Inlägg från: pandoraDiem |Visa alla inlägg
  • pandoraDiem

Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL

Charlieellerså skrev 2017-09-27 20:29:32 följande:

Tack fina du <3 Det värmer. Min mamma gick bort i går morse. Både stor sorg och en lättnad över att hon slipper vara sjuk och må dåligt längre. Jag har inte fokuserat på oron för graviditeten de senaste dagarna men nu känns det riktigt jobbigt att tänka sig att det visar sig inte vara bra på fredag. Men antagligen klarar jag det med.

Beklagar. Har inga bra ord att skriva, men tänker på dig och skickar kramar. Håller tummarna för fredag <3
  • pandoraDiem
    Charlieellerså skrev 2017-09-29 09:33:34 följande:

Mitt o all sorg känner jag nu glädje också. I dag fick jag se en liten skrutt på 8 mm med tickande hjärta på vul. Var så inställd på negativt besked att jag blev som ett frågetecken. Så är då i v 6+5 nu ungefär. Får inte i hop det riktigt men hon som gjorde vul tyckte inte jag behövde lägga tid på det. Så tacksam. Och tack för alla värmande ord här.

Grattis! Tänkte precis önska dig lycka till idag :) livet är verkligen både glädje och sorg. Kram
  • pandoraDiem
    modigamamman skrev 2017-09-29 09:34:59 följande:

Hej, jag blev ju aldrig speciellt aktiv här, skrev bara ett första inlägg. Men idag har jag tyvärr fått konstaterad ofostrig graviditet, så det blev inget för mig den här gången. Mitt första missfall. Lycka till för är andra!

Tråkigt, beklagar. Ta hand om dig <3
  • pandoraDiem
    Eliluc skrev 2017-10-02 13:55:39 följande:

Fick se ett pickande hjärta på VUL !!!

Grattis! Har också sett ett tickande hjärta idag :) Har haft några blödningar och hade en tom hinnsäck bredvid den med levande foster i så antagligen en tvilling som aldrig utvecklade sig så nu hoppas jag att kroppen förstår att det också finns ett levande foster där inne.
  • pandoraDiem
    Eliluc skrev 2017-10-02 14:25:23 följande:

Vad härligt ! Grattis till dig med ! Så himla skönt ! Hon tog cellprover med , så nu blöder det lite . Skall försöka att inte oroa mig , men det gör man ju

Ändå . En sak på 4 mm ; - )

Ja det är helt otroligt att ett 4mm stort foster redan kan ha ett hjärta som slår :) vilken vecka är du i? Antar att blödning efter cellprover är ännu vanligare när man är gravid, men såklart aldrig roligt att blöda.
  • pandoraDiem
    Eliluc skrev 2017-10-02 15:34:01 följande:

Jag är i vecka 7 : - ) ! Ja det är de , det sa hon med , har ju inte ont heller , utan det kommer lite på pappret , lite rosa. Vanligt sa hon ! Vilken vecka är du i ? ?

Är i vecka 7+5 :) jo fick också höra att lite blod är vanligt när jag lämnade cellprov och då var jag inte ens gravid. Tror jag också blödde lite om jag minns rätt.
  • pandoraDiem
    Mm79 skrev 2017-10-02 15:34:31 följande:

Hej alla, vågar mig på att skriva in i  tråden med, trots att det är många kritiska veckor kvar, och det kan gå hur som helst.

Är iaf äntligen gravid i v7 med hjälp av IVF efter några års kämpande på egen hand och har Bf 27/5.

Nästa vecka är planerat vul på kliniken. 

Detta är mitt och min makes andra barn (första tillsammans) och jag har ett barn i övre tonåren sen tidigare :)

Grattis! Kämpade en del för att få min son så kan bara föreställa mig hur det känns att lyckas efter ivf.
  • pandoraDiem

Har varit riktigt trött de senaste dagarna, går runt lite som i en dimma känns det som. Värst är det på jobbet där jag måste kunna koncentrera mig, orkar knappt hålla upp ögonen. Har ni några tips tjejer? Går ju inte att hinna kaffe längre liksom och går redan och lägger mig tidigt på kvällarna. Hoppas allt är bra med er alla förresten.

• pandoraDiem
    Trea2018 skrev 2017-10-05 14:17:16 följande:

Känner precis samma. Får ingenting gjort på jobbet och somnar varje kväll när jag nattar barnen. Men vaknar lika trött på morgonen. Är konstant illamående också. Fick ett kort möte med barnmorskan igår och hon skrev ut tabletter mot illamåendet iaf, tror det tar en del på orken att må illa hela tiden så jag hoppas det ska bli bättre nu. Tyvärr har jag inget bra tips mot tröttheten...

Usch vad jobbigt att må så illa. Jag har mått mer illa i denna graviditet vid denna tid än förra men det är ändå hanterbart. Så länge jag har nån frukt eller så att stoppa i mig innan illamåendet tar över helt.

Antar att det bara är att jobba sig igenom tröttheten, kommer nog bli bättre snart.
  • pandoraDiem
    hejallaa skrev 2017-10-06 19:10:14 följande:

Hej alla gravida mammor,

Mitt hjärta krossades igår iallafall!

Fick på dagen en rosa flyttning som blev mer under dagen, ringde in till gyn där de sa att jag skulle avvvakta i några timmar, kl 8 på kvällen orkade jag inte stå ut mer, smärtorna i magen och ryggen blev bara värre så jag ringde igen och fick komma in för undersökning, väl inte togs det blodprover och urinprov när man testade om det var fortfarande posetivt och det var det, en läkare kom efter några timmar och undersökte mig och där konstaterades att det var ett ofostrigt graviditet eller att jag var tidig i grav.. läkaren sa att man kunnde se en hinnesäck men inget foster och att det såg ut som om jag var i vecka 5 skulle egentligen vara i vecka 10-3 igår, så jaa vad ska man säga men läkaren sa att det förmodligen är en ofostrig graviditet och då utgår jag från att det inte kommer bli någon april/maj bebis här iallafall, fick iallafall en ny tid den 16/10 för en ny undersökning så det är väl bara o vänta!!! Känner mig så dålig och mår inte bra, vill bara gråta men samtidigt så är jag glad för min son som är 1,5 år, så ja vet inte riktigt vad man ska säga mer!!!

Vad ledsen jag blir för er skull :( massa kramar!
Svar på tråden Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL