Inlägg från: Starlights |Visa alla inlägg
  • Starlights

Bf mars 2018 följas åt?

hggeli skrev 2017-07-25 11:49:46 följande:

Samma för oss. Vi är på 2.5 veckors semester med mkt umgås med släkt promenader och annat. Samtidigt är jag så trött och illamående så jag försöker lyssna på kroppen samtidigt som jag såklart tar i lite mer än vad jag gjort hemma. Men tror också det är viktigt vila om vi behöver. Jag orkar då inte riktigt med samma fart som vanligt kram :) är i vecka 5+5

Ja, är lite knepigt när man är med släkt och vänner men inte vill berätta om graviditeten än. De har planerat en vandring på 2 mil i fjällen i morgon, men jag funderar på att avstå. Kändes lite väl ambitiöst när man redan är trött och kroppen jobbar mer än vanligt liksom.
  • Starlights
    hggeli skrev 2017-07-26 07:35:44 följande:

Åh herregud. ja det låter väldigt avancerat. Du får känna efter hur du orkar.

Igår mådde jag så sjukt illa, fortsätter detta medan vi är hos makens föräldrar kanske vi måste berätta för jag känner bara för att ligga i sängen sidoläge med spyhink typ. :/

Denna morgon mådde jag också illa men nu har jag gått upp gjort lite frukost. pyttelite bättre än igårmorse. Känns som varannan dag mår jag tokilla och nästa är pyttelite bättre, men går i vågor genom hela dagarna.

Usch hade glömt hur sjukt jobbigt det är vara gravid. försöker vara tacksam för vi har ju längtat så och har även velat må illa, eftersom när jag fick tidigt missfall fr 1.5 år sen då mådde jag aldrig illa. MEN det är jobbigt att må illa =) puuuuh! ingen lek!

Men som sagt , känn efter. Jag är sjukt noga med att inte pusha mig för mkt när jag är gravid. Lyssa på kroppen. Jag mår mer illa märker jag om jag är mycket aktiv. Jag mår bättre av lite lugnare tempo.

Jag stannade hemma faktiskt, kändes jobbig med så lång vandring när det är över 20 grader och inte ett moln på himlen, man blir lätt för varm då. Så har tagit sovmorgon och myst på i mitt eget tempo idag. Skönt!

Känner av de första små tendenserna till illamående, men hoppas att det inte blir mycket värre. Börjar snart jobba efter semester och är nervös för hur jag ska må, vill inte berätta för någon så tidigt.
  • Starlights

Smått rosa flytningar idag.. Men ska på vul på tisdag.  Kommer vara i vecka 8 då (7+0).. Så hoppas att det ser bra ut då och att man kan se ett tickande hjärta.

• Starlights

Jag kan bli illamående mitt på dagen, är aldrig särskilt illamående på morgonen. Men det försvinner liksom oftast då jag gör något och inte tänker på det. Men så fort jag tar det lugnt sen och börjar fundera och känna efter, då kommer känslan tillbaka. Typ när jag åker bil så blir jag jättelätt åksjuk. Dock har jag aldrig behövt spy, så jag har det nog ganska lindringt. :)  

• Starlights

Har mitt inplanerade vul i morgon och nu börjar jag bli nervös.. Går in i vecka 8 i morgon (7+0), och har ju mycket fler symtom nu än förra gången då det var ett utomkveds. Men tycker ändå jag mår lite "för" bra. Har svagt illamående, men det ökar inte, och aldrig så att jag behöver spy. Ömma bröst, lite mer trött än vanligt, kissar ofta, men annars mår jag väldigt bra tycker jag.

Är ändå så rädd att det ska vara ett MA, eller ännu ett utomkveds.. Vet inte om jag vill ha med mig sambon på vul eller inte. Om det visar sig att allt är bra så klarar jag mig själv, men det skulle kännas skönt att ha honom där om det visar det att det inte går vägen..

Har redan bestämt mig för att jag ska kräva att vi får utredning om den här graviditeten inte går vägen. Vi började försöka i september förra året, så det kommer ändå vara snart 1 år sedan.. 

