Krusbärskompott skrev 2018-02-09 21:14:09 följande:
Gud jag har haft typ exakt samma! Mått jättebra under graviditeten. Sista två veckorna har det dock tagit emot vid framåtböjning i sittande o liknande. Och nu när den ligger på rätt håll så känns andningen oerhört mycket lättare! Kände inte av det innan direkt men det är verkligen skillnad.
Jag skulle haft min sista dag på jobbet idag men nu blev det igår istället eftersom de ville vända idag... bara tre veckor kvar nu. :)
För mig var inte föda i säte ett rimligt alternativ, inte som förstföderska, alldeles för mkt risker för bebisen. Inte ett dugg sugen på planerat snitt heller men hade valt det före säte alla gånger.
Borde de inte sett en hjärtformad livmoder på RUL? När de upptäckte att min bebis låg på fel håll kollade de jättenoga att det inte var föreliggande moderkaka eller myom eller nåt sånt men allt såg perfekt ut.
Det var inte skönt men tyckte hjärtklappningen av Bricanylen nästan var värst. Blir som syntetiskt ångestpåslag typ? Bra träning på andning inför förlossningen tänker jag!
Hoppas din bebis vänder sig själv eller att den går att vända med lite hjälp!
Ja första barnet för mig också.. så både sätesförlossning och kejsarsnitt känns skrämmande. :(
Jag vet inte, tror ni man kan se hjärtformad livmoder så tidigt som i vecka 20 när de gör rul? Tänker de kollar mest på barnet då? För det känns verkligen som att bebisen bara har legat på höger sida under hela graviditeten, alltid huvudet på samma ställe, sparkar på samma ställe. Vänster sida har alltid varit mer "mjuk och tom" liksom... Men börjar bara stressa upp mig själv och googlar runt på allt vad det innebär. Kanske måste be om ett ultraljud för att dubbelkolla ändå, om det nu inte blir ett vändningsförsök för då gör de väl alltid ul.
Nä blä, känns inte alls kul, kommer gå runt och oroa mig för det här till onsdag då jag ska till bm.