• Let it Rain

Följas åt till ett plus!

Jag har just påbörjat försöken när det gäller barn nummer 2 och tänker att vi är fler som vill följas åt i denna resa (så mycket roligare när man kan skriva av sig nånstans).

Jag har ännu ingen koll på hur min cykel ser ut eftersom jag bara har hunnit ha en mens sedan förra förlossningen (jag ammar ännu och det tog ett bra tag innan den kom tillbaka). Jag är också lite äldre (38), så är väldigt spänd inför hur fertiliteten ser ut i dagsläget.

Följs som sagt gärna åt i väntan på plusset.

• Svar på tråden Följas åt till ett plus!
  • Anonym (Hoppas fortfarande)
    molltroll0609 skrev 2017-11-16 15:34:58 följande:

Predictor early. Ger ej spökstreck som cb kan göra.

Det är vad jag har hört också... men vad tror du om detta superedigerade testet som alltså är ett Predictor early på bim -4?

Kan man redigera fram spök tror du?

• Ericsson93

ÄL + 10 idag. Tog dessa imorse och fick dessa svaga streck. Har höjt upp skärpan så man ser hur det ser ut i verkligheten. Tog efter jobbet ett clearblue digitalt efter jag hållt mig i 4 timmar, stod ej gravid. Vad tror ni? :)

• jooo

äl + 5 här, väntar också med spänning! tiden går ju såå sakta. när ja va gravid med sonen kände jag äl + 10 att kroppen kändes konstig, lättretlig, frös trots september och hungrig som en gnu. äter aldrig frukost annars men började äta de på jobbet. en kollega tyckte ja skulle testa mig så hon reagerade på hungern, sagt i gjort plussade på bim dagen. spännande o se om de blir liknande symtom nästa plus !

• Wicked977
    Anonym (nervös) skrev 2017-11-16 18:08:52 följande:

Har en liten fundering...hoppas att ni kanske vet någontingMina vårtgårdar har blivit typ större och ser typ "svullet" ut? Vet ni vad det kan vara, kan det vara symptom på graviditet? äl + 7

Det är symtom på graviditet och om de ändrar färg typ blir lite mörkare. Lycka till :)
  • YaseminL

Hej! Förlåt att jag kommer emellan här med denna frågan men jag oroar mig och hade varit tacksam för alla svar jag får!
    Jag har en liten fråga! Jag har varit lite nervös att jag inte har ägglossning då jag inte får det klassiska ÄL-sekretet. Denna månaden tog jag tummen ur röven och testade med clearblue digital advanced och det visade sig att jag visst det har ägglossning! Men åter igen, är ändå nervös då jag inte får det typiska äl-sekretet. Men nu efter ÄL denna månad har jag fått typ som en mensvärk som kommer och går, vilket jag aldrig får annars efter ÄL och jag och mannen har sexat till det ordentligt runt ÄL denna månaden. Men tror ni att jag borde kolla upp varför jag inte får ÄL - sekret? Fick alltid det innan jag började med ppiller för två år sen men efter att jag slutade med mina ppiller för drygt 8 månader sen kom ägglossnings flytningen aldrig igång. Ska tillägga att jag har regelbunden mens. 

Med vänlig hälsning, nervös tjej.. 

• YaseminL

Kollade du på stickorna när du skulle kolla? (med andra ord: du väntade inte längre än vad du skulle med att få "svar"?) Ser ju ett tydligt streck, ta ett test imorgon medGlad

Ericsson93 skrev 2017-11-16 19:53:59 följande:

ÄL + 10 idag. Tog dessa imorse och fick dessa svaga streck. Har höjt upp skärpan så man ser hur det ser ut i verkligheten. Tog efter jobbet ett clearblue digitalt efter jag hållt mig i 4 timmar, stod ej gravid. Vad tror ni? :)

• Ericsson93
    YaseminL skrev 2017-11-16 20:38:24 följande:

Kollade du på stickorna när du skulle kolla? (med andra ord: du väntade inte längre än vad du skulle med att få "svar"?) Ser ju ett tydligt streck, ta ett test imorgon med! 

Kollade på stickorna efter ca 5 min tror bilden är cirka 10 min efter.
  • Anonym (Tempen)

Måste man öka i temp för att va gravid?

• Snufflan
    molltroll0609 skrev 2017-11-16 15:34:04 följande:

Jag tror inte du missat äl!!! Du har ju långa cykler. Fortsätt testa ska du se att äl dyker upp snart!

Jo du har kanske rätt. Fick ni till det förresten? :) Du och karln?
  • ankmamma
    Sommaren12 skrev 2017-11-16 10:34:32 följande:

Ja vi får peppa varandra i december! :) Vi hade sex strax efter ägget lossnat (känner väldigt tydligt när det händer) men sambon hade ont i magen och vi fick avbryta

[quote=78195824][quote-nick]Sommaren12 skrev 2017-11-16 10:34:32 följande:[/quote-nick]Ja vi får peppa varandra i december! :) Vi hade sex strax efter ägget lossnat (känner väldigt tydligt när det händer) men sambon hade ont i magen och vi fick avbryta. :/

Va typiskt! Jag beräknas ha äl runt den 12 dec enligt NC :) hoppas att det går vägen!
Svar på tråden Följas åt till ett plus!