Inlägg från: pandoraDiem |Visa alla inlägg
  • pandoraDiem

Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL

hondär skrev 2017-12-20 17:02:51 följande:

Vad roligt! Jag längtar jättemycket till rul!

Igår kände jag första lilla buffen utanpå magen, känner hur den rör sig där inne men aldrig känt utanpå:)

Det är fjärde barnet men känns ju helt magiskt!

Tror jag slutat gå upp i vikt med, vilket känns bra då jag redan gått upp ca 10 kilo. Men byxor osv blir snarare lite större nu igen än mindre som i början.

Mina gamla jeans fastnar på halva låren och har gjorde sen v. 7 typ.

Jag kan inte dölja magen alls, tre personer har redan lagt handen på magen och gullat lite.

Slänger in en liten magbild, 17+6 enligt kub/tidigt UL

Åh vilken fin gravidmage <3 så mysigt med buffar också :) När var det du hade rul?
  • pandoraDiem
    Trea2018 skrev 2017-12-21 06:18:32 följande:

Så skönt att det gick bra och att den verkar växa och trivas :) Kollade ni kön?

Ja det var en sån lättnad :) nej, kollade aldrig, vi tänkte köra på överraskning igen:) har fått för mig att det är en pojke, nog mest för att jag redan har en son och har lite svårt att fatta att det ligger en annan liten person i magen denna gång.
  • pandoraDiem

Hoppas ni njutit av julen :) kul att så många fått se sina små också. Viktuppgången tänker jag att kroppen sköter som den vill med lite sunt förnuft :) God fortsättning!

• pandoraDiem
    Eliluc skrev 2017-12-29 18:30:30 följande:

Rul idag gick kanon! Och jag som har två pojkar tidigare väntar en liten flicka !

Grattis! Vilken fin bild :)
  • pandoraDiem
    marsen skrev 2018-01-07 12:29:55 följande:

Halloj!

Var på RUL den 28/12 och allt såg bra ut. Hen låg lite tokigt i början så bm kunde inte få till att mäta och titta njurar, diafragma och hjärtat så vi fick göra en paus på 30 minuter och hoppas på att den vände sig. Och der gjorde den!

Jag var stensäker innan på att det var en pojk. Men när jag såg skallformen så blev jag vääldigr osäker!

Vi bad bm skriva ner könet på en lapp vilken jag sedan gav till min mamma som bakade en tårta med den aktuella färgen inuti. Vi bjöd in till en liten snopp-eller-snippa-fest som en kul grej och när vi skar i tårtan vae grädden rosa! Så en liten tjej blir det! Har en tjej och en kille sedan tidigare :)

Vi var och beställde vagn häromdagen och börjar planera allt annat som ska köpas.

BF 23/5 :)

Hon gör sig påmind varje dag i form av sparkar och buffar och i 19+6 kände sambon den första buffen! En ren lyckoträff då det dröjt betydligt längre med de andra.

Har gått upp 8 kilo sen start enligt vår våg här hemma. På barnmorskans papper kommer viktnedgången vara mindre eftersom jag gick upp 5 kilo redan innan inskrivningen. Det går saktare uppåt nu vilket jag är glad för! :)

Grattis till fint ulrraljud! Vilken rolig idé med festen :)

Ja visst är det mysigt med buffar där inifrån. Jag känner betydligt mer denna gång då moderkakan ligger i bakvägg (framvägg med sonen). Så skönt att det inte är tvärtom för då hade jag ju ingen idé hur mycket det "borde" kännas.

Jag tänkte testa på att börja träna igen nu i veckan, har inte gjort det under hela graviditeten :/ i början vågade jag inte pga av blödningar sen bara orkade jag inte. Men nu är jag sugen igen :)
  • pandoraDiem
    marsen skrev 2018-01-07 16:14:41 följande:

Jag har min i framvägg nu och har kännt bebis sen vecka 16. Kanske beror på att den ligger långt upp, för har bara kännt ovanför blygdbenet än :)

Jag tänkte också ta tag i träningen igen! Var fast besluten om att träna hela denna graviditet, men var som du så otroooligt trött i början så orkade ingenting. Vill komma i form så fort som möjligt efter grav, så att hålla igång hela tiden vore ju bra :)

Hade också planen att träna hela graviditeten. Tänkte naivt nog att trötthet inte kunde stoppa mig men bara en liten promenad ledde till total orkeslöshet efteråt. Känner att kroppen är mer påverkad denna graviditet, kanske beror det på att det inte var jättelänge sen jag var gravid sist (sonen är 15 mån)? Ska gå på träning för gravida så förhoppningsvis kan jag få lite tips och råd då så inte kroppen tar mer stryk.

