• mysmammi

Vi som vill plussa i september

Hej hoppar in här. Hade äl i onsdags och bim 19/9. Jobbar på tredje barnet och är på försök 8. Känns kämpigt nu och blir allt svårare att hoppas på plusset.
    Fick lite blodblandad flytning vid äl och har läst att det kommer av ett ägg som släppt så hoppas jag har haft en "riktig" ägglossning denna månaden och inte bara en hormonstegring.
    Min man optimisten hävdar att min äl kom tidigt denna månaden och det var en nidblödning. Låter honom drömma :)

• mysmammi

upptäckte nu att mitt sekret är inte "tunt#  utan känns lite som äggvita och trådar sig. fick samma vid ägglossningen 3 dagar sedan efter blev det vattnigt för att nu återgå till äggvita?
    Är något förvirrad av min kropps signaler just nu.

• mysmammi
    Jooosen skrev 2017-09-08 20:10:54 följande:

Någon som vet hur antibiotika påverkar ett ägg att ev fästa. Började en kur idag pga halsfluss. Dock ägglossning igår. Står att det ej ska påverka fertilitet men man blir ju nojig....

Ibland kan det vara lättare att bli gravid efter antibiotika. Det tunnar ut sekretet och minskar ditt immunförsvar. Vet att man inte ska lita 100 procent på sitt preventivmedel vid antibiotika heller då vissa sorter kan öka risken att bli gravid ändå-
  • mysmammi
    Tisen skrev 2017-09-09 06:47:08 följande:
    Jag var lagomt nervös när jag väntade på testet.. testade negativt förra helgen och har bara gått och väntar på att mensen ska komma i veckan.. men så kom det svar jag redan räknat bort hela veckan och visst kom (kommer) det några (många) glädjetårar! Nu väntar jag bara på att sambon ska vakna :)
    Grattis!!!
  • mysmammi

ser att det inte bara är jag som kämpar mot testa tidigt syndrom :)
    Har bim först om en vecka men kliar redan i fingrarna. Mina flytningar efter äl har varit annorlunda denna månaden och att säga att jag är lite gråtmild är en mild underdrift.
    Är så svårt att inte läsa in något men man går ju och analyserar hela tiden.

• mysmammi
    Jooosen skrev 2017-09-11 20:50:30 följande:
    Hur har dina flytningar varit annorlunda om man får fråga? Min känns oxå mer annorlunda tror att jag e på typ äl+4. Som slem typ (sorry)
    Nästan som äl slem äggvita konsistens men lite mer lent som lotion ungefär. Har varit så sedan äl +3-4.
    Annars är det rätt torrt och klibbigt som såna där klistersticks man har i skolan :)
  • mysmammi
    vill2017 skrev 2017-09-12 12:24:27 följande:
    Jag håller tummarna för dig!
    Själv har jag gått och funderat över alla möjliga sorters symtom och har förmodligen bara ömma bröst för att jag klämt på dom så mycket. Tror inte heller att det gått för oss denna gången heller. Känns nästan pinsamt när man hoppas och tror att man har symtom och sen visar sig bara ha inbillat sig alltihop.
    Haha samma här tror inte mina bröst fött s¨å här mycket uppmärksamhet på år :D
  • mysmammi

suck om jag inte är gravid denna månaden kommer det bli tufft. Försöker att inte känna efter symptom men har varit så mycket denna månaden att det varit svårt. Börjat gråta för de dummaste saker..tex slog jag i huvudet när jag lagade lunch..blev arg och irriterad av det och började sekunden efter gråta över att jag blev arg :P
    Konstiga flytningar, yrsel illamående ömma bröst och nu fick jag plötsligt halsbränna.  Jag har inte haft halsbränna sedan jag var gravid förra gången.
    5 dagar kvar tills bim. Kommer vara en lång vecka.

• mysmammi
    vonKatt skrev 2017-09-14 21:48:17 följande:
    Ja, så stark var jag! Hahaha!!!
    Tack :)) vi är så glada!
    Grattis!!
  • mysmammi
    babyspenat skrev 2017-09-15 19:21:03 följande:

Alltså, det här är det sjukaste. Hjälp! Testade mig nu på kvällen, tänkte att "vafan, jag bara testar", trots att det inte är morgon och trots att det är bim-2. Tänkte att om det visar sig att jag inte är gravid så är det bara att invänta mens.

Men nu... Jag fattar ingenting. Är jag gravid? Herregud.

Om man bara kunde få lika klart pluss grattis ;)
  • mysmammi

har bim på tisdag och testa blankt i morse. Kroppen försöker fortfarand hävda att jag är gravid men huvet tror den inte. magen värker brösten värker kan knappt äta då jag mår illa yr i pottan och gråter för precis Allt.
    hormonerna inte snälla med mig idag.

• mysmammi
    Smiile skrev 2017-09-18 07:32:50 följande:

Bim idag och jag tog ett gravtest nu på morgonen. Efterlängtade plusset är äntligen här!! Kan knappt tro det än:)))) Tog ett tidigt test på ÄL+10 och då var den negativ..gav nästan upp hoppet för denna månad med, men jag hade molande värk varje kväll vilket antingen tydde på att mensen var på ingång eller växtvärk. Brukar annars få min mens några dagar för tidigt efter all stress jag går igenom, men inte denna gång, därför väntade jag till BIM för att ta ytterligare en till test för att se vad som händer med kroppen..och där stod jag med gravtestet i handen som visade tydligt ett plus!!!

Tack alla som har stöttat mig under min resas gång och lycka till alla andra som försöker med att plussa!! Ge inte upp!! Plusset kommer!!

Grattis härligt exempel på att hoppet inte är ute innan tant röd har anlänt :D

Har själv inte vågat testa igen. Har bim imorgon och brukar få lite småblödningar dagen innan men än så länge inget. Så hoppas på ett mirakel man vet ju aldrig som sagt
  • mysmammi
    Smiile skrev 2017-09-19 16:13:43 följande:
    Hur har det gått för dig?
    ingen mens än. Molvärk och illamående. Är ibland en dag sen så ska försöka hålla mig från att testa till imorgon om inget kommit då.
    springer på toaletten mer än vad jag egentligen behöver bara för att kolla efter :)
  • mysmammi

testade med cb digitalt idag bim +1 fick inte gravid på displayen.
    Inget spår av mens och mår jätteilla.
    Åt penicillin  strax innan ägglossning kan det ha rubbat min cykel? Jag är aldrig sen annars

Svar på tråden Vi som vill plussa i september