Inlägg från: Anonym (bestämd) |Visa alla inlägg
  • Anonym (bestämd)

Varför tjejer inte gillar introverta killar

Tror inte jag gillar introverta människor överhuvudtaget men de får gärna vara känsliga och reflekterade. Men introverta,  tystlåtna, initiativlösa, borttappade i konversationer och blyga går helt bort för mig. För att inte tala om det sexuella där jag vill ha någon som kan ta för sig och uttrycka sin önskan och sin åtrå och kunna ta tag i mig bestämt.

Gillar människor med bra självförtroende!

• Anonym (bestämd)
    Anonym (S) skrev 2017-06-26 12:57:30 följande:
    Jag tror att du ska ta reda på vad introvert betyder innan du uttalar dig så. Att man är introvert är inte alls samma sak som att vara blyg, intiativlös, ha dåligt självförtroende och vad mer du nu fått för dig.

Ta min syster tex, hon är chef, har bra självförtroende och är inte blyg. Absolut inte intiativlös heller. Men hon är introvert.

Vilka människor jag gillar eller inte sitter inte i deras självförtroende.
    Jag har inte fått för nog någonting skrev "TROR".

Dessutom förklarar inte TS vad den refererar till som introvert vilket kan betyda olika saker tydligen. Jag uttalade mig utifrån mina referenser ang olika människotyper och vad jag gillar/inte gillar:

Så varför förklarar du då inte vad en introvert är du som VET så bra?
  • Anonym (bestämd)
    Anonym (A) skrev 2017-06-26 13:08:07 följande:

Flera här verkar ha väldigt tvärsäkra definitiober på vad introvert betyder och inte betyder. Jag tänker mej en tyst person som som tänker men som man får dra allt ur och det är riktigt tråkigt. Tysta personer är i mina ögon lite märkvärdiga, de har åsikter men måste frågas och trugas lite extra innan det kommer fram. Berättar inte saker om man inte frågar, ger inte respons. Svårare att lära känna. Så mitt svar är : för att de just är introverta. Med risk för att någon vet bäst att man inte alls behöver vara tyst för att man är introvert. Men då får nog alla enas om en definition innan man kan svara alls. Eller så kan man tänka att de svar som kommer här speglar en allmän uppfattning av vad introvert innebär även om en psykolog skulle ha en mer strikt definition.

Exakt hur jag definierar dem också..
    Tycker precis som du  och att tystlåtna människor är mindre sociala och är energitjuvar många ggr eftersom man måste dra det mesta ur dem och ofta uthärda obekväma tystnader om man hamnar bredvid sådana på fester eller middagar. Sen får ju folk vara som de är utan någon bedömning i det men man har ju rätt att välja vad man föredrar och vilka man vill umgås med.
Svar på tråden Varför tjejer inte gillar introverta killar