Inlägg från: pandoraDiem |Visa alla inlägg
  • pandoraDiem

Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL

Hoppfullhet skrev 2017-10-17 15:03:58 följande:

Va härligt bemötande :) jag fyller 33 om 1,5 månad o fick till svar att jag fick boka privat. (Trots att åldersgränsen slopad vid årsskiftet här i Skåne)

Lycka till :)

Men så tråkigt att ni inte blev erbjudna kub. Visste inte att de ska slopa åldersgränsen här, så bra. Här ni bestämt om ni ska göra kub privat eller inte?
  • pandoraDiem
    Hoppfullhet skrev 2017-10-17 18:53:33 följande:

Läste en artikel om det, beslutet togs tidigare i år men skulle då först gälla 2018. Sa även detta till MVC, men de hjälpte föga. Har gjort IVF o redan betalat ca 65000kr, så får snällt lägga till ett par tusen till. Har bokat privat, känns ju som en milstolpe att förhoppningsvis få se att allt ser ok ut efter 12 fulla veckor även om de inte är ngn garanti.

Nä, usch så dåligt av dem att inte ge er ett kub. Men då har ni sett den lilla på ett tidigt ultraljud eller? (Har för mig att det brukar vara rutin på de flesta ställen då man gjort ivf).
  • pandoraDiem

Fick se en liten knodd på 33 mm med ett litet fint tickande hjärta <3 nu känns det lite mer verkligt även om jag fortfarande blöder lite. Åtminstone idag ska jag släppa oron :)

• pandoraDiem
    Hoppfullhet skrev 2017-10-17 19:26:54 följande:

Just precis, fick första VUL för 2 v sen o allt såg ut som förväntat vilket var befriande. Dock ligger oron kvar o gnager. Så ska bli skönt att komma framåt ett par veckor till.

Grattis till ett lyckat ultraljud för dig :)

Tack :) vad skönt att allt såg bra ut när ni "tittade in" senast iaf, har hört att sannolikheten för missfall minskar rätt mycket om man fått se ett hjärta som slår. Men förstår din oro, har väldigt svårt att släppa den helt själv och tror att den alltid kommer vara med litegrann. Vilken vecka är du i nu? Fick 10+0 själv idag på ultraljudet.
  • pandoraDiem
    EnLitenTrea skrev 2017-10-17 20:00:16 följande:

Hej alla,

Har träffat läkare idag för min blödning. Allt ok med bebis men blödningen är fortfarande kvar och minskar inte. Jag ska göra ett cellprov 1 nov då det ev kan vara cellförändringar, alltså fasen det gjorde mig ännu mer orolig :(

Ja ja vi får se, bättre att få reda på det i snar tid än att gå med cellförändringar för länge.

PandoraDiem så härligt att du fick se liten och att allt var bra :) skulle ni följa upp din blödning något mer?

Skönt att allt var okej med bäbisen, men förstår dig, det är inte kul att blöda. Hoppas det bara är någon ofarlig blödning. Fler än man tror som blöder i tidig graviditet, det så iaf hon som gjorde ultraljudet på mig. De tror att jag blöder pga den tomma hinnsäcken bredvid den med foster i, men såklart svårt att veta säkert. Blev erbjuden kub så ska på ultraljud igen om typ 3 veckor så kanske får mer svar då.
  • pandoraDiem
    vinterbebis12 skrev 2017-10-17 20:07:55 följande:

Vi gjorde UL och tog blodprov för NIPT idag. Vecka 11 (10+1). Blev så lättad av att se en levande bebis. Får nu vänta 14 dagar på resultatet men försöker tänka positivt trots risken förknippad med min ålder. Jag gjorde inte ens KUB vid min första IVF-graviditet (då var jag 33, nu 39)

Skönt att ultraljudet gick bra :) du får tänka att sannolikheten för att få ett friskt barn är mycket högre än att något är fel. Men nog omöjligt att inte känna lite oro, är själv nervös över vad kub:et kommer visa. Håller tummarna!
  • pandoraDiem
    Charlieellerså skrev 2017-10-17 21:51:09 följande:

Vad härligt med så många små tickande hjärtan. Så jobbigt för er som blöder men skönt att fostren verkar oberörda av detta. Angående cellförändringarna tänker jag att det är väldigt vanligt och att det är bra att det upptäcks och då kan behandlas el följas upp. Förstår att det väcker oro ändå.

Här tycker jag att illamåendet börjar avta lite. Inte kräkts sedan jag började med postafen. Mitt onda på höger sida i äggstockshöjd håller i sig och jag har ont hela tiden. Det var det jag åkte in på vul på i v 5+6 första gången. Det tär på mig då det känns som om något är fel men inget som syns på vul så det verkar ha annan orsak. Två veckor till kub och en vecka till första Bm-besöket. Känns fortfarande overkligt att det skulle kunna komma fjärde barn i maj.

Skönt att illamåendet börjar avta. Håller med om att det känns overkligt med en ny familjemedlem i maj. Själv var jag så inställd på att det skulle ta låång tid att bli gravid, hade till och med en plan om när vi skulle söka hjälp och testa på ivf. Har svårt att verkligen tro på att det kommer gå vägen, tycker verkligen inte om den här första tiden då allt känns så osäkert.
  • pandoraDiem
    EnLitenTrea skrev 2017-10-19 11:16:49 följande:

Ja det är verkligen många som blöder i tidig grav, jag har aldrig ens tänkt på det. Idag känns det som att blödningen avtagit lite, men vågar inte hoppas för mycket . På måndag ska jag göra kub, känns som en väldans milstolpe, hoppas att kunna njuta lite efter det beroende på resultatet då.

Vad säger dom om hinnsäcken? Kommer den stanna kvar hela grav?

Har ni berättat för era barn att dom ska få syskon?

Vi tänkte berätta efter Kun resultaten, men dom har nog redan börjat ana. Mycket prat om bebis och syskon :)

Skönt att kub närmar sig. De vet inte riktigt vad som kommer hända med hinnsäcken, antingen absorberar kroppen den eller så blöder jag ut den eller så blir den kvar.

Vår son är bara 1 år så även om vi berättat så förstår han nog inte :) Vi har inte berättat för någon än, men närmsta familjen kommer ner nu när sonen fyller 1 så då berättar vi nog.
  • pandoraDiem
    linnea12533 skrev 2017-10-20 12:55:03 följande:

Jätterädd och ledsen. Sista mens 23/8 och positivt graviditetstest på Bim+1. Enl det borde jag nu vara i v 8+ Var på gyn nu och gjorde ett vul. Läkaren såg tydligt ett foster men det var så litet så han mätte och sa att det borde vara v. 5. Ny tid om 2 veckor för att se om det går att se ett hjärta då. Jätterädd nu. Undra om fostret dött?! Så ledsen och rädd. Det kommer bli de 2 längsta veckorna i mitt liv.

Åh vad jobbigt, lider med dig. Ovisshet är så tungt att bära. Jag hoppas verkligen att allt ser bra ut om 2 veckor. Kram!
  • pandoraDiem
    linnea12533 skrev 2017-10-20 14:22:02 följande:

Tack! Så himla orolig nu och har liksom ingen att prata med, mer än min sambo eftersom vi inte berättat för någon annan. Skulle vilja ha någon mer att prata med om det här!

Bara att skriva av dig om du behöver. Känner igen ensamheten, det pratas ju generellt väldigt lite om missfall. Fortsätter att hålla tummarna för dig!
Svar på tråden Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL