• Jokri85

Vi med BIM September 2017

Hej. Skapar denna tråden så vi alla som vill följas åt med BIM i september kan skriva här.

Min beräknade BIM är 2 september och det är första försöket till vårt andra barn.

?

• Svar på tråden Vi med BIM September 2017
  • Flansen

Hej tjejer! Jag hoppar gärna in om jag får:) andra försöket med andra barnet. Har bim 5/9! Kan knappt tänka på annat än dagen då man äntligen kan börja testa! :)

• Blixt3

Har följt tråden ett tag och jag o mannen är på andra försöket till vårt andra barn. Jag tror att vi fick ett tidigt missfall förra månaden då mensen kom 5 dagar tidigt o var slemmig o annorlunda mot vanligt. Har inte känt några ägglossningssymptom alls denna månaden så tror inte det har blivit något denna månaden, får se! Om mensen inte kommit till min födelsedag den 6/9 ska jag testa då, men har inga större förhoppningar tyvärr. Förra gången tog det 6 månader innan plus så vi kämpar på :)

• Milou3
    Blixt3 skrev 2017-08-23 19:33:34 följande:

Har följt tråden ett tag och jag o mannen är på andra försöket till vårt andra barn. Jag tror att vi fick ett tidigt missfall förra månaden då mensen kom 5 dagar tidigt o var slemmig o annorlunda mot vanligt. Har inte känt några ägglossningssymptom alls denna månaden så tror inte det har blivit något denna månaden, får se! Om mensen inte kommit till min födelsedag den 6/9 ska jag testa då, men har inga större förhoppningar tyvärr. Förra gången tog det 6 månader innan plus så vi kämpar på :)

Men har du testat dig? En mens som är slemmig och kommer 5 dagar tidigt låter lite som en nidblödning tycker jag.
  • My102

Hänger med här, BIM 1-2 september, typ. Om mensen kommer så ska vi nästa månad testa clearblue advanced..det ska bli intressant

• Blixt3
    Milou3 skrev 2017-08-23 19:36:49 följande:

Men har du testat dig? En mens som är slemmig och kommer 5 dagar tidigt låter lite som en nidblödning tycker jag.

Ja jag testade mig och det visade negativt. Hade som en vanlig mens i mängd och antal dagar så känns även det lite mycket för att vara en nidis, tyvärr..

Dock va den annorlunda då den var slemmig och även lite olika möngd under dagarna, en natt kom det tex inget men sedan kom det igen dagen efter. Skumt!
  • evve88
    lyckligast80 skrev 2017-08-23 16:11:19 följande:

Jag förstår det! :( Det får ta sin tid... <3

BIM 3sep, så nu går man bara å känner efter heeeeela tiden, nästan helt omöjligt att känna nåt nu så försöker att tänka på annat! Man blir ju knäpp tillslut.

Och sen när man väl blir gravid, ja då oroar man sig för MF istället... är 37 då oroar mig för mycket just nu:/

Har en son på 10 sen tidigare förhållande.

Förstår de!! Ja man slutar ju aldrig att oroa sig tyvärr :/ men man måste låta sig glädjas med!! Lycka till <3
  • Snultan
    anli00 skrev 2017-08-23 08:37:05 följande:

Tog ett uppehåll över sommaren, så detta är första försöket efter d...innan började vi september förra året. Men jag behövde ett break o fokusera på annat ett tag. Visserligen tog sonen 2 år men känns hopplöst ibland o idag är en sån dag!

Tog det lång tid för er med första?

Jag förstår! Vi tog oxå en paus på det sätt att jag inte testade äl men vi försökte pricka in den fertila perioden med sex iaf. Men tog även paus härifrån för tyckte det vart så mkt stress med allt.

Så segt att det ska ta så lång tid. Varför är det så? Det mest naturliga i världen liksom.. suck! Jag hoppas verkligen det går snabbare för er nu!

Nä de gjorde ju inte de, sonen blev till på första försöket. Man va ju lite naiv och trodde de skulle gå lika lätt nu. Men man kan inte få allt.

Gjorde ni nån utredning förra gången?
    Matheus 131002!
  • anli00
    Snultan skrev 2017-08-23 20:28:31 följande:

Jag förstår! Vi tog oxå en paus på det sätt att jag inte testade äl men vi försökte pricka in den fertila perioden med sex iaf. Men tog även paus härifrån för tyckte det vart så mkt stress med allt.

Så segt att det ska ta så lång tid. Varför är det så? Det mest naturliga i världen liksom.. suck! Jag hoppas verkligen det går snabbare för er nu!

Nä de gjorde ju inte de, sonen blev till på första försöket. Man va ju lite naiv och trodde de skulle gå lika lätt nu. Men man kan inte få allt.

Gjorde ni nån utredning förra gången?

Men eller hur, borde ju va en naturlig del i livet....för vissa är d så himla lätt verkar d som, men men man ska inte va för bitter antar jag. Man har ju ett fint barn iallafall!

Nä, ingen utredning då....sista tiden blev mer att vi har sex med jämna mellanrum o så slutar vi fokusera o då hände det! Kanske är den taktiken man ska ha nu med?

Har ni funderat på o börja nån utredning?
  • Snultan
    anli00 skrev 2017-08-23 20:35:53 följande:

Men eller hur, borde ju va en naturlig del i livet....för vissa är d så himla lätt verkar d som, men men man ska inte va för bitter antar jag. Man har ju ett fint barn iallafall!

Nä, ingen utredning då....sista tiden blev mer att vi har sex med jämna mellanrum o så slutar vi fokusera o då hände det! Kanske är den taktiken man ska ha nu med?

Har ni funderat på o börja nån utredning?

Så är de verkligen. Men som du säger man ska va glad för att man fått ett barn iaf. De är en gåva. Å jag tror med på de där att "sluta" försöka. Kroppen känner av stressen. Jag har verkligen försökt den taktiken senaste månadena men kanske inte helt lyckats..

Jag har en tid hos Gyn 13 september. Har så oregelbunden mens (25-36 dagar) så jag hoppas de kan hjälpa mig på något sätt. Bara att få veta om jag kan bli gravid igen liksom.. man blir ju så nojig. Å få mer regelbundet så kanske de blir lättare att pricka in ÄL osv..
    Matheus 131002!
  • crx

Inte varit aktiv på över 1 v nu, varit på resa. :)

BIM 2/7 som sagt.

Hade ÄL ca 17/8! Känner inget spec, hade lite värk dagarna efter och i tisdags stack det till ordentligt en stund direkt i livmodern. Så ont! Ungefär som samma dag mensen ska komma igång. Vet inte om det är nåt. :)

Hur tidigt kan man testa? Vet att det kan ta ganska lång tid innan ägget fäster, typ 3-7 dagar?? :P

Följer alla med spänning! <3

Svar på tråden Vi med BIM September 2017