• Erna90

Bli gravid efter missfall

Jag och sambon lyckades en andra gång bli gravida på 2a försöket, men drabbades dessvärre av missfall i mitten av augusti runt vecka 9. Nu hoppas vi bli gravida igen så snart som möjligt då vi önskar syskon hyfsat tätt. Har en son född januari -16.

Fler som är i samma sits och vill dela tankar?

• Svar på tråden Bli gravid efter missfall
  • CinnamonGirl
    emizz skrev 2017-09-18 16:13:11 följande:
    Vill inte göra dig deppig men jag fick mitt missfall i slutet av Juli och fick positivt förra veckan...har tagit lååååång tid för mig, dock finns det en chans att jag fått 2 missfall på raken med tanke på att jag 2 blödningar inom 5 veckor, hoppas att det går ut kroppen snart på dig
    Tja, det är väl bara vänta som gäller.
    Gräv inte en grop åt andra, det kan de göra själva...
  • Lilja020710
    bebismys skrev 2017-09-17 14:08:57 följande:

Hej! Jag är i samma sits :) beklagar ditt missfall.. fick ett sk missed abortion i augusti. Fick positivt äl-test onsdag och torsdag förra veckan, var ca 5veckor efter ma. Så om det stämmer har det gått drygt 1v sen äl nu och mensen borde komma nästa helg. Eller helst inte komma :)

Håller tummarna för dig:)
  • Lilja020710

Jag håller tummarna för alla här självklart:)

Man kan verkligen inte förstå hur jobbigt det är att få missfall först man upplevt det själv, ska jag va ärlig så trodde inte jag att det skulle hända mig eller rättare sagt aldrig tänkt på den möjligheten när man har barn sen tidigare så tror man bara att det ska funka . När man väl blir gravid efter flera månaders försök o får den där glädjen o planerar o räknar ut bf så bara stängs dom dörrarna på en o det blir helt svart. Kan inte föreställa mig dom/er som försökt sååå länge o kanske får sluta med ivf o ändå inte vill sig... bara mina tankar nu vill bara visa min omtanke till er alla o hoppas ingen ger upp eller behöver ge upp sin dröm . Kram till er :)))

• smulis85

Ååå hatar verkligen det här med att vänta!! Redan börjat googla på symtom och alla inlägg som fins på alla webbplatser om tidiga symtom har jag redan läst. =/ Är bara på äl+1 liksom herregud vad min kropp inte är med mig. Redan molvärk, lite ömma bröst och svagt illamående. Vet att de troligtvis är progesteronet som spökar! Kan dock inte sluta hoppas då jag mådde illa redan på äl+2 förra gången ;) alltså bra med starka hormoner redan tidigt efter äl då den enda gången jag mått illa så tidigt vart jag gravid. Ni hör ju själva inte en uns av tålamod här vill bra bli gravid igen.

• Elliot1

Haft som vågor av "gravidkänslor" ända sen ÄL.. Vissa dagar varit säker på att vi lyckats och vissa dagar inte känt nånting.

Idag har jag ont i ryggen och typ venusberget (hatar det ordet..) och känner mig typ lite lätt illamående/halsbränna.

Typ 90% säker på att mensen kommer när som helst :( BIM senast lördag så den kan ju komma när som helst nu. Så besviken.

• Lycklig88

Nu har vi försiktigt tagit nya tag här. Vet inte alls när mensen kommer igång. Vågar inte hoopas på att jag blir gravid direkt. Fick missfall för 3 veckor sen typ. Blöder ingenting sen en vecka tillbaks eller mer. Nu kör vi bara och ser vad som händer. Sist blev jag gravid på 3dje försöket. Blir spännande att följa alla och såklart jättejobbigt med missfall. Försöker ändå tänka positivt nu. Snart måste vi alla lyckas få en liten :)

• Cecilie

Min mens kom igår :( andra sen missfallet, första försöket att bli gravid igen. Den kom några dagar tidigt dessutom. Det verkar som cykeln inte är riktigt tillbaka än. Blev så jävla ledsen...

• Erna90
    Cecilie skrev 2017-09-21 07:30:49 följande:

Min mens kom igår :( andra sen missfallet, första försöket att bli gravid igen. Den kom några dagar tidigt dessutom. Det verkar som cykeln inte är riktigt tillbaka än. Blev så jävla ledsen...

Vad tråkigt! Känns verkligen sjukt pissigr när den kommer!!

En släkting till mig gick ut med att deras barn nr 2 kmr i februari, strax innan då vi skulle fått om inte missfallet förstörde det. Kändes sjukt tungt!!! Vill ju med ha täta syskon.. Kan inte tänka på mkt annat just nu även om man ska försöka. Negativ som jag är tänker jag det värsta hela tiden med ...

(Vet att jag ska känna mig lyckligt lottad som har ett barn iaf men ändå..)
  • CinnamonGirl
    Lilja020710 skrev 2017-09-18 20:12:23 följande:
    Jag håller tummarna för alla här självklart:)
    Man kan verkligen inte förstå hur jobbigt det är att få missfall först man upplevt det själv, ska jag va ärlig så trodde inte jag att det skulle hända mig eller rättare sagt aldrig tänkt på den möjligheten när man har barn sen tidigare så tror man bara att det ska funka . När man väl blir gravid efter flera månaders försök o får den där glädjen o planerar o räknar ut bf så bara stängs dom dörrarna på en o det blir helt svart. Kan inte föreställa mig dom/er som försökt sååå länge o kanske får sluta med ivf o ändå inte vill sig... bara mina tankar nu vill bara visa min omtanke till er alla o hoppas ingen ger upp eller behöver ge upp sin dröm . Kram till er :)))
    Jag trodde inte heller att det skulle kännas så jobbigt att få missfall.

Vi har försökt i 6 år och jag har stundtals deppat ihop totalt. Att äntligen få ett positivt graviditetsbesked var ju höjden av lycka, och att se bli drabbat av ett missfall... vi hade nog båda börjat se fram emot att få en majbebis.
  • CinnamonGirl

Blä, idag skulle jag ha varit på inskrivning. Istället får jag imorgon besökad gyn för att konstatera missfallet och att allt kommit ut. Håller tummarna att allt ser okej ut så att vi snart kan försöka på nytt. Trots att jag varit ledsen vill jag inte vänta.

Svar på tråden Bli gravid efter missfall