• Erna90

Bli gravid efter missfall

Jag och sambon lyckades en andra gång bli gravida på 2a försöket, men drabbades dessvärre av missfall i mitten av augusti runt vecka 9. Nu hoppas vi bli gravida igen så snart som möjligt då vi önskar syskon hyfsat tätt. Har en son född januari -16.

Fler som är i samma sits och vill dela tankar?

• Svar på tråden Bli gravid efter missfall
  • Matildalinea

Hoppar också in här. Blev gravid på första försöket ! Dock plussade jag väldigt sent (bim+4) hade fått blödning nör mensen skulle komma men den va inte lika riklig eller lika önge som den brukar så testade och fick svagt positivt på två stickor och positivt på cb digital ! Men lyckan blev kortvarig, två dagar senare började blödningarna igen och efter fyra dagar med blödning visar det nu neg på cb digital :( känns som ett väldigt tidigt missfall ? Men nu väntar jag och hoppas på att ÄL ska komma igång igen. Hade hoppats på idag (att den skulle komma som vanligt efter första blödningen) men ser väldigt mörkt ut :( hur såg de ut för er, när kom eran ÄL igång ? :( vill inget hellre än att plussa på Stickan och bli mamma ju :((

• Erna90
    CinnamonGirl skrev 2017-10-27 16:13:31 följande:

Ni som fått missfall förr, hur fort kom mensen tillbaka? Var den förändrad, typ kraftigare eller lättare?

Jag märker att jag blöder mer dem här gången, nämligen... men det kanske kan bli så?

Min första mens efter missfallet kom ganska exakt 28 dagar efter missfallet första dag eller vad man ska säga. Brukar vanligtvis ha längre cykel annars. Tyckte nog att det blödde ungefär som vanligt dock.
  • bebismys

Ni som fått missfall förr, hur fort kom mensen tillbaka? Var den förändrad, typ kraftigare eller lättare?

Jag märker att jag blöder mer dem här gången, nämligen... men det kanske kan bli så?

För mig tog det 7v innan mensen kom.. upplevde den inte rikligare, bara nån extra dag kanske:) men min bm så att det är vanligt att den är rikligare så det är ju fullt normalt!
  • bebismys
    ABbf2018 skrev 2017-10-27 17:12:23 följande:

Hej, jag hoppar gärna in här. Jag är 23 år, min sambo 26. Efter att jag blev gravid i slutet på maj iår kom det veckor av glädje, 14 v senare konstaterades det på gyn på ackis att det var en ofostrig grav. Vilket resulterade i 2 skrapningar...

känns ändå som att vi ?släppt? det och vill SÅ mkt bli gravid igen.

Men ägglossningen verka lite skev, använder cb och den ha visat på hög fertilitet i 5 dagar nu, känns knepigt. Men man få väl ba köra på, vill inget hellre än att bli mamma.

Beklagar missfallet... hemskt att tro allt är bra, vilken chock.. lite liknande för oss..Skulle på ultraljud i v12+6 och bebisen levde inte, va bara ca 8v så var ett ma...

Hoppas du snart får plus på stickan!
  • Elliot1

Jag fick mens 29 dagar efter MF, så jag räknar MF som en sen mens typ (var i v.7 och blödde i sex dagar). Nu har jag precis haft min andra mens och den kom också på BIM-dagen. Skillnaden från innan jag blir gravid är att jag båda cyklerna har blödit fem dagar istället fyra som jag alltid gjorde innan. Har även haft lite kraftigare mensvärk efter missfallet.
  • ABbf2018
    bebismys skrev 2017-10-27 19:55:05 följande:

Beklagar missfallet... hemskt att tro allt är bra, vilken chock.. lite liknande för oss..Skulle på ultraljud i v12+6 och bebisen levde inte, va bara ca 8v så var ett ma...

Hoppas du snart får plus på stickan!

Ja de är en väldigt skev känsla. Hur länge sen är det för dig?

I början kände jag bara att jag inte ville utsätta mig själv för detta igen, men tanken på bebis är ju 1000 ggr starkare.
  • ABbf2018
    Matildalinea skrev 2017-10-27 18:53:41 följande:

Hoppar också in här. Blev gravid på första försöket ! Dock plussade jag väldigt sent (bim+4) hade fått blödning nör mensen skulle komma men den va inte lika riklig eller lika önge som den brukar så testade och fick svagt positivt på två stickor och positivt på cb digital ! Men lyckan blev kortvarig, två dagar senare började blödningarna igen och efter fyra dagar med blödning visar det nu neg på cb digital :( känns som ett väldigt tidigt missfall ? Men nu väntar jag och hoppas på att ÄL ska komma igång igen. Hade hoppats på idag (att den skulle komma som vanligt efter första blödningen) men ser väldigt mörkt ut :( hur såg de ut för er, när kom eran ÄL igång ? :( vill inget hellre än att plussa på Stickan och bli mamma ju :((

Hej, jag var tvungen att göra två skrapningar, (första misslyckades) och ca 14 dagar efter andra skrapningen hade jg äl, sedan en lååång mens, på ca 2,5 vecka... trodde äl va körd, men jag använder cb äl test, så den började visa i måndags, 1 v efter mensens slut, och igår fick jag maximalt utslag. Mitt förslag är att köra på äl, skulle jag gått på appar mm så hade jag haft ett annat datum än vad mina hormoner tala om. Kan va värt:)
  • bebismys
    ABbf2018 skrev 2017-10-29 11:03:16 följande:

Ja de är en väldigt skev känsla. Hur länge sen är det för dig?

I början kände jag bara att jag inte ville utsätta mig själv för detta igen, men tanken på bebis är ju 1000 ggr starkare.

2månader sen... Ja förstår känslan, man kommer såklart vara väldigt orolig :/ men man måste ju våga:)
  • Cecilie

Fuck vad den här väntan och längtan är jobbig. Kvävande. Inne på försök 3 nu efter MA.. tänker på er alla <3 skönt att man inte är ensam.

• bebismys

Plussade igår och det känns så overkligt! Underbart och läskigt! Gick ju nästan till 14e veckan sist när det blev ma, så oron kommer va jobbig nu...

Hoppas ni andra får erat plus snart också :)

Svar på tråden Bli gravid efter missfall