• felicityporter

Hur ändrar jag vårdnaden?

Jag intygade faderskapet förra fredagen och då frågade de om jag ville skriva under gemensam vårdnad - vilket jag gjorde.
    Igår och imorse har jag och sambon bråkat eftersom jag kom på honom med att ha ljugit flera gånger, men han vägrar säga förlåt och skrev istället väldigt elaka SMS.
    Jag skrev att det var droppen och att det är slut.Fick inget svar på ett tag och lite senare skrev han att han skulle jobba över (vilket är bullshit) och sedan att han blivit fast anställd och att han var så glad och att jag inte kunde förstöra hans glädje.

Alla andra skabbiga brudar har han fjäskat som fan för och skrivit så fina saker när de gjort slut - och det var ändå riktigt slitna pundartjejer. Men mig kan han inte det.
    Han bara ignorerar mig eller blir arg när jag är ledsen över något han gjort.

Jag vill inte ha det så här och vill nu ha ensam vårdnad. Hur ändrar jag det? Han är olämplig som ensam förälder och har ett långt register hos polisen. Det borde väl öka mina chanser?

Som grädde på moset damp det ner ett brev från polisen eftersom jag ville att han skulle anmäla sitt senaste ex eftersom hon har hepatit c men inte berättade det för honom förrän efter de haft sex. Det stod att undersökningen läggs ner eftersom han inte ville medverka. Trots att han lovat mig.

• Svar på tråden Hur ändrar jag vårdnaden?
  • Anonym (Blurk)

Äcklar mig när en förälder ska använda barn, och indragen vårdnad, som straff eller hot mot den andre föräldern. Det om något skriker olämplig förälder, och lite sociopat.

• Queennr1
    felicityporter skrev 2017-09-17 01:27:04 följande:

Nu vet ni inte hela historien. Han har varit sprutnarkoman i 17 år, han ovade att sluta med sprutorna och ritalinet plus all benzo när vi försökte bli med barn, men det höll han inte och smusslade med det. Jag gav honom ett ultimatum och sa att jag flyttar hem till min stad och om han ville fick han komma med så att han kom ifrån sina pundarvänner. Han gick med på det och jag plussade strax efter. Han har tagit några återfall sedan dess, och han köpte länge Imovane svart och tog en till två kartor om dagen. Till slut lessnade jag på det och sa att jag inte kan behålla barnet om han vägrade gå ner. Jag har sedan en tid tillbaka tagit hand om hans immo och delat ut till honom eftersom han erkände att han inte klarar av att trappa ner själv. Han går på en subutexmottagning och där får han inte vara positiv på imovane, om han är positiv nästa gång blir det en socanmälan.

Han hämtar subben var tredje vecka men kan inte sköta det och tar mycket mer än han ska och det har bara blivit värre trots att han säger att han vill trappa ner. I förrgår tog alla hans sub slut och då tar han av mina istället eftersom han tycker att jag kan gå abstinent och bara klara mig på en tredjedels dos om dagen, vilket läkaren absolut inte tycker.

Idag råkade jag lämna min väska vid sängen oövervakad och då såg jag att han tagit 7 imovane! Jag försökte väcka honom länge men han sov som en stock, när jag till sist fick liv i honom och konfronterade honom blånekade han, tände en cigarett och somnade med ciggen i handen direkt.

Jag vill inte ha ensam vårdnad för att jävlas, jag vill ha det eftersom han inte klarar av att sköta sin behandling och inte kan sluta med sitt sidomissbruk om jag inte håller stenhårt i tabletterna.

Fast allt det där missbrukandet var ju du villig att för två veckor sedan exponera ditt barn för. Fram tills att du fick veta att han ljugit om att jobba övertid och haft kontakt med andra tjejer. Det säger mig att det inte står riktigt rätt till med din föräldraförmåga. Du är med andra ord villig att utsätta ditt barn för att leva med tungt aktivt missbruk i familjen så länge han är trogen mot dig.

