Vi med BIM September 2017
Hej. Skapar denna tråden så vi alla som vill följas åt med BIM i september kan skriva här.
Min beräknade BIM är 2 september och det är första försöket till vårt andra barn.
?
Hej. Skapar denna tråden så vi alla som vill följas åt med BIM i september kan skriva här.
Min beräknade BIM är 2 september och det är första försöket till vårt andra barn.
?
Önskade också att vi hann dagen innan OCH på maximaldagen...men men...
I mitt clearblue test står förresten att ägget släpps mellan 24-36 timmar efter maximal fertilitet ägt rum.
Problemet är att jag endast testade mig på morgonen. När man har hög fertilitet står det att man även kan testa ofta hela dagen för att ej missa maximal.
Så när jag testade mig vet jag ej om jag redan missat ÄL eftersom det lika bra kunde varit högt sen dagen innan ...men ja.. Vi får hoppas :)
Önskade också att vi hann dagen innan OCH på maximaldagen...men men...
I mitt clearblue test står förresten att ägget släpps mellan 24-36 timmar efter maximal fertilitet ägt rum.
Problemet är att jag endast testade mig på morgonen. När man har hög fertilitet står det att man även kan testa ofta hela dagen för att ej missa maximal.
Så när jag testade mig vet jag ej om jag redan missat ÄL eftersom det lika bra kunde varit högt sen dagen innan ...men ja.. Vi får hoppas :)
Nu är mensen över och 15 dagar kvar till beräknad ÄL. Den här månaden tänkte jag testa mer med ÄL-test så att jag garanterat inte missar ÄL. Känns som en evighet dit... Och efter ÄL blir det en evig väntan till BIM. Jag känner mig ändå positiv just nu och hoppas att det tar sig, blir så mycket mys som möjligt denna månad haha
Jag har haft så ont i magen sedan i torsdags. Liksom varit öm och haft ont när jag hostar etc. Kan det bli så av äl? Tog ett ältest i fredags em och det var nästintill positivt. Tog 4h senare och det syndes nästan bara ett streck?! Kom då på att jag tagit alls mina ältest på kvällen den här ggn (runt 18) kan det vara så att det är därför de varit supernegativa? Att man har nån viss tid på dygnet när det är så? Hade alltså positivt test kl 14 och kl 18 syndes inte det andra strecket alls...
Vi fick till det en gång där efter positiva testet bara så vi får väl se om det tog sig eller inte... BIM 1-2 sept.
Jag har haft så ont i magen sedan i torsdags. Liksom varit öm och haft ont när jag hostar etc. Kan det bli så av äl? Tog ett ältest i fredags em och det var nästintill positivt. Tog 4h senare och det syndes nästan bara ett streck?! Kom då på att jag tagit alls mina ältest på kvällen den här ggn (runt 18) kan det vara så att det är därför de varit supernegativa? Att man har nån viss tid på dygnet när det är så? Hade alltså positivt test kl 14 och kl 18 syndes inte det andra strecket alls...
Vi fick till det en gång där efter positiva testet bara så vi får väl se om det tog sig eller inte... BIM 1-2 sept.
Äl-testet verkar tydligen mer positiv idag än igår. Hinner inte mysa innan jobbet, tror ni det är kört ikväll?
Testet längst ner är från i morse och de andra två från igår.
Äl-testet verkar tydligen mer positiv idag än igår. Hinner inte mysa innan jobbet, tror ni det är kört ikväll?
Testet längst ner är från i morse och de andra två från igår.
Härligt! Nej, det är inte kört. Det står på instruktionerna på CB digital att om man får glad gubbe så ska man ha sex inom 24 till 48 timmar för att maxa chansen att bli gravid. Jag fick glad gubbe igår när jag testade på eftermiddagen, vi hade sex någon timme senare. Hade tänkt att ha det på kvällen innan läggdags också, men mannen var trött så...Vi ska köra när han kommer hem från jobbet idag ;)
Så jag tror absolut att det inte är för sent för dig att mysa till det ikväll!
Lycka till! :)
Jag hoppar gärna in! Har bim antingen 3 eller 7 september! (Ibland har jag 24 dagars cykel och ibland 28)
Håller på o försöka känna av äl för tillfället! Har äl mellan dag 10-14 oftast och hade dag 10 igår. Har haft molande värk i dagarna men blir lite småt tokig för har haft lite blod i flytningen 3 dagar i rad? När jag läser på nätet så är de enda jag hittar att de kan komma blod i samband att ägget släpps men de känns ju lite väl tidigt? Blir lite lätt fundersam på om jag redan haft äl eller om den kmr nu? Någon som känner igen detta eller som vill leka lite hobby doktor o tyda detta? ;)
Hoppas på många fina plus denna månaden! :D