• Let it Rain

Följas åt till ett plus!

Jag har just påbörjat försöken när det gäller barn nummer 2 och tänker att vi är fler som vill följas åt i denna resa (så mycket roligare när man kan skriva av sig nånstans).

Jag har ännu ingen koll på hur min cykel ser ut eftersom jag bara har hunnit ha en mens sedan förra förlossningen (jag ammar ännu och det tog ett bra tag innan den kom tillbaka). Jag är också lite äldre (38), så är väldigt spänd inför hur fertiliteten ser ut i dagsläget.

Följs som sagt gärna åt i väntan på plusset.

• Svar på tråden Följas åt till ett plus!
  • Wicked977
    Saima17 skrev 2017-11-15 16:59:29 följande:

Så här hade ja första månaden 2 v innan mens när ja to ut min spiral åxå.. D visa sj att vi hade missa äl helt tokigt.. Den va mkt senare än ja trott.. Men nu har vi pricka äl m säkerhet å väntar på att invänta mensen den 23e eller testa den 24e.. Ha haft stickningar igår em till den kväll på vänster sida äggstock och jätte kissnödig typ var 4e timme..samt en enda mer tjock flytning idag.. Inget annat.. Tycker börjar ja förut få flytningar så kom d lite titt som tätt.. Men int nu.. Håller så tummarna för ett +

Håller tummarna för er! Jag får vänta lite till och hoppas på att mensen kommer igång och försöka pricka in ÄL i december :)
  • Wicked977
    molltroll0609 skrev 2017-11-15 17:01:22 följande:

Hjälp mig.....tror ni ÄL kan vara på intågande?

Fick äntligen mina babyplan stickor i posten idag. Är på dag 14 i cykeln och haft känningar några dagar.

Absolut! Jag hade tolkat det som positivt så imorgon har du nog ÄL men lika bra att börja redan nu för simmarna lever ju ett tag där inne :)
  • molltroll0609
    Wicked977 skrev 2017-11-15 17:26:02 följande:

Absolut! Jag hade tolkat det som positivt så imorgon har du nog ÄL men lika bra att börja redan nu för simmarna lever ju ett tag där inne :)

Tack snälla för ditt svar. Hoppas på starkare streck imorgon men ska försöka få till det redan ikväll för säkerhets skull
  • Saima17
    Wicked977 skrev 2017-11-15 17:25:01 följande:

Håller tummarna för er! Jag får vänta lite till och hoppas på att mensen kommer igång och försöka pricka in ÄL i december :)

Ja ja hoppas å.. Ja sku villa ta ett tidigt test.. Sambon tycker vänta å ta så d helt stämmer isf. Ja har ju dock dåligt tålamod. Hade som sagt massa tecken förra mån.. Men va tydligen skengravid. Men inga nå såna tecken nu utom just d där ilningarna igår, flytningen idag å sen förutom att ja förvandlas ibland 5 sek till en jävla rabiat häxa för att d e smulor på bordet lr att sambon ligger för nära å att ja kissar typ var 4e timme så e allt bra :-P
  • Saima17
    Wicked977 skrev 2017-11-15 17:26:02 följande:

Ja sku testa imorron å.. D sku borda va lite starkare tycker ja. Men på g absolut.. Mina va helt blanka..
  • molltroll0609
    Saima17 skrev 2017-11-15 18:14:46 följande:

Ja sku testa imorron å.. D sku borda va lite starkare tycker ja. Men på g absolut.. Mina va helt blanka..

Ja det är ju inte lika starkt som kontrollstrecket, men tänker att det ändå kan vara en stegring på g. Får testa imorgon igen!
  • Saima17
    molltroll0609 skrev 2017-11-15 18:18:57 följande:

Ja det är ju inte lika starkt som kontrollstrecket, men tänker att det ändå kan vara en stegring på g. Får testa imorgon igen!

Ja absolut!! :)
  • ankmamma
    Saima17 skrev 2017-11-14 21:56:58 följande:

Jaaaa :) å stickningarna /ilningarna på vänster sida lite vid ljumske/äggstock ha hålli på hela kvällen. Å ilar neråt..månne d e nå..

Va spännande!! hoppas hoppas!! :)
  • ankmamma
    Wicked977 skrev 2017-11-15 12:30:47 följande:

Exakt! Tog ett ÄL test igår och det var också negativt.. tog dock ut min spiral den 1/11 men sen hade jag jätte ömma bröst, trötthet, hunger och kissnödig hela tiden. Tyckte symtomen stämde in på det jag har läst men sån tur har man väl inte.. längtar ihjäl mig här aldrig velat ha mens men nu vill man ju bara att den ska komma så man kan pricka in ÄL

Nej troligtvis inte! idag har jag haft lite spottings så förmodligen är mensen på G. har troligtvis inte haft någon äl denna månad... typiskt när vi bestämt oss för ett första försök :) bara att satsa på nästa månad!
  • Saima17
    ankmamma skrev 2017-11-15 19:19:59 följande:

Va spännande!! hoppas hoppas!! :)

Jaaaa.. Ja sku villa ta ett CB early test men sambon tycker ta ett när du ska så att d visar rätt..iom att ja typ va sken gravid förra mån me alla tecken. Förstår han.. Man ja.. Ja e ju så nyfiken men ändå rädd å bli besviken å vill int att han ska se mj så sjukt deppad.. Han åker på jobb 2 dar före mens..
Svar på tråden Följas åt till ett plus!