Inlägg från: pandoraDiem |Visa alla inlägg
  • pandoraDiem

Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL

typ89 skrev 2017-11-24 16:23:51 följande:

Imorgon går jag in i v 17. Fick veta i onsdags att jag har gbs. Har fått sammandragningar sen förra veckan. Får penicillin nu. Men är bara orolig och stressad hela tiden, vill verkligen inte få missfall nu när jag kämpat med kräkningarna så länge. Ska till sjukhuset imorgon för dropp igen men dom sa att drar förlossningen igång så kan dom inte göra så mycket. Önskar man kunde spola fram några månader bara...

Usch, att det inte bara kan få vara enkelt. Det går inte att få nåt för att förhindra/motverka att förlossningen kommer igång? Jag kan inte så mycket om gbs, är det det som är orsaken till sammandragningarna? Förstår att du bara vill spola fram tiden men jag hoppas du kan hitta några stunder när stressen och oron inte tar över. Kram
  • pandoraDiem
    LakritsMatte skrev 2017-12-01 07:40:11 följande:

Jag har undvikit gruppen ett tag för det blev så mycket prat om missfall och olyckliga slut att det blev jobbigt... men det kanske börjar vända nu?

Hursomhelst kände jag att jag måste få ?klaga? lite, haha! Jag mådde jättelilla i första trimestern, kunde knappt vara på jobbet för jag kräktes i tid och otid... och MVC vägrade skriva ut lergigan comp!! Dom rådde mig att småäta och ta ingefärskapslar...

Så började det gå över i vecka 11 typ och för två veckor sen var vi på KUB och allt såg JÄTTEBRA ut ???? moderkakan i framvägg dock så det var svårt att få en bra bild på pyret.

MEN sen nån vecka tillbaka har illamåendet kommit tillbaks!! Kräks varenda morgon och mår illa så fort jag blir hungrig... suck... var inte alls såhär när jag var gravid med sonen, kräktes kanske fem gånger totalt då. Alla säger att det är säkert en tjej denna gång, haha!

Hur har ni det?

Skönt att allt såg bra ut :) inte så kul med illamåendet dock, konstigt att de inte vill skriva ut läkemedel till dig. Vilken vecka är du i nu? Min förra graviditet började jag kräkas runt v20, skumt men det kan tydligen hända fast man inte kräkts i början.

Är själv i vecka 16 (+2) och den värsta tröttheten börjar att släppa känns det som. Har som tur är bara kräkts 2 gånger (hatar verkligen att spy) för någon vecka sedan men börjar bli lite less på att må illa och vara konstant osugen på allt, men känns som att det också håller på att vända :) rul den 19e, ser fram emot mot det men är också nervös.
  • pandoraDiem
    Eliluc skrev 2017-12-01 11:35:31 följande:

Det är bra här med , livlig krabat på KUB

Härligt!
  • pandoraDiem
    LakritsMatte skrev 2017-12-02 22:47:55 följande:

Är i vecka 14+6 nu... tröttheten släpper inte för mig heller. Kräks varje morgon men lyckas hålla det inne resten av dagen. Min barnmorska på inskrivningen (samma som jag hade förra grav!) var också förvånad att jag inte hade fått lergigan utskrivet. Dom har ?centraliserat? telefonrådgivningen så man får inte prata med ?sin? barnmorska om man ringer. Vilket är kasst, jag är trygg med min BM och litar på henne och hon är lyhörd för mig. Jag har RUL den 2/1 så känns långt fram men tiden går ju fort nu över jul!

Så hade jag också förra graviditeten, att jag kom till någon slags växel när jag ringde barnmorskan så jag fick inte prata med min. Nu bytte jag för vi har flyttat och fick direktnummer, känns mycket bättre.

Fy så jobbigt att spy varje morgon, hoppas du slipper det snart, måste ju verkligen ta på krafterna. Här hemma har sonen fått magsjuka och vet inte om jag mår illa pga av graviditet, magsjukevirus eller inbillning längre :) hoppas så att jag slipper magsjuka.

