• Sommaren12

Följas åt till ett plus!

Saima17 skrev 2018-01-08 20:59:53 följande:

D hoppas verkligen jag åxå!! Uppstigning 5:15 här.

Åh spännande med svagt plus! Kan du inte lägga uppbild här? Så nyfiken! :D

Inte alls för sent med nid! Det är vanligt att det kommer någon dag innan bim som jag förstått det. Och själv fick jag ju en nid på själva bim. Var två droppar klarrött blod. Därför trodde jag det var kört och testade inte förrän på kvällen bim+1 och då var det plus.

Vi får se helt enkelt!
  • Sommaren12
    öland88 skrev 2018-01-08 20:26:52 följande:

Förtydligar mig, då jag insåg att jag skrev hel konstigt :) 

Du vet när man kissar på en CB så ska de ju bli ett + för att man ska vara gravid och ett - för att man inte ska vara gravid. 

Men när jag öppnade den ur förpackningen så va de redan ett - 

Ska de vara så? 

Njää det låter lustigt. Det ska inte va nåt streck alls innan du kissat. Vad blev resultatet?
  • Sommaren12
    Saima17 skrev 2018-01-09 11:46:48 följande:

Ja e tveksam. Just nu e allt skit. Sambon vacklar me renoveringen, han ha tappat motivationen. Bröllopet vet vi int om blir i år. Å ingen bebis. Satan mitt jobb slutat å ja har inget nytt

När började ni försöka med barn? Måla inte fan på väggen, det kan ta tid men det är normalt. Vad jag förstått så har du inte heller helt koll på din cykel än? Både mens och äl har ju kommit lite otippat hittills? När du fått styr på det så tror jag det blir lite lättare. Det finns ju inget som talar för att ni skulle ha problem med att få barn. Jag förstår verkligen dina känslor med hopplöshet när längtan är så stor, tro mig, jag har slitits mellan hopp och förtvivlan i över fem år om en till, gått i terapi och varit nära att separera flera gånger samtidigt som jag varit både arbetslös och allvarligt sjuk. Försök att njuta mer av det som är bra i livet just nu, du är nyförlovad och ni ska gifta er. Lägg mer energi på det och renoveringen tex, hjälp din kille att hitta motivationen och gör det tillsammans så ni båda kan fokusera lite på annat. Jag tror du behöver mer positiv energi helt enkelt.
  • Sommaren12
    Saima17 skrev 2018-01-09 13:15:20 följande:

Å jo ko fattar ja å att man ska leva i nuet men oftast så e d att alla goda råd (ja vet att d e väl menat) kommer från er som redan har barn. D va allt sånt man fick höra när man va singel å från alla kompisar som int va singel. "din tid kommer no när d e meningen att du ska träffa nån" d e int d man vill höra når man vari sj i 8 år. Å helt ärligt.. när man ha längta efter barn i snart 10 år.. Så vill man heller inte höra liknande. Elakt å ego kan tyckas, Tyvärr, men så e d iaf för mj.. å nä ja vill int såra nån lr så men måst bara berätta hur ja känner å tänker

Jag menar bara att vi alla kämpar med vår längtan. Jag lovar att den är lika jäklig när man redan har ett barn som när man inte har ett. Jag längtade enormt i tre år innan vi började försöka med första. Jag förstår verkligen hur du känner men du kanske ändå ska välja dina ord lite, att börja prata om endometrios när man försökt i tre månader kan ju lätt bli lite provocerande för andra att höra. Pga sjukdom bedömdes jag inte ens som fertil för ett år sedan, har fått kämpa med kost mediciner, operation och sjukskrivning med att bli fertil igen som enda motivation när det var tungt. Jag har också bara en äggledare som sänker mina chanser några procent. Absolut ska man få skrika ut sina känslor här, men du är inte den enda som har det svårt.
  • Sommaren12

Saima: förstår att det är frustrerande med tanke på att karln åker bort så ni missar massa äl. Har det kommit nåt mer blod? Bim ät väl idag? Testat?

• Sommaren12
    minipeach86 skrev 2018-01-09 23:11:34 följande:

..vill bara säga vilka fina systrar ni är som verkligen tar er tiden att peppa och skriva många, långa och bra, kloka och stöttande kommentarer!!!  Blir så glad av att det finns så mycket genuin omtanke och kärlek att hämta här i forumet! 

Gullig du är! :) Jag behöver stöttningen här. Känner mig ensam med den här barnlängtan i mitt förhållande så blir inte naturligt att snacka om hela processen med ägglossningar och sånt med sambon tyvärr.
  • Sommaren12
    Saima17 skrev 2018-01-10 09:23:34 följande:
    Mens inatt. Ska beställa CB monitor idag. Ist för alla dessa enskilda test.
    Trist. :( Hoppas monitorn är bra!
  • Sommaren12
    Saima17 skrev 2018-01-10 11:59:26 följande:

Jo, d hoppas ja å. Ber om ursäkt för igår men va ett riktit vrak, visste varken ut lr in.

Äsch det glömmer vi nu, ingen fara!
  • Sommaren12
    MammaMia1012 skrev 2018-01-10 12:21:33 följande:

Ingen som helst fara det blir för mycket ibland! Hoppas monitorn kommer funka bra! Är det så att man måste använda den ett tag så den ställs in efter en eller hur funkar det?

Jag kommer köra med ÄL tester från dag 8 tills stegring kommer och blir det inget då så kommer jag inte köra med något alls. Inte ens försöka pricka in i två månader.. sen hoppas på en januaribebis

Hur menar du nu? Om det inte tar sig nästa runda så ska ni inte försöka på två månader?
Svar på tråden Följas åt till ett plus!