mellan. Hade tid hos BM imorse och som tur är kunde hon göra en undersökning för att se vad som hänt. Jag är öppen 1 cm och hon sa att hon höll fingrarna ett tag så nu är det 2 cm. Har haft värkar till och från i dag, 1 i timmen typ, skönt att sova lite :) Så nu hoppas jag det drar igång rejält i natt eller i morgon.

Kram och lycka till. Blir roligt att läsa hur det gått sen.

Nube skrev 2018-06-04 09:21:01 följande:

Bf idag och har lite känningar i magen sedan inatt men inget jätteont mest bara tryck och obehag. Har dock inte kunnat sova sedan kl 3 inatt.. nu fixar jag hemma lite och väntar med spänning hur det utvecklas. Troligen är det bara förvärkar. Hur mår ni andra?

• galadriel80
    Mm79 skrev 2018-06-02 13:28:30 följande:

Stort grattis!!! :)

Jag har gått igenom två nätter med värkar nu. Men vantar dagtid. Är öppen 1cm så nattens onda värkar har inte varit i onödan konstaterade bm i morse :)

Hur kändes dina värkar när du bestämde sig för att åka in?
  • Mm79
    galadriel80 skrev 2018-06-04 16:25:01 följande:

Stort grattis!!! :)

Jag har gått igenom två nätter med värkar nu. Men vantar dagtid. Är öppen 1cm så nattens onda värkar har inte varit i onödan konstaterade bm i morse :)

Hur kändes dina värkar när du bestämde sig för att åka in?

När dem sa att kom in på kontroll, då hade jag värkar som kändes i korsryggen och magen i ca 45 sek och ca var 7e minut. Kunde nästan prata igenom dem och vara rörlig. Dock visade det sig på kontrollen att det var endast 1,5 cm öppen. När jag kom in några timmar senare för andra gången då trodde jag att mitt bäcken / korsrygg kommer explodera i små bitar, jag kunde varken ligga, sitta eller stå... gjorde fruktansvärt ont. Men då var jag full öppen, ska tilläggas.
  • Nube
    galadriel80 skrev 2018-06-04 16:15:54 följande:

Hoppas det drar igång för dig snart nu då!

Jag hade värkar hela fredagsnatten, 1 var 10:onde minut som varade ca 1 minut. Ringde förlossningen som sa jag kunde ta maxdos med alvedon om det var jobbigt eller komma in om det var för smärtsamt. Men det avtog på lördag fm. Sen började det igårkväll igen ännu starkare och med 8 min mellan. Hade tid hos BM imorse och som tur är kunde hon göra en undersökning för att se vad som hänt. Jag är öppen 1 cm och hon sa att hon höll fingrarna ett tag så nu är det 2 cm. Har haft värkar till och från i dag, 1 i timmen typ, skönt att sova lite :) Så nu hoppas jag det drar igång rejält i natt eller i morgon.

Kram och lycka till. Blir roligt att läsa hur det gått sen.

Vad spännande! Vi ligger ungefär i samma fas då. Har haft känningar hela dagen idag, ibland lite starkare och ibland lite mildare men det är nåt som händer. Men nu får vi se vad som händer under natten, om det blir mer värkar eller om de slutar.. ååh tänk om bebisen är här redan imorgon! Hur mår du annars, gör det mycket ont eller kan du hantera värkarna?
  • Nube
    pigan86 skrev 2018-06-04 15:14:51 följande:

Jag har haft förvärkar i hur länge som helst känns det som. Nu har dem även börjat göra sig påtaglig fast jag vilar. Ser så framemot dem riktiga värkarna.

Min sambo jobbar eftermiddag denna vecka o de är svårt att få tag på honom när han jobbar så med min tur kommer väl bejbisen denna vecka. Har några krisnummer att ringa ifall jag inte får tag i honom men oron finns såklart där ändå. Hade kännts bättre om han var ledig :)

Vad roligt att du också har värkar nu! Hoppas sambon är hemma när det väl händer. Vi har fixat och packat resten nu ifall vi måste åka in under natten eller imorgon. Svårt att veta om värkarna är på riktigt eller om kroppen bara luras...
Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017