Ja så mysigt med jul, tiden kommer nog gå snabbt :)
  • pandoraDiem
    marsen skrev 2017-12-03 22:43:53 följande:

Tiden rullar på! I motsats med de flesta här har jag haft en väldigt bra första trimester. Har inte kräkts en enda gång, inte ens varit i närheten. Var orolig att det inte var något där inne men fick höra starka hjärtslag för 1,5 vecka sen hos Bm :) Nu börjar vi filura på om det är en pojke eller flicka där inne. Jag har en av varje sen innan men är sjukt nyfiken! Har gjort bikarbonattestet och det säger pojk. Även hjärtslag säger pojk. Sen gjorde jag ett "test" med 15 frågor som handlade om vad man var sugen på, om man fått bättre eller sämre hy, om behåringen hade ändrats etc. Och 10 av 15 punkter där sa också pojke! Vi har RUL den 28/12 och ska då be om att han lägger en lapp med könet i ett kuvert som vi sedan ska lämna in till en bagare och ha en "snopp eller snippa-fest". Blir allt förvånad om det visar sig vara något annat än en pojk! :D

Magen syns tydligt nu och min familj vet om graviditeten, men inte sambons. Hans släkt (utom mamman) bor söderut och kommer upp över jul. Vi tänkte droppa det då. Det blir den första bebisen i hans släkt på nästan 20 år :) Hur vi ska släppa nyheten vet vi inte, och jag måste dölja magen bra för att inte allt ska bli en flopp :D

Skönt att du fått må bra :) vilken rolig idé det där med festen, vilken överraskning! Vi tog aldrig reda på kön med sonen och tänkte köra samma nu. Men nyfiken är jag allt :)
  • pandoraDiem
    Trea2018 skrev 2017-12-04 20:46:21 följande:

Vi fick också se en pigg liten en på KUB, det var verkligen en milstolpe! När vi satt i väntrummet innan hörde vi hur paret före oss bröt ihop totalt, vi förstod ju vilket besked de måste fått och jag var i princip beredd att vända i dörren... Riktigt hemskt. Men som tur var gick det bra och nu har vi berättar för barnen, vilket va helt fantastiskt. Lite skillnad med en 5&7 åring jämfört med 1,5 åring som det var förra gången!

Illamåendet är verkligen bättre, dyker upp någon enstaka morgon bara. Tröttheten däremot sitter i, har ätit Niferex sedan v12 men tycker inte det haft någon större effekt på det iaf. Har inte nästa koll hos BM förrän slutet på Jan, fyra veckor efter rul, långt att vänta på att se om järntabletterna verkligen haft effekt.

Skönt att höra att kub gick bra :)

Du kan inte ringa bm och höra om du kan få komma in och kolla hb, det går ju rätt snabbt tänker jag. Så jobbigt att behöva vara trött hela tiden.
  • pandoraDiem
    typ89 skrev 2017-12-13 17:27:59 följande:

Skakar lite liv i tråden. Hoppas att det går bra för er alla! Idag fick vi se en sprallig fin liten kille på rul. Bf fortfarande 11 maj. Kändes som en stor lättnad att han växer som han ska:)

Åh grattis! Så skönt :) själv blir det rul på tisdag, lite nervöst
  • pandoraDiem
    LakritsMatte skrev 2017-12-17 09:41:12 följande:

Ni som har haft foglossning med era tidigare barn - kan inte ni beskriva hur det känns? Jag hade inte ens antydan till foglossning förra gången men då hade jag lite problem med ichias sista två månaderna kanske.

Nu har jag börjat få ont i höften men det strålar inte ned så mycket som vid ichias och det lättar lite när jag trycker mot höften. Annars är det likt ichias eftersom det blir bättre när jag går runt istället för står still.

Kan tyvärr inte hjälpa dig för jag har varit förskonad från både foglossning och ichias. Men jag håller helt med om att det är så mycket jobbigare att stå än att gå. Just nu är min stora skräck att behöva stå på bussen/tåget, efter bara ett tag känns det som jag ska svimma och/eller kräkas.
  • pandoraDiem

Rul idag och allt såg bra ut :) sån lättnad. Lillen där inne hade växt på sig (till och med lite lite mer än beräknat). Fick veta redan innan att de oavsett mätningarna inte flyttar bf när de fastställt det runt v 12-13 vilket de hade gjort för mig så bf fortfarande 15e maj. Vilken känsla det är att få kolla in där inne :)

Svar på tråden Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL