Följas åt till ett plus!
Förstår att det är jobbigt med så oregelbunden cykel men som någon sa så är långa cykler bra, eller snarare korta cykler är mindre bra för risken finns att ägget inte hinner fästa. Så du får se något positivt med det. ;) Hur gammal är din dotter? Mensen kan ju va knasig ganska länge efteråt innan det stabiliserar sig också. Visst kan man va illamående å ha ont när man har äl. Hade jag haft sådär oregelbundet hade jag nog ändå ältestat för att få bättre koll på äl. Hoppas det tar sig nu då!
Ang jobb så är det ju ett ständigt orosmoment i samband med graviditet. Med min dotter pluggade jag när jag blev gravid så behövde inte tänka på just det där med att va välkommen tillbaka sen eller ej men fanns ju annat som oroade istället. Vi får väl köra på både du å jag och så får framtiden utvisa hur det blir. Själv är jag känd för att analysera sönder saker och oroa mig ofta i onödan...
Dottern fyller 2 ibörjan av mars så det kan säkert vara en orsak till att mensen inte kommit tillbaka till någorlunda regelbunden ännu. En annan orsak är säkert att hon aldrig tagit napp eller snutte utan att det är bröstet som gäller när hon ska sova fortfarande liksom. Så visst finns det orsaker till att mensen varierar som den gör, men får väl försöka hitta lösningar som gör att man kan hitta ÄL ändå
Jo, jag har funderat på att ÄL-testa men har inte riktig koll på hur det fungerar, då jag aldrig brydde mig om det med larvigt regelbunden cykel förra gången. Ska man testa varje dag under vissa dagar i månaden eller? Kanske borde beställa hem stickor till nästa cykel ifall det inte tar sig nu.
Jo, det är inte lätt alltid att planera graviditet med arbetslivet och annat. Jag är väl inte speciellt orolig för att inte få någon ny tjänst när jag kommer tillbaka oavsett, men det vore surt att att behöva söka om tjänsten och förlorar de LAS dagar som faller bortom femårs-strecket, när det handlar marginaler på någon månad kanske. Dock vore det ännu surare att hoppa över att försöka en månad eller ett par och sen tar det sig ändå inte på ett år, så prioriterar nog att försöka bli gravid före att hinna få en fast tjänst i detta fall.
Har inte läst exakt alla inlägg i tråden så kanske missat, men har du försökt skaffa syskon länge? Andra barnet?
Jo, just oregelbundenhet ger en känsla av att det kommer ta betydligt längre tid än det gjorde när man hade regelbunden cykel tyvärr. Beror din oregelbundna cykel på tidigare cykler eller på grund av övervikten och åldern tror du?
Jag tror att både du och jag kommer att lyckas framöver men att det kanske tar längre tid än tidigare
Jag vet inte riktigt hur man går till väga om man ska ältesta med så oregelbunden mens. Kanske hade typ natural cycles eller liknande där man mäter basaltempen varit smart? Då ser man ju i en graf var det toppar. Lutealfasen är ju alltid samma så när du väl hittar äl vet du iaf hur lång den cykeln kommer att bli. Får du några andra symptom på äl? ca 3-4 dagar innan äl får jag alltid äggviteflytningar, klibbigt och halt, då vet jag ju att det är på g och därefter brukar jag börja testa med ältester. Jag kan inte säga att jag är så beroende av ältester eg, jag får ju som sagt flytningarna och sedan får jag väldigt ont i tjejmagen när ägget släpper. Så jag hade väl kunnat klara mig utan men det är mitt kontrollbehov haha, vill ha det svart på vitt. Jag använder CBs tester med glad gubbe, så slipper man analysera hur starka streck man får på de billiga stickorna. Funkar utmärkt för mig men har förstått att det inte funkar lika bra för alla andra. Rätt dyrt också.
Förstår att det skulle va retfullt med LAS men jag resonerar som du. Hade nog också hellre satsat på bebisverkstaden då.
Pm:ar dig förresten!