• Anonym (ace)

Hur ändrar jag vårdnaden?

Har jag uppfattat det rätt..? Du hade en relation med en tung missbrukare. Vid något tillfälle kom du fram till att denna mannen var den absolut bäst lämpade fadern till ditt framtida barn. Han missbrukade sig igenom din graviditet. Barnet föds och du och din missbrukare skriver under gemensam vårdnad för barnet. Veckan efter blir du och din missbrukare ovänner och du gör slut på (SMS?), och du lackar ur för att han inte krälar i stoffet för dig som han gjort för sina ex. Dessutom öppnar du hans privata myndighetspost. Nu vill du ha ensam vårdnad av barnet.

För en dryg vecka sedan tycke du att din missbrukare var en god far till ert barn. Vad har hänt under denna tiden som gör att hans förmåga som förälder har ändrats? Det enda jag kan utläsa av dina inlägg är att du valt en riktigt olämplig förälder till ditt barn från början, men att det inte spelade någon roll så länge du hade en relation med honom.  Först när han inte bad dig om ursäkt blev han en dålig förälder (i dina ögon).

Men oavsett hans missbruk och oavsett era relationsproblem så fär du stämma honom på vårdnaden om du vill ha ensam vårdnad.

Svar på tråden Hur ändrar jag vårdnaden?