• Wuuaau

Vi som vill plussa i september

En tråd för oss som vill plussa i september!

Nu blir det sjunde försöket för vår del. Det är hjärtskärande varje gång mensen kommer men det är väl bara att hoppa på bebis-fabriks-tåget igen. Hur många är med mig? När har ni äl alt. BIM?

Äl 5/9

BIM 19/9

• Svar på tråden Vi som vill plussa i september
  • Elliot1

Så han INTE känner att jag har honom som en bebismaskin ska det givetvis stå ;)

• Jooosen
    Elliot1 skrev 2017-09-08 20:05:13 följande:

Han tycker ju inte direkt det är skitkul.. Men han vill också detta SÅ mycket så han tycker det är värt det. Sen känner jag att det är lite upp till mig att hålla igång sexlivet resten av månaden också, så han känner att jag har honom som en bebismaskin... ;)

Däremot är jag väldigt imponerad över att han pallar och klarar att prestera varje gång. Var livrädd för att det skulle låsa sig efter missfallet eftersom det blir sån press. Är honom väldigt tacksam just nu!

Åh bra inställning av honom!! Precis, man är så rädd för det, och det är just det (många det i den meningen haha) som händer min kille. Han får svårt o komma :/... men som du säger. Det bästa är att faktiskt försöka köra på regelbundet hela månaden så det inte blir bebismaskineri. Dock svårt när vi jobbar rätt olika tider o inte har super sexlust jämt.
    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Jooosen

Någon som vet hur antibiotika påverkar ett ägg att ev fästa. Började en kur idag pga halsfluss. Dock ägglossning igår. Står att det ej ska påverka fertilitet men man blir ju nojig....

• mysmammi

upptäckte nu att mitt sekret är inte "tunt#  utan känns lite som äggvita och trådar sig. fick samma vid ägglossningen 3 dagar sedan efter blev det vattnigt för att nu återgå till äggvita?
    Är något förvirrad av min kropps signaler just nu.

• mysmammi
    Jooosen skrev 2017-09-08 20:10:54 följande:

Någon som vet hur antibiotika påverkar ett ägg att ev fästa. Började en kur idag pga halsfluss. Dock ägglossning igår. Står att det ej ska påverka fertilitet men man blir ju nojig....

Ibland kan det vara lättare att bli gravid efter antibiotika. Det tunnar ut sekretet och minskar ditt immunförsvar. Vet att man inte ska lita 100 procent på sitt preventivmedel vid antibiotika heller då vissa sorter kan öka risken att bli gravid ändå-
  • Milou3
    Jooosen skrev 2017-09-08 20:10:54 följande:

Antibiotika sänker immunförsvaret vilket är bra för själva fästandet av ägget då befruktningen och fästandet av ägget blir lite som en transplantation i kroppen. De 2 ggr jag blivit gravid senaste året har jag ätit antibiotika faktiskt! Men misstänker å andra sidan immunitetsproblem. För aggressivt immunförsvar mao.
  • Elliot1
    Jooosen skrev 2017-09-08 20:09:46 följande:

Åh bra inställning av honom!! Precis, man är så rädd för det, och det är just det (många det i den meningen haha) som händer min kille. Han får svårt o komma :/... men som du säger. Det bästa är att faktiskt försöka köra på regelbundet hela månaden så det inte blir bebismaskineri. Dock svårt när vi jobbar rätt olika tider o inte har super sexlust jämt.

Första gången vi skulle ligga efter jag slutade blöda så kunde han inte komma.. Jag fick panik och trodde det skulle vara såhär nu :/ Men det var mer för att han var orolig för mig och att allt stod rätt till där nere efter MF och alla gånger efter det har det funkat.

Vi ligger inte jättemycket vi heller i vanliga fall då vi pga jobb knappt hinner ses på veckodagarna. Men jag har iallafall försökt förklara för honom att jag VILL ha sex mer än bara kring ägglossning :) Att det ibland faktiskt bara är för njutningens skull.

Usch det är såååå tråkigt att det här med att skaffa barn kan paja ens sexliv... :(
  • Spiritanimal

• Jooosen
    Milou3 skrev 2017-09-08 20:16:57 följande:

Antibiotika sänker immunförsvaret vilket är bra för själva fästandet av ägget då befruktningen och fästandet av ägget blir lite som en transplantation i kroppen. De 2 ggr jag blivit gravid senaste året har jag ätit antibiotika faktiskt! Men misstänker å andra sidan immunitetsproblem. För aggressivt immunförsvar mao.

Jaha instressant! Kanske blir en lyckoträff istället då haha. Har ju försökt ett bra tag nu... tack för ditt svar!
  • Spiritanimal

Ja jag har hört att två gånger i veckan är bra-men gärna mer under ÄL. Vill ju inte bara ligga under ÄL för förstår om det blir lite trist och mekaniskt då..Vi jobbar också olika tider så svårt att få till det vissa perioder, tex kommer vi inte hinna med ett till ligg denna ÄL tyvärr :(
Svar på tråden Vi som vill plussa i september