Men man ska ju inte ta ut något i förskott, det kan ju lika gärna gå bra. Förhoppningsvis får jag se ett pickande litet hjärta.. Hjärta

• Starlights

Vul idag och jag fick se ett pickande hjärta!! Så skönt!! Skrattande
    Och det var ganska exakt rätt vecka också, 7+0 idag. 

• Starlights
    hggeli skrev 2017-08-01 12:10:42 följande:

Jag vet jag tjatar om detta nu. Men måste skriva av mig mer.

Jag är så fruktansvärt orolig så jag vet inte vad jag ska ta mig till!

Fattar inte varför de la vårt vul flera dar fram men kanske ska va glad vi fick ett. Ringde min barnmorska idag pga ljusbruna flytningar typ 2-3 dagar. Hon sa att vi absolut ska kolla upp det med tanke på vår historia. Då vet jag inte vad hon menade om hon menar för att jag ska slippa oroa mig eller för att hon tror det är större risk vi får missfall. Vi har ju haft ett tidigt missfall och sen tappat ett barn sent i vecka 21 pga infektion.

Åh jag är så rädd. Måste försöka tänka på annat. Kan ju ändå inte göra nått om nått hänt. Är så rädd för att illamåendet också är lite mindre samtidigt som dessa bruna flytningar. Gud vad jag hoppas vi får se ett litet hjärta på torsdag som pickar. Hur ska jag orka annars. 3 år har vi försökt få barn :( jag känner mig så maktlös när man inte vet och inget kan göra om nått skulle hända.

De kanske la ditt vul lite längre fram för att man skulle kunna se mer, vet inte vilken vecka du är i, men de kanske planerade så att man ska kunna se hjärtslagen osv och då måste man väl va i minst vecka 6-7. :) Hoppas det går bra!
  • Starlights
    lilaemma skrev 2017-08-01 09:47:56 följande:

Grattis! Har man sett hjärtat är ju risken för att nått går fel väldigt väldigt liten! 

hggeli skrev 2017-08-01 12:01:38 följande:

Grattis :D härligt som nån annan sa så är risken bara 1.5 procent för missfall då man sett hjärtat.

Tack! Ja jag börjar faktiskt lugna mig nu, känns så himla skönt. Börjar jobba efter semester nästa vecka så behöver bara hålla graviditeten hemligt nåågra veckor till innan det känns safe att berätta. :)
  • Starlights

Har varit sååå himla trött den här veckan alltså.. I tisdags somnade jag på soffan och sov nog ett par timmar, igår orkade jag inte göra något alls mellan lunch och middag, låg bara i soffan. Samma känsla idag..
    Huuuur ska jag orka börja jobba efter semester nu på måndag? Jag jobbar på förskola, så har ju full rulle och massa barn runt omkring mig heela tiden, inte direkt så att man kan lägga sig ner och vila.. :O 

• Starlights
    FrökenLa skrev 2017-08-04 08:04:46 följande:

Jag känner precis likadant som dig. Jätte svårt att hålla mig vaken.

Börjar den 14/8 och det är samma dag som inskolningarna kommer (det är jag som ska hålla i dem). Måste dessutom berätta för chefen då också att jag är gravid.

Har du berättat för din chef? Mår du bra i övrigt? Har du hittat ngt som gör dig lite piggare?

Nej, jag går in i vecka 9 den vecka som jag börjar jobba, så vill inte berätta än. Det är ju ingen brådska för dem på mitt jobb att veta tänker jag. Vill håll der för mig själv till minst v 12.

Mår väldigt bra i i övrigt, förutom tröttheten. Det svaga illamåendet jag haft tidigare har inte blivit värre, nästan lite bättre. Går och kissar ofta, ömma bröst, men annars mår jag bra.

Har dock inte hunnit boka inskrivningssamtal hos barnmorskan än, så kommer ju behöva åka från jobbet någon dag, får hitta på en ursäkt varför jag åker iväg.
Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?