• Erna90

Bli gravid efter missfall

Jag och sambon lyckades en andra gång bli gravida på 2a försöket, men drabbades dessvärre av missfall i mitten av augusti runt vecka 9. Nu hoppas vi bli gravida igen så snart som möjligt då vi önskar syskon hyfsat tätt. Har en son född januari -16.

Fler som är i samma sits och vill dela tankar?

• Svar på tråden Bli gravid efter missfall
  • Anonym (-)
    Charlieellerså skrev 2017-11-04 12:24:04 följande:

Det låter högst troligt att det är en ny graviditet för dig. Hoppas. Vet du hur länge sedan det är du isåfall kan ha haft ägglossning?

Det kändes som jag hade äl värk för 2 veckor sen ungefär några dagar efter jag var på gyn. Tog aldrig nån äl sticka..
  • ABbf2018
    Charlieellerså skrev 2017-11-04 12:31:58 följande:

Kan det vara nidblödning? Låter ju sim att det kan stämma i tid.

Då skulle jag bli överlycklig. Men jag fick ingen förra gången jag blev gravid så jag vet inte, känns som att det inte borde komma i 3 dagar? Vid 3 tillfällen? Om det inte är trillingar på gång! Hehe... ha du haft nidblödning? Tro du de kan komma lite till och från? Känns som att de borde komma ?en o samma? blödning då...????
  • Tumvante

Om

Ja, har mist 4 graviditeter i år, ett MA och 3 biokemiska.

Är i utredning, men har fått rådet att försöka nu igen, efter lite paus.

BIM 19 november. Har en dotter sedan innan

Beklagar ditt MA.

• Anonym (Betty)

Hej! Fick en första graviditet och därmed ett första MF och har lite frågor om hur ni gör efteråt!
    1) Om några - Vilka ÄL-tester använder ni? Jag kör bara CB digitalt ÄL-test. Dyrt men det känns "bäst"? 
    2) Äter ni folsyra, undviker kaffe/alkohol eller något annat?
    3) Knäppaste frågan, men hur motiverar ni er till sex? Jag känner att det är lite krystat, inte alls lika kul och spännande som innan vårt MF. Har ni bara borstat bort det och gått vidare? Jag bannar mig själv, tänker att det är "typiskt mig" att få MF osv. Vet att jag inte borde, men så är det.
    4) När borde man söka utredning? Tänker att det vore hemskt att få fler MF och att något är fel som man kunde ha åtgärdat på ett tidigt stadium. Något knäppt med hormonerna eller annat.

• Charlieellerså
    Anonym (Betty) skrev 2017-11-06 10:27:07 följande:

Hej! Fick en första graviditet och därmed ett första MF och har lite frågor om hur ni gör efteråt!

1) Om några - Vilka ÄL-tester använder ni? Jag kör bara CB digitalt ÄL-test. Dyrt men det känns "bäst"? 

3) Knäppaste frågan, men hur motiverar ni er till sex? Jag känner att det är lite krystat, inte alls lika kul och spännande som innan vårt MF. Har ni bara borstat bort det och gått vidare? Jag bannar mig själv, tänker att det är "typiskt mig" att få MF osv. Vet att jag inte borde, men så är det.

4) När borde man söka utredning? Tänker att det vore hemskt att få fler MF och att något är fel som man kunde ha åtgärdat på ett tidigt stadium. Något knäppt med hormonerna eller annat.

Beklagar ditt missfall. Jag fick mitt första missfall nu efter 3 barn.

1:jag använder restlagrets Äl-test och tycker att de är billiga o funkar bra

2: Jag äter oftast bara extra folsyra och järn under graviditeten men folsyra rekommenderar de att man äter även när man försöker bli gravid

3: Tror att det är vanligt att sexet blir mindre lustfyllt då man vill bli gravid. Har inget tips men känner igen mig.

4: . Det är tyvärr något som någon gång händer de flesta som försöker bli gravida och tror att det är lite som kan påverka tidiga missfall innan v 13. Man kan få 2 missfall på rad utan att någon höjer på ögonbrynen. Man har nog rätt att få utredning efter 3 MF på rad

Lycka till framåt!
  • Anonym (Betty)
    Charlieellerså skrev 2017-11-06 10:54:11 följande:
    Beklagar ditt missfall. Jag fick mitt första missfall nu efter 3 barn.

1:jag använder restlagrets Äl-test och tycker att de är billiga o funkar bra

2: Jag äter oftast bara extra folsyra och järn under graviditeten men folsyra rekommenderar de att man äter även när man försöker bli gravid

3: Tror att det är vanligt att sexet blir mindre lustfyllt då man vill bli gravid. Har inget tips men känner igen mig.

4: . Det är tyvärr något som någon gång händer de flesta som försöker bli gravida och tror att det är lite som kan påverka tidiga missfall innan v 13. Man kan få 2 missfall på rad utan att någon höjer på ögonbrynen. Man har nog rätt att få utredning efter 3 MF på rad

Lycka till framåt!
    Tack för svar :) Speciellt på fråga 4! Bara att hålla i hatten och vara tålmodig antar jag..!
  • Charlieellerså
    Anonym (Betty) skrev 2017-11-06 11:35:41 följande:

Tack för svar :) Speciellt på fråga 4! Bara att hålla i hatten och vara tålmodig antar jag..!

Ja, det är lättare sagt än gjort när man längtar. Men kanske tröstar det att jag har tre friska barn trots ett missfall. Just detta foster var inte livsdugligt. Två graviditeter tog ett försök, en tog 3 försök och ett 7 försök. Lite olika : )
  • Tumvante
    Anonym (Betty) skrev 2017-11-06 10:27:07 följande:

1. Billiga testers teststickor (babyplan) gillar att det är visuellt med stegring

2. Folsyra och omega 3. Drickbar Max en kopp kaffe/dag, och Max ett halvt glas vin i ÄL veckan... och nu efter ÄL ingen alkohol fram tills BIM.

3. Borstat av det. Försöker att få lusten naturligt hos mannen, så det inte blir så produktionsartat/mekaniskt... klär mig lite sexigt, eller säger något...

4. Man får oftast ej söka utredning förrän man haft minst 3 missfall (kanske krävs det att de är dokumenterade). För jäkligt... men så är det. Men har man en snäll läkare, kan man föreslå att få ta Sköldkörteltest och ev. Progestrontest (dag 18-24 i cykeln).
  • Cecilie

Iiihhh jag plussade imorse! Känner mig livrädd men lättat att det inte tog lika lång tid som förra gången att bli gravid.

• Charlieellerså
    Cecilie skrev 2017-11-07 13:18:04 följande:

Iiihhh jag plussade imorse! Känner mig livrädd men lättat att det inte tog lika lång tid som förra gången att bli gravid.

Men åååh, grattis. Underbart att läsa. Lycka till nu
Svar på tråden Bli gravid efter missfall