Lilja020710 skrev 2017-09-27 06:40:21 följande:
Låter ju som det finns en chans att du kan vara gravid.... håller tummarna:)
Ja man hoppas ju, har köpt hem en massa teststickor nu åtminstone både ägglossning o grav test. Tänker om man kollar var tredje dag eller nått så borde man se nånting nångång, om inte mensen hinner först ????
Elliot1 skrev 2017-09-27 09:20:16 följande:
Hej!
Tråkigt med ditt missfall. Här är du inte ensam! Jag har inte så jättemycket att säga gällande det med utdragen mens, min kom exakt en månad efter missfallet. Hade dock missfall lite tidigare än dig, i v6+3. Däremot så tror jag inte man ska räkna helt med att kroppen hamnar i balans på en gång, det verkar kunna ta ganska många veckor för vissa :( Håller tummarna för dig att det kommer igång snart!!
Hur som helst, ville bara ge lite stöttning gällande dessa
mellanlägen, de är helt fruktansvärda. Tiden går sååå långsamt. Jag och min sambo ville försöka på en gång efter MF, så vi sexade på som fasiken när jag trodde jag hade ÄL (vilket det inte ens är säkert att jag hade) och sen började typ de två längsta veckorna i mitt liv kändes det som. Brukar vara rätt avslappnad och inte testa tidigt osv. Men vill verkligen inget annat än att bli gravid igen nu. Slets mellan hopp och förtvivlan. Precis som du så ville jag ha antingen ett plus eller mens, bara nånting som visar att kroppen kan bete sig.. Fick tillslut mens en dag innan jag trodde och den verkar vara "normallång". Tror inte jag hade nån ägglossning, eller så tog det sig helt enkelt inte. Så oavsett om jag blev besviken över mensen så var det en lättnad att den kom.
Jag håller tummarna för dig och hoppas verkligen du kan försöka slappna av, man försöker ju verkligen att "inte tänka" men vet hur svårt det är :/ Kram!
Hej känns ändå skönt att man inte är ensam trotts allt!
Ja jag vet ju att det kan ta tid för kroppen... blir ändå chockad när man är van att kroppen reparerar sig "direkt". Mensen har som alltid sköts sig... hade ju inga problem med mf, behövde inte skrapas o gynekologen tyckte jag blödde väldigt kort tid o repade mig fort så är väll lite sånt som förstärkt mina tankar om att mensen borde kommit. Suck.
Men ja, Jag tänker faktiskt inte så mycket på det hela, har sånna problem med mindfullness att jag inte har plats att tänka på det, på gott och ont. Men det är små saker som påminner en hela tiden o så fundera man en stund.. jobbigast är nog att inte kunna prata med nån om det hela så är väldigt skönt att kunna ventilera lite.