Inlägg från: Spiritanimal |Visa alla inlägg
  • Spiritanimal

Vi som vill plussa i september

Hej! Jag håller med att symptom på ÄL är tydliga när man har lite koll/känner efter! Har aldrig fattat sånt innan. Denna månad är vårt första seriösa försök efter att jag slutat med p-piller. Tror dock att jag och man ligger för lite...bara två gånger denna ÄL..Hur mycket ligger ni andra under ÄL och övriga veckor? Vad kan jag kräva av min man ;) ?

• Spiritanimal
    Jooosen skrev 2017-09-08 20:09:46 följande:

Åh bra inställning av honom!! Precis, man är så rädd för det, och det är just det (många det i den meningen haha) som händer min kille. Han får svårt o komma :/... men som du säger. Det bästa är att faktiskt försöka köra på regelbundet hela månaden så det inte blir bebismaskineri. Dock svårt när vi jobbar rätt olika tider o inte har super sexlust jämt.

• Spiritanimal
    Jooosen skrev 2017-09-08 20:09:46 följande:

Åh bra inställning av honom!! Precis, man är så rädd för det, och det är just det (många det i den meningen haha) som händer min kille. Han får svårt o komma :/... men som du säger. Det bästa är att faktiskt försöka köra på regelbundet hela månaden så det inte blir bebismaskineri. Dock svårt när vi jobbar rätt olika tider o inte har super sexlust jämt.

Ja jag har hört att två gånger i veckan är bra-men gärna mer under ÄL. Vill ju inte bara ligga under ÄL för förstår om det blir lite trist och mekaniskt då..Vi jobbar också olika tider så svårt att få till det vissa perioder, tex kommer vi inte hinna med ett till ligg denna ÄL tyvärr :(
  • Spiritanimal
    Milou3 skrev 2017-09-08 19:59:06 följande:

Jag har en liknande sambo som dig, så du är icke ensam. Blir också sjukt avis!!! Min sambo fixar sex max 2 ggr under en vecka. Trist men sant och sjukt frustrerande! Han måste vara in the mood medan jag lätt kan koppla på autopiloten under äl ;)

Samma här..Vi har pratat om att jag vill ha mer - både för att öka chansen att bli gravid, men också bara för kul :) Men det är en ganska känslig sak för honom - han känner press osv. Att ha sex typ 6 dagar i rad som en del svarade här i tråden tror jag ej jag kan kräva av honom. Vi hade inte ens så mkt sex när vi var nyförälskade.
  • Spiritanimal
    Jooosen skrev 2017-09-08 20:31:44 följande:

Aa det kan verlkligen bli som en plikt. Samma här - kommer inte heller hinna en till gång (tror äl var igår). Imorgonbitti kanske är för sent..

Samma här. Min ägglossning var igår eller ev idag. (ÄL test positivt igår men haft ÄL symtomen idag) Kanske kanske kan jag lyckas klämma in en snabbis imorgon bitti ändå..kan va för sent men det är iaf värt ett försök ;)
  • Spiritanimal

Grattis till er alla som plussat!

Själv skulle jag fått mens i torsdags men ingenting ännu, så BIM +2 idag antar jag?

Gjorde precis ett gravtest men det var negativt. Hade mensvärk i torsdags/fredags som vanligt - men som sagt ingen mens ännu.

Testade jag för tidigt? Kan jag ändå vara gravid eller bör jag bara acceptera testest resultat?

Någon som fått neg på BIM +2 och senare positivt?

(Har inte haft några andra symtom - eller de jag möjligtvis har misstänker jag blott är inbillning..)

Svar på tråden Vi som vill plussa i september