Och vad fan är det för inkompetent mottagning som släpper iväg någon med tre veckors sub trots pågående sidomisdbruk? Östersund?
  • felicityporter
    Anonym (Blurk) skrev 2017-09-17 01:36:15 följande:

Äcklar mig när en förälder ska använda barn, och indragen vårdnad, som straff eller hot mot den andre föräldern. Det om något skriker olämplig förälder, och lite sociopat.

Det är inget straff, det är för barnets bästa. Om jag gör slut kommer han söka upp sina pundarvänner igen och injicera igen och skaffa en tjej som är likadan.Han kommer köpa ritta och benzo på gatan och dra på sig nya skulder precis som innan vi träffades och då höll han på att bli vräkt. Det är ingen lämplig miljö för ett barn.
  • felicityporter
    Queennr1 skrev 2017-09-17 12:01:49 följande:
    Fast allt det där missbrukandet var ju du villig att för två veckor sedan exponera ditt barn för. Fram tills att du fick veta att han ljugit om att jobba övertid och haft kontakt med andra tjejer. Det säger mig att det inte står riktigt rätt till med din föräldraförmåga. Du är med andra ord villig att utsätta ditt barn för att leva med tungt aktivt missbruk i familjen så länge han är trogen mot dig.

Och vad fan är det för inkompetent mottagning som släpper iväg någon med tre veckors sub trots pågående sidomisdbruk? Östersund?
    Nej, han fick lov att trappa ner imovanen och det fungerar kanon så länge jag tar hand om dem.
    Innan fick han hämta sub en gång i veckan och då gick det bra, sedan varannan vecka och då gick det bra eftersom han blev beviljad höjd dos. Det är sedan han fick börja hämta var tredje vecka som det började spåra ur. Jag vill gärna tillägga att han inte missbrukar i benämningen att han tar dem för nöjes skull och han är inte påverkad och kan jobba och leva precis som alla andra, han har ett hårt jobb som kräver stor koncentrationsförmåga, mycket ansvar och måste ständigt tänka på säkerheten. Innan var han provanställd, men förra veckan fick han fast anställning eftersom han är väldigt bra på det han gör och det ger jag honom cred för. Han har även mindre dos än jag har och jag anser att han borde få höjning med tanke på hans bakgrund. Sub är ingen drog utan en medicin mot abstinens så att man blir normal, man blir bara hög av det om man blandar den med andra starka mediciner eller inte är van vid opiater.

Men jag håller med om att det är vansinnigt att ge honom för tre veckor.
  • Anonym (Hm)
    felicityporter skrev 2017-09-17 01:27:04 följande:

Nu vet ni inte hela historien. Han har varit sprutnarkoman i 17 år, han ovade att sluta med sprutorna och ritalinet plus all benzo när vi försökte bli med barn, men det höll han inte och smusslade med det. Jag gav honom ett ultimatum och sa att jag flyttar hem till min stad och om han ville fick han komma med så att han kom ifrån sina pundarvänner. Han gick med på det och jag plussade strax efter. Han har tagit några återfall sedan dess, och han köpte länge Imovane svart och tog en till två kartor om dagen. Till slut lessnade jag på det och sa att jag inte kan behålla barnet om han vägrade gå ner. Jag har sedan en tid tillbaka tagit hand om hans immo och delat ut till honom eftersom han erkände att han inte klarar av att trappa ner själv. Han går på en subutexmottagning och där får han inte vara positiv på imovane, om han är positiv nästa gång blir det en socanmälan.

Han hämtar subben var tredje vecka men kan inte sköta det och tar mycket mer än han ska och det har bara blivit värre trots att han säger att han vill trappa ner. I förrgår tog alla hans sub slut och då tar han av mina istället eftersom han tycker att jag kan gå abstinent och bara klara mig på en tredjedels dos om dagen, vilket läkaren absolut inte tycker.

Idag råkade jag lämna min väska vid sängen oövervakad och då såg jag att han tagit 7 imovane! Jag försökte väcka honom länge men han sov som en stock, när jag till sist fick liv i honom och konfronterade honom blånekade han, tände en cigarett och somnade med ciggen i handen direkt.

