• Saima17

Följas åt till ett plus!

MammaMia1012 skrev 2018-01-03 09:15:16 följande:

Det hade ju vart det absolut bästa tänk att gå och leta efter ÄL så är man redan gravid!! Vilken grej!!!

Jaaaa tänk! Å att få ge ett test i födelsedagspresent åt sambon!! Ja hittar ingen info om hur testen beter sj om man e gravid dock :-/
  • Saima17
    Sommaren12 skrev 2018-01-03 09:37:34 följande:

Hoppas på det då. :) ta ett earlytest?

Ja ja hoppas. Nja ja väntar no t tisdag onsdag isf :) tänk att få ge ett graviditets åt sambon i födelsedagspresent
  • Saima17
    MammaMia1012 skrev 2018-01-03 11:18:42 följande:

Det enda jag läst är att de hormonerna är ganska lika så det kan absolut ge utslag på ett ÄL test om man är gravid men att det inte är tillförlitligt överhuvudtaget :/ håller tummarna!

Själv tog jag nytt äl test idag och tycker att det ser starkare ut.. men känns så konstigt om ÄL skulle komma så här sent???

Ja precis. För ja börja äl testa 28.12 å då blinka d. Me lite mörkare streck på testet. Men nu blinkar d ännu å e riktit ljust streck på testet. Nå ja får vänta å se. Ha vari extremt kissnödig utan att ja druckit vatten, e jätte dålig på å dricka. Tänkte först att d e uvi men ha int nå andra kännetecken på d. Vågar nog int ta nå early test. Ja väntar å tar sen d ja har hemma om typ en vecka lr så. Fick reda på nu att en på sammanslagning dagiset ja jobbar på nu under jul nyår ska få i juli. åh hoppas så att d e en liten tomte/tomtenissa som bor där. Sambon tror helt på d. Ha int haft dom där hemska humör svängningarna som ja allti får en vecka före mens..varit bubblig i magen till å från men inget som e hela tiden. Åh ja vill veta Nu!!!
  • Saima17
    Sommaren12 skrev 2018-01-03 11:50:34 följande:

Hmm det som sägs är att om ältest betyder gravid så ska strecket va MINST lika starkt som kontrollstrecket. Jag vet dock inte när det kan börja ge sånt utslag? Ägget måste väl ha fäst först vilket tar typ 4-6 dagar och sen börjar väl hormonet utsöndras. Tror jag, kan ha fel.

Där ja läste sto d inger om hur starkt utan bara positivt äl test. Så e väl bara å vänta å se. Har absolut int förväntningar men d sku ju va kul.
  • Saima17
    Sommaren12 skrev 2018-01-03 12:15:13 följande:

Ältest är ju positiva när strecket är lika starkt som kontrollstrecket. :) Vi får se helt enkelt. När va bim sa du?

Nå om ja ska följa min normala cykel så borde d va på tisda lr onsdag.. Använder CB me dubbel å d blinkar bara ännu.. Ha testa 7 dagar imorron..men när ja to babyplan så va d starkare än på CB stickan..
  • Saima17
    MammaMia1012 skrev 2018-01-03 12:25:05 följande:

Å hoppas för dig! Jag vet, väntandet den värsta!!

Tack <3 ja hoppas å. Å för din skull å att d blir. Tur att d e torsda imorron å sambon kommer hem. Hoppas annars på fast gubbe imorron. Då blir d liggfest haha
  • Saima17
    MammaMia1012 skrev 2018-01-03 12:49:34 följande:

Haha ja det är ju inte helt fel det heller!

Här vill jag att vi ska bli friska så vi riktigt kan mysa utan host och hjärtklappning Hahaha vill bara kunna njuta av det också!

Nä va som helst bara int mensen kommer ja ja har fortfarande grym hosta
  • Saima17
    MammaMia1012 skrev 2018-01-03 14:56:46 följande:

Ursh då verkar vara riktigt elaka baciller!

Har tagit ett till ÄL test nu och det är starkare hoppas verkligen att det kanske är på g nu!!!

Jo verkligen. Usch.. Ja tror ja ska ta ett till test ikv å se.. :) e för nyfiken
  • Saima17
    MammaMia1012 skrev 2018-01-03 14:56:46 följande:

Ursh då verkar vara riktigt elaka baciller!

Har tagit ett till ÄL test nu och det är starkare hoppas verkligen att det kanske är på g nu!!!

Fröken nyfiken i en strut så to ett till test.. Blinkar fortfarande. Men vilket e månne kontroll stick å vilket e test på stickan nät man tar ut den? För den ena e jätte stark. Andra svag. Nästans obefintligt nu..
  • Saima17
    Anonym (Gabbi) skrev 2018-01-03 17:50:27 följande:

Jag vet att du hört det förr, men om du börjar tempa behöver du inte fundera om äl varit eller inte ännu. Så klart kan äl-tester vara bra att använda ändå men om tempen skulle visa på äl så kan man ju sluta testa. Är ju så lätt att missa stegringen om den är snabb. Tror att det skulle hjälpa särskilt mkt i ditt fall då ni ju inte kan köra på varannan dag metoden hela cykeln. 

Jo men iom att ja jobbar så olika tidiga mornar så känns d hopplöst. När 5:15 är tidigaste uppstigningen så känns d kanske int så lockande att oberoende dag ha kl å ringa då. Å nu ha ja ju testa från rätt dag så är ju int där felet e.. Ja ha aldrig nånsin haft så här lång cykel så ja vet int va som hänt. Återstår å se om d blir nån mens på tisda. Hoppas ju så klart på int.
Svar på tråden Följas åt till ett plus!