• Anonym (Bajs)

Varför tjejer inte gillar introverta killar

Vettig förklaring?

• Svar på tråden Varför tjejer inte gillar introverta killar
  • Anonym (Fia)

Jag gör det, men däremot vore det total dealbreaker på någon som skulle få för sig att använda signaturen "bajs" om det nu inte var i en tråd om just bajs möjligen. 

• Anonym (bestämd)

Tror inte jag gillar introverta människor överhuvudtaget men de får gärna vara känsliga och reflekterade. Men introverta,  tystlåtna, initiativlösa, borttappade i konversationer och blyga går helt bort för mig. För att inte tala om det sexuella där jag vill ha någon som kan ta för sig och uttrycka sin önskan och sin åtrå och kunna ta tag i mig bestämt.

Gillar människor med bra självförtroende!

• KlunsSmurfen
    Anonym (Bajs) skrev 2017-06-26 01:36:13 följande:

Vettig förklaring?

På vad? Beror ju på hur den killen är.
    Introverta är precis som alla andra, olika.
    Anonym (Fia) skrev 2017-06-26 01:47:45 följande:

Jag gör det, men däremot vore det total dealbreaker på någon som skulle få för sig att använda signaturen "bajs" om det nu inte var i en tråd om just bajs möjligen. 

+1

• Anonym (Svar)

Vettig förklaring?

Eftersom introverta inte kommunicerar i samma utsträckning och inte ger bekräftelse. Kvinnor gillar att kommunicera och att få bekräftelse.
  • MammAmma

Med tanke på att extroverta människor snabbt suger all energi ur mig så föredrar jag snarare introverta killar.

(Introvert är inte = blyg, initiativlös, ambitionslös, dåligt självförtroende)

• Anonym (Addie)

Kanske för att tjejer tror att de har hemligheter? Att tjejer tror att de har nåt att dölja? Men alla vill inte pladdra om allt och ingenting. Kanske dessa killar gillar mer att lyssna lr pejla av? Jag vet inte, gissar bara. Kan ändå tänka mig att en tjej i ett förhållande kan bli misstänksam om hennes kille är inåtvänd.. spånar bara som sagt..

• Pentra
    Anonym (bestämd) skrev 2017-06-26 02:11:04 följande:
    Tror inte jag gillar introverta människor överhuvudtaget men de får gärna vara känsliga och reflekterade. Men introverta,  tystlåtna, initiativlösa, borttappade i konversationer och blyga går helt bort för mig. För att inte tala om det sexuella där jag vill ha någon som kan ta för sig och uttrycka sin önskan och sin åtrå och kunna ta tag i mig bestämt. Gillar människor med bra självförtroende!

Om du med detta menar att de personlighetsdrag du räknat upp sas. är synonyma och att de då, per automatik, påvisar att dessa människor inte kan och vill ta för sig inom det sexuella, så har du missat både det ena och det andra och är verkligen ute och cyklar. ... Med vänlig hälsning, Pentra
  • Meriall

Jag tycket om introverta men däremot inte för tystlåtna. Tjejer pratar generellt mer än killar och därför om killen är extra tystlåten blir det jättestor skillnad och det är jobbigt. Man känner att man inte får gensvar och alltid den som startar konversationer. Personen kan ha hur intressanta tankar som helst men verkar tråkig eftersom det inte syns utåt.

Inte samma sak med blyga dock för de kan man ju lära känna och så vågar de prata. Pratsamma introverta är också bra.

Men det gäller ju även vänner och inte bara partners.

• Anonym (Eh!)

Vettig förklaring?

Vilken konstig slutsats? Min erfarenhet är att introverta och extroverta ofta söker varandra. Jag känner många par där det är så. Ibland är killen den extroverte och ibland är killen den introverte.

För vissa funkar det såklart bäst att vara med nån som är likadan och det finns massor med introverta tjejer (som jag tex). troligtvis lika många introverta tjejer som introverta killar.
  • Anonym (Eh!)
    Anonym (bestämd) skrev 2017-06-26 02:11:04 följande:

Tror inte jag gillar introverta människor överhuvudtaget men de får gärna vara känsliga och reflekterade. Men introverta,  tystlåtna, initiativlösa, borttappade i konversationer och blyga går helt bort för mig. För att inte tala om det sexuella där jag vill ha någon som kan ta för sig och uttrycka sin önskan och sin åtrå och kunna ta tag i mig bestämt.

Gillar människor med bra självförtroende!

Alltså, tror du att initiativlöshet och blyghet har med att vara introvert att göra har du inte mycket koll.
Svar på tråden Varför tjejer inte gillar introverta killar