Varför tjejer inte gillar introverta killar
Vettig förklaring?
Vettig förklaring?
Jag är känslig reflekterande, observerande pratar inte bara för det är tyst utan om det finns något att prata om.knappast blyg eller borttappad eller initiativlös. Och knappast en död fisk i sängen.
Blir irriterad på det stigma som följer med introverta att alla är helt håglösa döda tysta stilla intetsägande personer. Precis som alla extroverta inte är adhd hyperaktiva skitirriterande kan aldrig va still eller hålla tyst personer.
Tror inte jag gillar introverta människor överhuvudtaget men de får gärna vara känsliga och reflekterade. Men introverta, tystlåtna, initiativlösa, borttappade i konversationer och blyga går helt bort för mig. För att inte tala om det sexuella där jag vill ha någon som kan ta för sig och uttrycka sin önskan och sin åtrå och kunna ta tag i mig bestämt.
Gillar människor med bra självförtroende!
Tjejer gillar visst introverta killar. Problemet är ju att om killen är superblyg och "svår att lära känna" så är ju chansen större att hon blir tillsammans med den andra killen som hon lärde känna. Att vara introvert betyder ju inte automatiskt att man inte klarar av att prata med folk eller att man automatiskt är superblyg och inte socialt kompetent.
Tjejer eller killar eller ska jag kanske säger vissa människor men inte alla gillar inte personer de inte får något utbyte utav eller något respons utav. Sen om det är en introvert person eller en extroverta man bara inte har nåt gemensamt med är skitsamma.
En tystlåten person kan göra mig intresserad, jag vill gärna se om jag har "nyckeln" till att få personen att öppna upp sig.
Men en viss del av dessa är ju tyvärr bara tafatta mähän som inte har några särskilda tankar om livet eller sin egen drivkraft och vilja och då dör intresset lika fort.
Tjejer gillar visst introverta killar. Problemet är ju att om killen är superblyg och "svår att lära känna" så är ju chansen större att hon blir tillsammans med den andra killen som hon lärde känna.
Introverta personer kan vara helt normala i sociala sammanhäng, och gilla att umgås med många människor. Så varför skulle man inte kunna gilla en sån person?
Bara för att man har behov av att vara själv och hämtar energi från att vila på det viset betyder inte det att man är blyg och "tråkig".
Hellre en introvert än extrovert.
Du kan ju börja med att förklara vad du menar med introvert eftersom alla har sina versioner av detta här i tråden utan at veta säkert? Vad är din version av detta?
Tror inte jag gillar introverta människor överhuvudtaget men de får gärna vara känsliga och reflekterade. Men introverta, tystlåtna, initiativlösa, borttappade i konversationer och blyga går helt bort för mig. För att inte tala om det sexuella där jag vill ha någon som kan ta för sig och uttrycka sin önskan och sin åtrå och kunna ta tag i mig bestämt.
Gillar människor med bra självförtroende!
Flera här verkar ha väldigt tvärsäkra definitiober på vad introvert betyder och inte betyder. Jag tänker mej en tyst person som som tänker men som man får dra allt ur och det är riktigt tråkigt. Tysta personer är i mina ögon lite märkvärdiga, de har åsikter men måste frågas och trugas lite extra innan det kommer fram. Berättar inte saker om man inte frågar, ger inte respons. Svårare att lära känna. Så mitt svar är : för att de just är introverta. Med risk för att någon vet bäst att man inte alls behöver vara tyst för att man är introvert. Men då får nog alla enas om en definition innan man kan svara alls. Eller så kan man tänka att de svar som kommer här speglar en allmän uppfattning av vad introvert innebär även om en psykolog skulle ha en mer strikt definition.