• Anonym (Bajs)

Varför tjejer inte gillar introverta killar

Vettig förklaring?

• Svar på tråden Varför tjejer inte gillar introverta killar
  • Anonym (bestämd)
    Anonym (S) skrev 2017-06-26 12:57:30 följande:
    Jag tror att du ska ta reda på vad introvert betyder innan du uttalar dig så. Att man är introvert är inte alls samma sak som att vara blyg, intiativlös, ha dåligt självförtroende och vad mer du nu fått för dig.

Ta min syster tex, hon är chef, har bra självförtroende och är inte blyg. Absolut inte intiativlös heller. Men hon är introvert.

Vilka människor jag gillar eller inte sitter inte i deras självförtroende.
    Jag har inte fått för nog någonting skrev "TROR".

Dessutom förklarar inte TS vad den refererar till som introvert vilket kan betyda olika saker tydligen. Jag uttalade mig utifrån mina referenser ang olika människotyper och vad jag gillar/inte gillar:

Så varför förklarar du då inte vad en introvert är du som VET så bra?
  • The sea refuses no river

Vad menar du med introvert, och vad menar du med att tjejer inte gillar killar med detta drag?

Om man med introvert menar någon som inte tar sexuella eller romantiska initiativ (eller svarar på sådana initiativ pga blyghet etc) så är svaret ganska självklart - men detta har ju egentligen ingenting med att vara introvert att göra.

• Bibbidi
    Anonym (Svar) skrev 2017-06-26 12:34:58 följande:
    Du ser inte motsägelsen?
    Man kan vara någorlunda socialt kompetent även fast man är introvert, och man behöver inte vara särskilt blyg heller. Introvert finns i olika grader, precis som extrovert finns i olika grader. Man kan vara "lite" eller så kan man vara "mycket". Introvert handlar om att man behöver ladda batterierna efter man umgåtts med mycket folk, till skillnad mot en extrovert som får energi av att umgås med folk. Även en introvert kan vara trevlig och prata, men behöver ladda batteridepån efteråt. 
  • Anonym (bestämd)
    Anonym (A) skrev 2017-06-26 13:08:07 följande:

Flera här verkar ha väldigt tvärsäkra definitiober på vad introvert betyder och inte betyder. Jag tänker mej en tyst person som som tänker men som man får dra allt ur och det är riktigt tråkigt. Tysta personer är i mina ögon lite märkvärdiga, de har åsikter men måste frågas och trugas lite extra innan det kommer fram. Berättar inte saker om man inte frågar, ger inte respons. Svårare att lära känna. Så mitt svar är : för att de just är introverta. Med risk för att någon vet bäst att man inte alls behöver vara tyst för att man är introvert. Men då får nog alla enas om en definition innan man kan svara alls. Eller så kan man tänka att de svar som kommer här speglar en allmän uppfattning av vad introvert innebär även om en psykolog skulle ha en mer strikt definition.

Exakt hur jag definierar dem också..
    Tycker precis som du  och att tystlåtna människor är mindre sociala och är energitjuvar många ggr eftersom man måste dra det mesta ur dem och ofta uthärda obekväma tystnader om man hamnar bredvid sådana på fester eller middagar. Sen får ju folk vara som de är utan någon bedömning i det men man har ju rätt att välja vad man föredrar och vilka man vill umgås med.
  • Anonym (Eh!)
    Bibbidi skrev 2017-06-26 13:24:12 följande:
    Man kan vara någorlunda socialt kompetent även fast man är introvert, och man behöver inte vara särskilt blyg heller. Introvert finns i olika grader, precis som extrovert finns i olika grader. Man kan vara "lite" eller så kan man vara "mycket". Introvert handlar om att man behöver ladda batterierna efter man umgåtts med mycket folk, till skillnad mot en extrovert som får energi av att umgås med folk. Även en introvert kan vara trevlig och prata, men behöver ladda batteridepån efteråt. 
    Man kan tvärtom vara VÄLDIGT socialt kompetent när man är introvert. Socila kompetens är inte detsamma som att prata mycket, gärna och högt utan att säga rätt saker vid rätt tillfälle till rätt personer - eller säga det via mail eller via sociala medier när detta är lämpligt.
  • Anonym (Eh!)
    Anonym (bestämd) skrev 2017-06-26 13:32:19 följande:
    Tycker precis som du  och att tystlåtna människor är mindre sociala och är energitjuvar många ggr eftersom man måste dra det mesta ur dem och ofta uthärda obekväma tystnader om man hamnar bredvid sådana på fester eller middagar. Sen får ju folk vara som de är utan någon bedömning i det men man har ju rätt att välja vad man föredrar och vilka man vill umgås med.
    Precis som att extroverta personer är oerhört jobbiga eftersom de bara babblar på, ofta om sig själva och sitt, utan att vare sig lyssna eller tänka efter.
  • Anonym (My)

Introvert är en sak, det behöver inte vara något problem hos en man.

Men rädda osäkra stackare som pissar på sig av nervositet (eller går det bara i brallorna) av att man ler mot dem och säger hej går fetbort!

• Anonym (Hanna)
    Anonym (Eh!) skrev 2017-06-26 14:26:21 följande:

Man kan tvärtom vara VÄLDIGT socialt kompetent när man är introvert. Socila kompetens är inte detsamma som att prata mycket, gärna och högt utan att säga rätt saker vid rätt tillfälle till rätt personer - eller säga det via mail eller via sociala medier när detta är lämpligt.

Finns det en definition av vad introvert är?

För om det bara betyder att inte prata mycket, gärna och högt så är ju en väldigt stor andel av befolkningen introverta.

Om man med introvert menar lite tystlåten så är väl det snarare ett (av flera) mansideal. Den tyste lite hemlighetsfulle mannen finns ju i stor utsträckning i poulärkultirens hjälteskildringar.
  • Anonym (S)
    Anonym (bestämd) skrev 2017-06-26 13:32:19 följande:

Du blandar ihop introvert med asocial.
  • Anonym (*)
    Anonym (Hanna) skrev 2017-06-26 14:37:26 följande:
    Finns det en definition av vad introvert är? För om det bara betyder att inte prata mycket, gärna och högt så är ju en väldigt stor andel av befolkningen introverta. Om man med introvert menar lite tystlåten så är väl det snarare ett (av flera) mansideal. Den tyste lite hemlighetsfulle mannen finns ju i stor utsträckning i poulärkultirens hjälteskildringar.

Den definition jag har hört är att en extrovert får energi av social samvaro medan det för en introvert tar energi att vara social. Men att något tar energi betyder ju inte att man inte kan göra det eller att det inte kan göra en glad. Det finns introverta som kan festa loss ordentligt, bara de får vila upp sig efteråt.
Svar på tråden Varför tjejer inte gillar introverta killar