• Let it Rain

Följas åt till ett plus!

Jag har just påbörjat försöken när det gäller barn nummer 2 och tänker att vi är fler som vill följas åt i denna resa (så mycket roligare när man kan skriva av sig nånstans).

Jag har ännu ingen koll på hur min cykel ser ut eftersom jag bara har hunnit ha en mens sedan förra förlossningen (jag ammar ännu och det tog ett bra tag innan den kom tillbaka). Jag är också lite äldre (38), så är väldigt spänd inför hur fertiliteten ser ut i dagsläget.

Följs som sagt gärna åt i väntan på plusset.

• Svar på tråden Följas åt till ett plus!
  • molltroll0609
    Isathe skrev 2017-11-11 12:44:50 följande:

Allt mellan 1-4 dagar tror jag. Så förhoppningsvis får du positivt imorgon. Kollar du själv på sträcken närmst tar ut den från testapparaten? Jag brukar kolla om sträcken blir starkare

Ja jag har kollat men de är inte så starka än....
  • molltroll0609
    Snufflan skrev 2017-11-11 13:01:35 följande:

Äntligen!! 18 dagar sen första mensdagen och idag blinkade äl-testet glad gubbe (CB test). Jag trodde inte det skulle hända. Nu ska det liggas varje dag tills det slutar blinka! Hur ska jag logga i min app? Äl-pågång? Visst ska gubben va stabil när den är säker?

Ska jag testa flera gånger idag också? :) glad!!!!!

Jag testar en gång varje morgon, har också blinkande gubbe. Väntar på stabil gubbe nu vilket menar att ägglossning sker.
  • Isathe
    Snufflan skrev 2017-11-11 13:01:35 följande:

Äntligen!! 18 dagar sen första mensdagen och idag blinkade äl-testet glad gubbe (CB test). Jag trodde inte det skulle hända. Nu ska det liggas varje dag tills det slutar blinka! Hur ska jag logga i min app? Äl-pågång? Visst ska gubben va stabil när den är säker?

Ska jag testa flera gånger idag också? :) glad!!!!!

Ååå roligt, visst kan du testa fler ggr idag eller bara 1gång/dag. Att notera de i appen blir svårare men nu har du ju koll på att den är påväg
  • Snufflan
    molltroll0609 skrev 2017-11-11 13:07:06 följande:

Jag testar en gång varje morgon, har också blinkande gubbe. Väntar på stabil gubbe nu vilket menar att ägglossning sker.

Kul!!!!! Jag ska testa ikväll också. Jag har ett gäng test hemma. Det konstiga är att jag testade med RFSUs egna test nyss också. De visade negativt. Jag börjar tro att rfsu inte funkar. Varför skulöe CB visa glad gubbe då?

Visade killen också gubben så jag inbillar mig inte! ???? Ha ha
  • Snufflan
    Isathe skrev 2017-11-11 13:11:23 följande:

Ååå roligt, visst kan du testa fler ggr idag eller bara 1gång/dag. Att notera de i appen blir svårare men nu har du ju koll på att den är påväg

Jag ska testa igen ikväll. Gjorde ett bra med RFSU också, men deras test visade negativt. Iof gjorde jag det testet med annat urin någon halvtimme efter. Börjar tro att deras test inte funkar så bra.

Nu väntar jag på stabil glad gubbe. Men nu kör vi järnet jag och sambon. Nu ska vi göra barn!!! ????????????
  • mlmeliasson

Hej!

Jag och min sambo har bestämt oss för att bli gravida.

Använde mig utav p-piller tidigare (prionelle) som jag slutade att ta, några dagar senare kom mensen (det gör den ju alltid oavsett när i månaden man slutar ta dem) den 25/10. Hade vad jag tror var ägglossning den 1/11.

Om jag nu lyckats bli gravid, när tror ni jag har BIM isåfall? Har inte alls koll på hur lång menscykel jag har då jag ätit piller i flera år och minns inte hur det var tidigare. Tänker liksom när jag kan ta ett test ungefär. Nån som har någon idé?

• molltroll0609
    Snufflan skrev 2017-11-11 14:16:42 följande:

Kul!!!!! Jag ska testa ikväll också. Jag har ett gäng test hemma. Det konstiga är att jag testade med RFSUs egna test nyss också. De visade negativt. Jag börjar tro att rfsu inte funkar. Varför skulöe CB visa glad gubbe då?

Visade killen också gubben så jag inbillar mig inte! ???? Ha ha

Rfsu testar inte östrogen också vilket cb gör, därför det blinkar nu
  • MammaMia1012
    mlmeliasson skrev 2017-11-11 14:22:11 följande:

Hej!

Jag och min sambo har bestämt oss för att bli gravida.

Använde mig utav p-piller tidigare (prionelle) som jag slutade att ta, några dagar senare kom mensen (det gör den ju alltid oavsett när i månaden man slutar ta dem) den 25/10. Hade vad jag tror var ägglossning den 1/11.

Om jag nu lyckats bli gravid, när tror ni jag har BIM isåfall? Har inte alls koll på hur lång menscykel jag har då jag ätit piller i flera år och minns inte hur det var tidigare. Tänker liksom när jag kan ta ett test ungefär. Nån som har någon idé?

Hej, spännande! Om du hade ÄL då så kan 14 dagar efter det vara lämpligt att göra ett test på
  • ankmamma
    Saima17 skrev 2017-11-11 11:01:06 följande:

Men va konstigt.. När hade du BIM? Ja ja har en magkänsla till å från att d blir december för oss å men han e borta på äl ser d ut som å hela den veckan före.. Men så e livet m en sjöman..

Vi ska riva ut en gammal öppen spis å mura upp en ny å tapetsera å lägg nytt golv å så typ alla rum :-P

Vi ha ju just haft 1års dag å köpte hus i maj så vi ha vari sambo i bara 6 månader så jo d finns å greja å dona m :) men e kul å bra att man får ha nå roligt å fixa m å när man väntar :) hoppeligen me magan i vädre snart :)

Enligt NC i måndags, men eftersom jag inte hittat min äl denna månad och har lite oregelbunden cykel har det kunna vara allt ifrån måndags till idag! Men inga tecken än. Och om det skulle vara något skulle det ju ha visat sig på testet imorse tycker jag.

åh va spännande :D vi har fyra år tillsammans och köpte hus för tre år sedan och har nästan renoverat hela, är på de sista rummen nu! ja men eller hur! :)
  • Snufflan
    molltroll0609 skrev 2017-11-11 14:29:40 följande:

Rfsu testar inte östrogen också vilket cb gör, därför det blinkar nu

Aha okej! Spännande. Hoppas testet stämmer.
Svar på tråden Följas åt till ett plus!