Hur gamla är dina barn?
  • pandoraDiem
    marsen skrev 2018-01-08 17:24:15 följande:

Men vad roligt med gravidträning! Där behöver man ju inte känna sig missanpassad heller :D Är lite gruvensam till att entra gymmet igen faktiskt.. Kanske får köra promenader och hemmaträning tills bebis är ute :)

Min dotter är 5 och min son är 4 :)

Ja jag ser fram emot det :) hade bara träningskort på vanliga gruppträningspass tidigare och så svårt att veta vad som är lämpliga övningar som gravid. Så lätt att man sugs med och kanske gör något som försämrar för en gravid kropp. Körde en del vanligt gym under förra graviditeten men har alltid tränat bättre i grupp.

Då fick du dina två barn tätt, hur upplevde du att kroppen klarade av det rent fysiskt?
  • pandoraDiem
    hondär skrev 2018-01-08 18:39:15 följande:

Vad hurtiga ni är som ens orkar tänka träna, jag mår dåligt av bara tanken på att jobba i morgon, har varit ledig i ca tre veckor... Jag har så jävla ont.... Min rygg och mitt bäcken (tror jag det är) gör konstant ont, vågar inte gå långt för då får jag jätteont efter. Kan inte minnas att jag hade så ont i bäckenet tidigare, ont i ryggen typ ichias har jag haft varje gång.

Fy vad jobbigt. Går det att få hjälp, typ medicin eller något liknande? Sjukskrivning kan ju vara långtråkigt och ekonomiskt jobbigt men om du har alltför ont så borde du ju kunna få det. Lider med dig och hoppas jobbet inte blir alltför jobbigt.
  • pandoraDiem
    marsen skrev 2018-01-13 17:00:50 följande:

Jag riktigt längtar tills bebis kommit och kroppen läkt så man får komma igång med "den riktiga" träningen igen. Saknar det som tusan! En gravidgrupp är nog jättebra, för mam vill nog gärna vara "duktigare" och pusha sig lite mer än vad kroppen i dagsläget mår bra av.

Ja, lite tätt blev det :) Upplever att kroppen klarade av det jättebra! Men första barnet hade jag en hemsk foglossning, kom tidigt med andra och då tänkte jag att det här kommer bli ett helvete. Men det lade sig kring vecka 20 och jag hade en jättebra graviditet :) Återhämtningen var inget jag uppfattade som lång eller jobbig heller, jag var tillbaka i träningen relativt snabbt och har inga bestående men av två täta graviditeter.

Vad skönt att höra att din kropp klarade det bra, hoppas min gör detsamma :) var på första träningspasset i onsdags, har fortfarande träningsvärk, liksom hej på dig otränade kropp :D
  • pandoraDiem
    hondär skrev 2018-01-13 16:35:19 följande:

Veckan har gått bra, gjorde ont i början men blev bättre, va säkert lite stel innan, rört mig för lite under jul he he.

Kollade mitt gravid bmi, enligt vad jag vägde innan och min längd "bör" jag gå upp 16 kilo för att hamna inom "normal". Käns ju sådär att jag har fem kilo kvar bara och är i v. 22 hehe.

Nu kan man se sparkar på utsidan magen sen en vecka tillbaka, blir mer och mer tydligt för varje dag. Är väldigt mysigt.

Hur är det med all andra?

Skönt att höra att det blivit bättre, vikten löser nog kroppen bra, den går nog upp vad den anser behövs så länge man inte tokbantar eller tokäter onyttigheter. Härligt med sparkar också, så mysigt!

Här rullar det bara på. Ska börja plugga till veckan, spännande!
Svar på tråden Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL