• Erna90

Bli gravid efter missfall

Jag och sambon lyckades en andra gång bli gravida på 2a försöket, men drabbades dessvärre av missfall i mitten av augusti runt vecka 9. Nu hoppas vi bli gravida igen så snart som möjligt då vi önskar syskon hyfsat tätt. Har en son född januari -16.

Fler som är i samma sits och vill dela tankar?

• Svar på tråden Bli gravid efter missfall
  • Lilja020710

Tog ett gravtest i morse vad tror ni? Svagt ser jag men kanske inbillning? Bim 5/10

• Lilja020710
    CinnamonGirl skrev 2017-09-30 10:42:42 följande:

Jo, det blir att köra på trots att gubben är på annan ort. Jag hade behövt göra annat i helgen, men det är bara masa sig dit.

Har hört att det är lättare att bli gravid direkt efter ett missfall, nån mer som hört om det? Ska ha att göra med hormonerna.

Har oxå hört det...lycka till nu;))
  • CinnamonGirl
    Lilja020710 skrev 2017-10-01 08:57:49 följande:
    Tog ett gravtest i morse vad tror ni? Svagt ser jag men kanske inbillning? Bim 5/10
    Vänta några dagar och ta ett nytt, kanske den 5/10? Lycka till, håller tummarna här!
    Gräv inte en grop åt andra, det kan de göra själva...
  • Zora
    CinnamonGirl skrev 2017-09-30 10:42:42 följande:

Jo, det blir att köra på trots att gubben är på annan ort. Jag hade behövt göra annat i helgen, men det är bara masa sig dit.

Har hört att det är lättare att bli gravid direkt efter ett missfall, nån mer som hört om det? Ska ha att göra med hormonerna.

Jag har också hört att det kan vara lättare. För min del, efter förra MA:t, blev jag mycket riktigt gravid direkt på första äl. Hade ingen mens emellan. Dessvärre slutade det i ännu ett MA och efter det tog det sig inte på direkten. Har nu fått en mens efter MA:t och väntar nu på min andra äl.
  • emizz

Hej

Såhär såg det ut imorse...vet inte vad jag ska tro rädd för att få spökstreck. Det har blivit lite starkare men inte så starkt så jag är hundra. Testade negativt efter missfallsblödningen men kan det ligga kvar i kroppen fortfarande? Denna ovisshet

Ehliaz-09 Alice-11
  • CinnamonGirl

Vill bara lufta mig lite... har en läkartid imorgon hos en endokrinolog. Bokade innan jag visste att jag var gravid, men det passar ju bra nu. Kan diskutera min hypotyreos och eventuell  PCO.

Ägglossningstest signalerade ägglossning i lördags, men är lite osäker på tempandet. Det går upp och ner, men har å andra sidan gått upp lite olika tider på morgonen. Kan det spela in? Jobbdagar som idag går jag upp redan klockan 04.00, medan jag när jag är ledig sover till 08.00, och går och lägger mig lite senare också när jag vet att jag kan sova ut.

Hur gör ni som tempar? Har ni samma dygnstider varje dag?

Gräv inte en grop åt andra, det kan de göra själva...
  • Cecilie

Skönt att prata med läkare. Jag har också hypotyreos. Fick det efter mitt förra barn. Hoppas inte att det är det som gjorde att jag fick ma och att det tog lång tid att bli gravid.. min läkare (på endokrinologen) trodde inte det iaf då mina värden ser bra ut. Vilken info har ni andra hyposar fått om missfall i relation till hypo?

Mitt tempande blir jättekonstigt om jag inte tar exakt samma tid varje morgon. I helgen passade mina föräldrar vår dotter så jag sov mycket längre på morgonen än vanligt och då var min temp jättekonstig. Ett tips är att maila NC och be dom kolla! Dom kunde se vilka temperaturer som var avvikande och ta bort dom.. så coolt!

Svar på tråden Bli gravid efter missfall