Jag vill inte ha ensam vårdnad för att jävlas, jag vill ha det eftersom han inte klarar av att sköta sin behandling och inte kan sluta med sitt sidomissbruk om jag inte håller stenhårt i tabletterna.

Faktum kvarstår att du trots allt detta

1. Valde att aktivit försöka få barn med en totalt olämplig förälder, och

2. För bara en vecka sen skrev på för gemensam vårdnad trots allt detta.

Varför i h-vete skrev du på för gemensam vårdnad om du vill ha ensam vårdnad för att han inte klarar av att sköta sin behandling och inte kan sluta missbruka? Det är ju ingen ny information sedan du skrev på för gemensam vårdnad förra veckan.
  • Anonym (haha)

ni verkar fan lika bakom flötet bägge två.. stackars barn säger jag!

• Kjell2

Enda sättet att få EV om han inte går med på det är via beslut i domstol. Då får stämma honom.

För att få EV måste du visa på att ni föräldrar inte kan samarbete kring barnet. Kan bli svårt att övertyga domstolen om det om ni är sammanboende.

• Queennr1
    felicityporter skrev 2017-09-17 12:50:36 följande:

Nej, han fick lov att trappa ner imovanen och det fungerar kanon så länge jag tar hand om dem.

Innan fick han hämta sub en gång i veckan och då gick det bra, sedan varannan vecka och då gick det bra eftersom han blev beviljad höjd dos. Det är sedan han fick börja hämta var tredje vecka som det började spåra ur. Jag vill gärna tillägga att han inte missbrukar i benämningen att han tar dem för nöjes skull och han är inte påverkad och kan jobba och leva precis som alla andra, han har ett hårt jobb som kräver stor koncentrationsförmåga, mycket ansvar och måste ständigt tänka på säkerheten. Innan var han provanställd, men förra veckan fick han fast anställning eftersom han är väldigt bra på det han gör och det ger jag honom cred för. Han har även mindre dos än jag har och jag anser att han borde få höjning med tanke på hans bakgrund. Sub är ingen drog utan en medicin mot abstinens så att man blir normal, man blir bara hög av det om man blandar den med andra starka mediciner eller inte är van vid opiater.

Men jag håller med om att det är vansinnigt att ge honom för tre veckor.

Sub går alldeles utmärkt att missbruka. Suboxone är svårare att injicera än Subutex men går fortfarande att snorta och ger då rus vilket alla missbrukare är medvetna om. Han borde hämta minst två ggr i veckan.
  • Anonym (ace)

Har jag uppfattat det rätt..? Du hade en relation med en tung missbrukare. Vid något tillfälle kom du fram till att denna mannen var den absolut bäst lämpade fadern till ditt framtida barn. Han missbrukade sig igenom din graviditet. Barnet föds och du och din missbrukare skriver under gemensam vårdnad för barnet. Veckan efter blir du och din missbrukare ovänner och du gör slut på (SMS?), och du lackar ur för att han inte krälar i stoffet för dig som han gjort för sina ex. Dessutom öppnar du hans privata myndighetspost. Nu vill du ha ensam vårdnad av barnet.

För en dryg vecka sedan tycke du att din missbrukare var en god far till ert barn. Vad har hänt under denna tiden som gör att hans förmåga som förälder har ändrats? Det enda jag kan utläsa av dina inlägg är att du valt en riktigt olämplig förälder till ditt barn från början, men att det inte spelade någon roll så länge du hade en relation med honom.  Först när han inte bad dig om ursäkt blev han en dålig förälder (i dina ögon).

Men oavsett hans missbruk och oavsett era relationsproblem så fär du stämma honom på vårdnaden om du vill ha ensam vårdnad.

• Wolfie13

Stackars barn. Verkligen synd att vissa kan bli föräldrar.. kommer du låta honom ligga och röka bredvid bebisen sen också?

Svar på tråden Hur ändrar jag vårdnaden?