Vi med BIM September 2017
Hej. Skapar denna tråden så vi alla som vill följas åt med BIM i september kan skriva här.
Min beräknade BIM är 2 september och det är första försöket till vårt andra barn.
?
Hej. Skapar denna tråden så vi alla som vill följas åt med BIM i september kan skriva här.
Min beräknade BIM är 2 september och det är första försöket till vårt andra barn.
?
Lätt att man överanslyserat allt i väntan på BIM :) men har fått så ont i brösten. Är bara på äl+4 så kan ju knappast vara gravidsymptom, men har så ont i bröstvårtorna att jag knappt kan ha kläder på mig. Brukar väldigt sällan ha ont i brösten och hade inte ont över huvud taget förra månaden (när jag bevakade eventuella gravidsymptom tydligt).
Så märkligt att det kan vara så olika..
Ja det kan nog vara så. Jag har alltid testat runt 10-11 innan men den här veckan blev det kl 18 eftersom jag börjat jobba nu efter föräldraledigheten. Hade tur som slutade tidigare i fredags och då var ältestet positivt :)
På de tester jag har står det iofs att man helst ska testa mellan 10-18 eftersom kroppen producerar med LH då.
Jag hoppas det tog sig nu men vi kunde bara få till det en gång. Har inte fått tillbaka mensen från missfallet än så det kanske blir nåt nu heller...
Neg ÄL test i morse, men nu ikväll fick jag rejäl värk i magen, tror det är ÄL på G nu. Ska testa imorgon och väntar mig ett fin-fint streck! Så blir det mys de närmsta tre dagarna för att optimera våra chanser. Ska till och med testa att ligga kvar en halvtimme efter sex. Jag vet att det inte är en grej men börjar bli smått desperat nu när vi försöker för 7:e gången. Lika bra att ta det säkra före det osäkra, är ju inte så att jag lider av att ligga och mysa en halvtimme efteråt, haha!
Hej! Jag hoppar in i tråden. Helt ny här på familjeliv.
Fick diagnosen PCO konstaterad tidigt i våras och då hade vi slutat sedan ett långt tag tillbaka med skydd. Bestämde oss direkt för att få hjälp. I slutet av maj var vi på ett möte och jag fick utskrivet Pergotime och Letrozol. Det känns ok att veta att jag har PCO. En nära familjemedlem har också det och dom lyckades till slut genom IVF så jag har hoppet uppe om att i alla fall att vi en vacker dag också får bli föräldrar ??
Första omgången ville ingen äggblåsa växa till sig. Andra omgången (dubbel dos Letrozol) växte en äggblåsa fint men tyvärr fick jag mensen nu 9/8. Skönt att den kom av sig själv i alla fall! Då försöker jag hoppas på att det skedde en ägglossning men att det inte gick vägen bara...
Så nu, inne på tredje försöket, eller andra riktiga försöket räknar vi då det första omgången inte ens var på g till någon ägglossning. Så andra försöket av dubbeldos Letrozol.
Roligt att få hänga med och följa er andra. Man blir ju peppad! ????
Nu till en fråga: igår var det CD13 och fick hala genomskinliga flytningar. Vad säger ni om det, ägglossning har skett eller ägglossning på g? Tog digitalt test imorse men negativt.
Förlåt, Provera* för att få igång mensen.
Jag har köpt ett paket med äl-test nu då jag inte alls är med på mina äl symptom denna månaden så ska pröva ikväll! Aldrig använt ägglossningstest tidigare så ska bli kul o se hur de funkar! Hoppas jag kan tyda dem haha. Har myst med gubben på både dag 10 och 12 nu (har äl mellan dag 10-14) han ska dock iväg på utbildning så nu kommer vi inte hinna ses mer under dessa äl dagarna! Hoppas att detta räcker o att min cykel inte får för sig att vara sen denna månad.
Ni som kör med ägglossnings test! Om jag redan fått ägglossning på dag 10 som är min vanligaste äl dag (två dagar sedan) kommer de visa blankt då på ägglossnings Stickan? Och om jag inte fått ännu utan kommer ha på dag 14 (om två dagar) kommer de visa svagt streck och sedan en stegring?
Lite sådär lagom förvirrad men ja!
Ömma bröst - check!
Ont i ländryggen - check!
Så jag väntar mig mensen om någon vecka..... suck
Ömma bröst - check!
Ont i ländryggen - check!
Så jag väntar mig mensen om någon vecka..... suck
När börjar ni Gravtesta? (Svara gärna med äl+)
När börjar ni Gravtesta? (Svara gärna med äl+)