• Sommaren12

Följas åt till ett plus!

Saima17 skrev 2018-01-21 10:06:53 följande:

JAAAAA ÄNTLIGEN!!!! jag gråter av lycka!!! äntligen 3 månaden gillt!!!! nu vill ja bara få tag på sambon å skick bild åt han.. blir en rödögd dag idag igen..men av bättre orsaker. 

SCOOOOORE!!! :)
  • Sommaren12
    Saima17 skrev 2018-01-21 13:09:23 följande:

Vet hur d känns. Min äl ha vari borta 2 föregående månader .. Idag kom den äntligen. Ja hade redan programmera in larm att ja sku ringa BM imorron för att få nån hjälp.

Usch vad jobbigt! :( varför tror du den uteblir?
  • Sommaren12
    Saima17 skrev 2018-01-21 15:32:39 följande:

Jaaaa!!! 11 dagar tills sambon e hemma bara :(

Jamen skönt att veta att du har äl, det är ju trots allt viktigast.
    Saima17 skrev 2018-01-21 15:33:49 följande:

Vet int.. Kan ju va att testen ha vari för "okänsliga" annars vet ja int. Ha haft mega ont idag så idag ha d vari äl iaf. Ha int haft så här ont på länge.

Oj jag citerade fel haha. Det svaret var till Jeex egentligen.
  • Sommaren12

Usch, jag kan verkligen inte bestämma mig för om vi ska försöka denna omgången eller inte. Jag har känt mig väldigt nedstämd sen jag blev kallad på intervju. Väldigt märkligt faktiskt, men tror det helt enkelt handlar om att jag så gärna vill att vi försöker skaffa barn nu så att jag, om jag får välja, nästan väljer det framför ett jobb jag vill ha! Om jag får jobbet kommer vi att pausa. Min bransch är inte tålmodig, säger jag att jag är gravid under provanställningen så får jag nog inte förlängt. Eller risken är i alla fall väsentlig och eftersom det inte kryllar av jobb här så är jag ju rädd för att bli arbetslös under graviditeten.

Ena sidan av mig tänker att vi kör på, det får väl bli som det blir och om jag nu INTE får jobbet och det tar sig denna gången så är det ju jätteroligt. Men jag kan verkligen inte slappna av och känns som mest safe att hoppa över denna rundan. Jag hinner ju inte veta om jag är gravid innan jag behöver ge besked på jobbet om jag blir erbjuden det. Samtidigt känns det som oceaner av tid till nästnästa äl liksom... Man är ju så inne i detta nu.

Behövde bara skriva av mig lite. Vill inte bolla det en massa med sambon för då e jag rädd att han får kalla fötter igen.

• Sommaren12

Alltså apropå jobb och ägglossning så hände något absolut JÄTTEPINSAMT nyss. Sjunker genom jorden här...

Jag skulle visa mina kollegor en film på Youtube så flera st (inkl min chef!) kom och ställde sig bakom mig och så sökte jag upp filmen på Youtube. Tror ni inte den där annonsfilmen som man får innan ibland var för CB ägglossningstester?! Och det var en sån annons man inte kan stänga ner heller utan vi var tvungna att titta på hela. Jag döööör! Om jag inte sagt det till övriga så jobbar jag på en marknadsavdelning och vi vet ju att Youtube-annonsering knappast är en slump vad som visas.. Några fnissade lite nervöst. Så nu vet väl i alla fall hela min avdelning att vi försöker bli gravida!!

• Sommaren12
    jooo skrev 2018-01-22 18:36:40 följande:

Heej va tror ni om detta? spök eller plus?

Det ser ut som ett plus på nedersta, den övre ser jag inget på. Är de tagna samtidigt?
  • Sommaren12
    Migas skrev 2018-01-22 17:26:38 följande:

Får man haka på här? vi har nyligen bestämt att det är dags att försöka skaffa ett syskon till dottern. Jag hade troligtvis ÄL i helgen då jag hade molvärk och illamående (kan det tyda på ÄL eller är det inbillning?) och det stämmer bra med vad FLO anger denna månad, dock så har jag en väl oregelbunden cykel på mellan 27 och 44 dagar numera

Före graviditeten så hade jag en cykel på typ 26 - 27 dagar, så detta med att försöka bli gravid med långa oregelbundna cykler är helt nytt..

Hej! Klart du ska hänga på här. :)

Förstår att det är jobbigt med så oregelbunden cykel men som någon sa så är långa cykler bra, eller snarare korta cykler är mindre bra för risken finns att ägget inte hinner fästa. Så du får se något positivt med det. ;) Hur gammal är din dotter? Mensen kan ju va knasig ganska länge efteråt innan det stabiliserar sig också. Visst kan man va illamående å ha ont när man har äl. Hade jag haft sådär oregelbundet hade jag nog ändå ältestat för att få bättre koll på äl. Hoppas det tar sig nu då!

Ang jobb så är det ju ett ständigt orosmoment i samband med graviditet. Med min dotter pluggade jag när jag blev gravid så behövde inte tänka på just det där med att va välkommen tillbaka sen eller ej men fanns ju annat som oroade istället. Vi får väl köra på både du å jag och så får framtiden utvisa hur det blir. Själv är jag känd för att analysera sönder saker och oroa mig ofta i onödan...
  • Sommaren12
    jooo skrev 2018-01-22 19:37:59 följande:

de övre imorse (syns svagt men svårt o fånga bild) och de undre ikväll nyss.

Då vågar jag säga grattis! :)
  • Sommaren12
    Anonym (Nina) skrev 2018-01-22 19:52:54 följande:

Jag har också oregelbunden och lång cykel numera...

Nu ska vi börja försöka på allvar!

Har börjat med q10 och inositol. Ska skaffa progesteronkräm inom kort.

Funderar på om det är bäst med ägglossningstest eller fertilitetsmonitor... Använde fertilitetsmonitor för 8 år sedan, och blev gravid direkt, redan första månaden.

Nu senast använde jag ägglossningstest, men just den månaden när jag blev gravid, använde jag inget, utan gick efter appen. I och för sig var min cykel löjligt regelbunden då...

Har en känsla av att detta kommer ta tid, om det ens blir något. 38 år, överviktig och oregelbunden mens...

Jobbar på att gå ner i vikt, men det går inte fort precis :(

Tror du inte alltid man oroar sig för att inte kunna? Förstår att du känner att du har det emot dig men försök att släppa det. Jag har också saker som talar emot en graviditet (något överviktig, bara en äggledare, sjukdomar som påverkar fertiliteten..) Vi får hoppas på turen! Har du testat om du har ägglossning varje månad?
  • Sommaren12
    jooo skrev 2018-01-23 06:57:31 följande:
    åh tack :) tog ett till på morgonen, tycker de är starkare! wooop
    Definitivt gravid! :) Stort grattis! :)
    Let it Rain skrev 2018-01-22 23:52:37 följande:

Då var även KUB avklarat! Bebben i magen mådde prima och visade att den kunde göra kullerbyttor. <3

Äntligen kan jag pusta ut!

Åh va mysigt! Skönt att kunna slappna av lite nu :)
Svar på tråden Följas åt till ett plus!