Inlägg från: Starlights |Visa alla inlägg
  • Starlights

Bf mars 2018 följas åt?

Hej, vi har precis plussat! Det blir första barnet för oss båda. Bf mitten/slutet av mars. :)

Vi har försökt i 10 månader, har fått ett utomkveds tidigare med operation och en äggledare mindre, plus att jag har endometrios... Så har blivit lovat ett tidigt vul sedan mitt utomkveds så att vi slipper oroa oss så länge, vilket känns otroligt skönt! 

Men både jag och sambon är rätt så lugna än så länge. Vet att vad som helst kan hända, men man får ta en dag i taget. De enda symtomen jag har än så länge är ömma bröst. :) 
  • Starlights

Har så mycket besvär med min pollenallergi just nu. Men vet inte om jag vågar ta mina allergitabletter? Enligt bipackssedeln står det att man ska rådgöra med läkare om man är gravid, men enligt 1177 så ska det vara okej att ta loratadin.. Ska till en sommarstuga nästa vecka som står mitt bland ängar av gräs = en riktig pollenbomb nu i juli. Men vad tror ni, nog vågar jag ta medicinen då?

• Starlights
    Linkaa skrev 2017-07-10 11:36:09 följande:
    Här måst det väldigt bra, nästan oföskämt bra lite motvärk och bröst som känns som de ska explodera:) men är mest förvånad över hur bra det gått att sluta snusa, känner knappt nå sug efter snus( kommer väl kanske snart) men än så länge går det jättebra, ringde Mvc imorse och bokade inskrivnings samtal i slutet av augusti i v13 hur känner ni andra blivande mammor med att berätta för omgivningen? Väntar ni eller berättar ni tidigt?:)
    Vi kommer vänta med att berätta för folk tills vecka 12 nån gång tror jag. Ska på tidigt vul kring vecka 7-8, så kommer i alla fall inte berätta för någon förrän efter det, om allt ser bra ut. Men våra föräldrar vet att vi försöker skaffa barn, eftersom vi berättade för dem när vi fick utomkveds förra gången. Så jag vill inte ge dem några falska förhoppningar för tidigt, om det inte skulle gå vägen nu. Hoppas att inte behöva berätta på jobbet heller förrän det börjar synas. :)
  • Starlights

(min inlägg försvann så skriver ett nytt...)

Hjälp. Smått rosa flytningar nu ikväll.. Jag ska ju egentligen ha min mens nu, så får väl hoppas att det bara är en genombrottsblödning.. Eller att det beror på sköra slemhinnor efter att vi hade sex i morse.. Men faaan alltså.. om det blöder mer så vet jag inte vad jag gör... :( 

• Starlights

Fortsatte med lite mer blodblandade flytningar på toalettpappret igårkväll, men än så länge inget mer idag.. Tror ni man skulle blöda mycket om det är ett missfall? Känns som att det var så pass lite blod än så länge, men det kan ju komma mer.. Guud jag blir så orolig.. :/ 

• Starlights
    hggeli skrev 2017-07-11 11:06:08 följande:
    Alltså man kan blöda lite..Speciellt i början av graviditeten. När man blöder senare efter v 15 är det mer oroligt har jag hört.

Jag blödde en gång i vecka 9 förra grav. Och vecka 7. Riktigt stora blödningar. Kom nått som såg ut som.att allt.Kom ut så trodde det var kört och åkte in..Men allt såg normalt ut. Så som sagt man kan blöda riktigt mkt utan att det är nått men det kan också va tecken på att nått är fel. Omöjligt att veta utan att kolla upp det helt enkelt.

Men det gör absolut som sagt att blöda utan att nått är.fel :)

Ja alltså jag ska ju egentligen ha mens nu, så det kaaaan ju vara nån slags genombrottsblödning.. Eller att det beror på sköra slemhinnor efter att vi hade sex igår morse..

Men blir så himla orolig eftersom jag blödde små blödningar i över en vecka förra gången då det visade sig vara utomkvedshavandeskap.. Men då plussade jag inte lika tidigt, så jag har ju som ändå antagit att denna graviditet ska vara "normal".. :/

• Starlights
    hggeli skrev 2017-07-11 14:22:21 följande:
    Sex brukar reta tappen. Tappen är.mkt mer lättblödande då vi är gravida.

Men förstår din oro. Om du haft utomkvedshavandeskap får du inte komma in och kolla.lkte extra just för att jag har hört att risken är större få det igen om.man haft det. Vill inte skrämma dig och tror inte att du har det. Men alltid bäst vara på säkra sidan tänker jag..

Dock brukar utomkveds göra väldigt ont va? Men åk in om du är orolig be om att få ett ultraljud så de ser en hinnsäck där. Beroende på hur tidigt det är så ska man. Kunna se det :) tror de är mer tillmötesgående om du vart med om utomkveds.

De såg inget på mig sist och blev tokrädda för utomkveds. Fick ultraljud direkt typ. Sen såg.man en hinnsäck var bara lite segt för jag fick tidigt missfall :(

Lycka till och tror säkert det går bra som sagt men man kan alltid kolla en gång för mkt än för lite liksom..! :)
    Jo jag har blivit lovat ett tidigt vul kring vecka 7 då man kan se hjärtslagen. Men är bara i vecka 5 nu, så det är ju ingen idé att åka in och kolla nu. Det är väl bara att vänta och se.

De opererade bort den äggledare som det fastnade i förra gången. Hade jag haft kvar en ärrad äggledare hade ju risken varit större att det fastnat där igen.. Men nu har jag ju bara en "normal" äggledare kvar, och jag har inte haft ont på den sidan heller. Och jag har mycket mer "normala" symtom den här gången, plussade mycket tidigare också osv. Så jag hoppas att det är en normal graviditet.
  • Starlights
    soffe skrev 2017-07-11 19:49:08 följande:
    Jag har också haft det idag och är så orolig, men har läst massa och förstått att det kan vara så...håller tummarna för dig också att det inte är någon fara :)
    Som tur är har det inte blivit mycket mer idag. Bara lite på morgonen.. Nu ikväll var det mer svagt brunt på pappret, så jag ser det som ett tecken på att det är gammalt/torkat blod nu.

Men man vet ju aldrig, det kan ju fortsätta i morgon eller börja om igen någon annan dag. Försöker hålla koll på symtomen så att de inte försvinner plötsligt. Men jag har inte haft så många symtom alls hittills förutom ömma bröst, så det är ju inte så mycket att hålla koll på..
  • Starlights
    soffe skrev 2017-07-11 19:49:08 följande:
    Jag har också haft det idag och är så orolig, men har läst massa och förstått att det kan vara så...håller tummarna för dig också att det inte är någon fara :)
    Och jag håller tummarna för dig också!! :) Vilken vecka är du i? Jag är v.5 idag (4+6). Har blivit lovad tidigt vul kring vecka 7
  • Starlights
    soffe skrev 2017-07-12 09:40:43 följande:
    Hej hur har det gått för dig? Jag har blött mer under natten och haft ont i magen, så har bokat tid hos gyn i eftermiddag..
    Åh nej! Hoppas det inte är någon fara!! Har du ont mitt i magen, eller på någon sida? Lycka till hos gyn! Kräv både vul och att de tar blodprov för hcg nivå.

Jag hade bara lite brunt, gammalt blod på pappret igår kväll, men inget mer idag. Så jag hoppas att det avtagit och att det inte blöder något mer nu. 
Svar på tråden Bf mars 2018 följas åt?