• mlmeliasson

Följas åt till ett plus!

Hej!

Jag och min sambo har bestämt oss för att bli gravida.

Använde mig utav p-piller tidigare (prionelle) som jag slutade att ta, några dagar senare kom mensen (det gör den ju alltid oavsett när i månaden man slutar ta dem) den 25/10. Hade vad jag tror var ägglossning den 1/11.

Om jag nu lyckats bli gravid, när tror ni jag har BIM isåfall? Har inte alls koll på hur lång menscykel jag har då jag ätit piller i flera år och minns inte hur det var tidigare. Tänker liksom när jag kan ta ett test ungefär. Nån som har någon idé?

• mlmeliasson

Är det nån mer än jag som ser ett ljustljust streck här? Egentligen är det föör tidigt att testa men man kan ju inte hålla sig haha
  • mlmeliasson

Hej!

Jag och min sambo försöker bli gravida. Detta är första försöket och jag skulle fått min mens den 26e, men den lyser med sin frånvaro. Idag är jag på bim+3, ja nästan 4 då dagen e ju i princip slut..

Har några gravtecken som tex att brösten känns större och spända/ömma, molande värk i magen, huvudvärk, kissar oftare utan att jag druckit mer. Kan va nåt mer men det är vad jag kommer på nu.

Hur vanligt är det att man plussar sent? Läkaren sa till mig senast idag att ?skulle du varit gravid hade det synts på gravtest nu?.. men jag tror inte riktigt på det.. :/

• mlmeliasson
    Saima17 skrev 2018-02-12 10:07:21 följande:

Ja d sku ju va ett under då.. Blir ju int bättre av att sambon int förstår..han sku ju kunna stötta lite mer men han tycker han kan int gör nå åt d..

Jag använde mig utav cb avancerat ägglossningstest. Med cirkel, blinkande smiley och fast smiley.

Fick först en ring, dagen efter tog jag inget test, och sen dagen efter det så fick jag ring igen. Och morgonen därpå fick jag fast smiley (maximal fertilitet) så det är fullt möjligt!! Tappa inte hoppet :)
  • mlmeliasson
    PowerL skrev 2018-02-16 14:56:15 följande:

Hej!

Ni kan säkert mer än mig...

Har haft positiva ältest i förrgår och igår. Idag är det starkt, nästintill positivt men kan nog inte räknas som det. Då bör äl ske nu närsomhelst va? Hade sex i förrgår och igår. Hinner inte fler gånger i helgen tyvärr. Men det bör räcka va?

Jag fick positivt en dag, och vi låg endast den dagen.

Men jag blev gravid :) så jag håller tummarna för dig!
  • mlmeliasson
    Jagheteralma skrev 2018-02-21 15:00:11 följande:

Någon som vet nåt om cb äl test med dubbel hormonindikator?

Jag testade och fick direkt glad gubbe cd12 från att inte ha blinkande emellan. Väldigt tidigt då jag brukar få positivt vid cd18.

Sen tog jag ett nytt likadant (hade en förpackning till) imorse men då va det bara en tom ring?!

Kan verkligen de gå så snabbt från att inte märka av äl till dagen efter ha maximal o sen dagen efter igen ingenting?

Hej!

Jag använde mig utav dem testerna.

Första dagen jag testade fick jag en rund ring, dagen efter testade jag inte. Och dagen efter det fick jag ännu en rund ring och sen dagen därpå fick jag en fast smiley.

Nu vet jag dock inte vilken cd jag var på för det minns jag inte. Vi låg även ENDAST den dagen jag fick en fast smiley och jag blev gravid :) lycka till!
  • mlmeliasson
    mlmeliasson skrev 2018-02-21 15:22:32 följande:

Hej!

Jag använde mig utav dem testerna.

Första dagen jag testade fick jag en rund ring, dagen efter testade jag inte. Och dagen efter det fick jag ännu en rund ring och sen dagen därpå fick jag en fast smiley.

Nu vet jag dock inte vilken cd jag var på för det minns jag inte. Vi låg även ENDAST den dagen jag fick en fast smiley och jag blev gravid :) lycka till!

Just det, glömde såklart att säga att dagen efter jag fått den fasta smileyn så fick jag en rund ring jag med!
  • mlmeliasson
    Jagheteralma skrev 2018-02-21 15:28:00 följande:

Oh Gud va skönt att höra att du också fick en rund ring dagen efter fast smiley! :)

Hade du också köpt extra (nytt likadant) test eftersom den fasta smileyn håller sig i 48h?

Ja jag bunkrade upp med några förpackningar,

I onödan dock eftersom det tog sig direkt! Haha.

Ja, du kan vara lugn :) det är hur normalt som helst.

Tror det är pga att ägget släppt då. Då går lh-värdena ner igen direkt.
  • mlmeliasson
    Jagheteralma skrev 2018-02-21 19:51:50 följande:

Så kul för dig! :)

Vet du om det lönt att ha sex även ikväll eftersom den glada gubben försvunnit?

Vi hade ju sex 2 dagar innan, dagen innan och dagen med glad gubbe.. tänkte eftersom det bara är en cirkel idag är jag inte fertil längre?

Ja, dagen efter tycker jag nog är lönt.

Från att man får positivt på testet så tar det ett visst antal timmar innan ägget faktiskt släpper (24-48h? Eller nåt) och därefter lever ju ägget i upp till ett dygn cirka.
Svar på tråden Följas åt till ett plus!