Inlägg från: Starlights |Visa alla inlägg
  • Starlights

Bf mars 2018 följas åt?

goaround skrev 2017-07-13 22:52:27 följande:

Tänkte bara påminna er som är intresserade att bli medlem i våran finfina hemliga facebookgrupp!!!

Vi har ett maxantal platser, på 100 medlemmar för att gruppen ska kännas trygg och inte bli för stor, det är 20 platser kvar just nu för er som inte är medlemmar ännu men vill bli det senare, påminner bara, bättre att bli medlem nu för platserna går  fort åt 

Puss på er !

Vad tråkigt att ni stänger gruppen. :/

Blir ju lite trist för oss som har bf i slutet av mars och som vill känna oss lite mer säkra på graviditeten innan vi går med i någon fb grupp. Är ju så pass tidigt för många ännu. Och många verkar vilja vänta tills man berättat officiellt också innan man går med i grupper på sociala medier, även om gruppen är hemlig.

Men men, får väl hoppas att det kanske blir platser över senare, eller att det skapas någon fler grupp annars.. :))
  • Starlights

Alltså nu kanske jag lät lite bitter, ser jag nu när jag läser det jag skrev ovanför. Det var faktiskt inte mening hehe.. :)

Jag har bara så svårt att redan nu börja tro på att det här verkligen är en graviditet som ska gå ända till mars. Har blivit besviken tidigare, och då känns det bara så tidigt att redan nu börja gå med i grupper och planera för framtiden.. Men jag hoppas och önskar så innerligt att det är nu det händer!! BF mars here we come!!! :) <3

• Starlights
    MistyM skrev 2017-07-15 20:59:25 följande:

Är det bara jag som inte har några symptom alls i princip? min temp är hög och jämn i NC, brösten är större, annars ingenting. V.4+2

Maggie24 skrev 2017-07-16 07:18:23 följande:

Jag har precis samma som du, förutom att jag inte vet om min temp är hög då jag inte tempar Brösten är större och ömmar, men annars ingenting :-P Känns inte ens som om jag är gravid, hoppas det håller sig såhär! Min största mardröm är illamående och kräkningar så det kan jag gärna klara mig utan! Vill inte behöva berätta på jobbet innan v 12 att jag är gravid då min chef är lite känd för att skvallra, men börjar man spy framför kunderna och inte kan jobba så får man väl berätta det iallafall haha..

Jag är i v 4+5 nu

hggeli skrev 2017-07-16 12:13:31 följande:

Det är himla tidigt. Jag också är i 4+3. Enda jag känner är superömma bröst och extrem trötthet. Kanske lite småkänslig. Men tror det kommer mer. Brukar dyka upp illamående kring 4+4-6+0 nånstans mellan den tiden startAr det ofta för.mig. kan variera .

Och säkert för er med. Endel känner jätte tidigt endel.lite senare :)

Hej. Jag känner precis som er, väldigt få symtom. Vad skönt att höra att jag inte är ensam. Jag har varit lite orolig för att jag känner så lite symtom... Jag är på 4+5 idag. Det enda jag känner är att brösten ömmar lite. Har varit lite uppblåst och trög i magen också, men det behöver ju inte bero på graviditeten.. Det är nästan så att jag går och hoppas på lite fler symtom så att man verkligen ska kunna känna sig gravid, och inte ska gå och oroa sig.. :P
  • Starlights
    regndroppe skrev 2017-07-17 22:52:58 följande:

Senaste veckan har jag känt mig svullen om kvällarna.., ikväll inget alls! Svullenheten har varit i princip det enda symtom jag haft, förutom lite molvärk då och då... Usch.., nu känner jag mig mer orolig :( Bör vara i v 6+1 och känner inget alls! Hade jag inte sett tre plus framför mig hade jag inte trott att jag var gravid.

Känner mig också otroligt svullen, trög och upplåst i magen. Men annars har jag knappt ett enda symtom, går in i vecka 6 i morgon. Känner mig orolig över att jag har så lite symtom. Det borde ju kännas mer nu, i och med att hcg och alla hormoner ökar i kroppen. :/
  • Starlights
    Lullabay skrev 2017-07-17 23:39:25 följande:

Tack. Men jag tror inte det är någon idé att åka in dit. Även om de gör ett VUL så är det nog för tidigt för att se något. Är ju bara i v6 (5+1). Har inte ont i alla fall, och det är rent färskt blod som kommer. Ungefär som mens. Inga klumpar, inget slem (vilket visst är vanligt vid missfall). Tänkte ringa bm imorgon...får väl se vad hon säger. Men det är klart...känns ganska hopplöst just nu. Sitter och ber till Gud att det inte är någon fara.

Åh vad jobbigt! Hoppas verkligen att det går bra! Det kan ju vara en helt frisk och normal graviditet även fast man blöder i början. Håller tummarna!
  • Starlights
    Nama skrev 2017-07-18 09:00:42 följande:

Här är en till som tycks ha samma mage! Trög, svullen och uppblåst. På kvällarna lever tarmarna sina egna liv minst sagt. Utöver det har jag bara väldigt ömma bröst. Inget illamående och ingen motvärk eller något sånt. Enligt BM är det helt normalt att inte ha så starka symptom innan V7-8 någonting.

Vad skönt att höra! Nu blev jag lugnare. Vilken vecka är du i? :)

Jag har inbokat vul om exakt 2 veckor, är då i vecka 8 (7+0) så hoppas att få se ett litet hjärta som pickar då. :)
  • Starlights
    regndroppe skrev 2017-07-20 10:28:41 följande:

Jag är i v 6+4 idag och känner i princip ingenting. Var lite öm i brösten igårkväll.., lite smått molvärk någon gång då och då.., men inget annars. Detta hade jag inte ens kopplat med graviditet om jag inte plussat! Förra gången mådde jag skit från typ v 5.., kräktes och hade ingen aptit, mycket känslig för dofter osv. Jag vet ju att det är olika från gång till gång, och jag vet att det kan börja komma när som helst. Men ändå, det känns så konstigt att inte känna något alls! Hade jag inte plussat hade jag inte trott att jag var gravid. Fler som känner såhär?

Sofiamy skrev 2017-07-20 13:51:53 följande:

jag känner samma, jag är i 7+6 och känner ibland lite ömma bröst men annars inget!

Jag är i vecka 6 och känner samma. Skönt att höra att det är fler som inte har så mycket symtom.. Jag tror att det är rätt vanligt till en början, men man får ju alltid höra skräckexempel om hur folk haft illamående och kräkts från vecka 4 till vecka 40 i princip.. Sen kan det ju komma senare också, så man kanske ska vara försiktigt med vad man önskar. Men jag hade nog kännt mig lite lugnare av att bara känna av hormonerna i kroppen liite mer... Är min första graviditet så har inget tidigare att jämföra med heller.
  • Starlights
    Nama skrev 2017-07-20 11:00:39 följande:

Blodprovet visade ett värde på 6. Det är alltså helt kört. Missfall...

Beklagar! Så tråkigt för er :( Har ni försökt länge?
  • Starlights
    FruGast skrev 2017-07-24 07:03:36 följande:

Nu finns det en Bf mars tråd där vi som inte vill till Facebook kan hänga :)

Menar du att du startat ett ny? För det här är ju en bf mars tråd redan? :)
  • Starlights

Gick precis in i vecka 7 (6+0) och känner mig sååå trött.. jag och sambon har semesterplaner som innebär ganska mycket motion och långa turer. Funderar bara på hur jag ska orka allt. Känns inget kul att behöva ställa in, men å andra sidan måste man väl lyssna på kroppen också..

Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?