Någon som nyligen gjort Nipt?
Hej!
Någon som nyligen gjort Nipt som skickats till Karolinska? När kunde ni se svaren på deras portal?
Min BM sa tidigast 2 veckor. Evighet!!
Hej!
Någon som nyligen gjort Nipt som skickats till Karolinska? När kunde ni se svaren på deras portal?
Min BM sa tidigast 2 veckor. Evighet!!
Ni som har gjort NIPT, hur kommer det sig att ni valde det? Har ni gjort kub innan och fått dåliga resultat eller gick ni på NIPT direkt? Hur gamla är ni? Fick ni någon remiss från barnmorska eller ringde ni bara och bokade själva? Behöver man någon "speciell anledning"? Jag vet att man betalar 6,000 kr o uppåt men har lite funderingar bara. Jag är 24 år, frisk, min första graviditet men är så orolig hela tiden att det ska vara något fel på barnet.
Ni som har gjort NIPT, hur kommer det sig att ni valde det? Har ni gjort kub innan och fått dåliga resultat eller gick ni på NIPT direkt? Hur gamla är ni? Fick ni någon remiss från barnmorska eller ringde ni bara och bokade själva? Behöver man någon "speciell anledning"? Jag vet att man betalar 6,000 kr o uppåt men har lite funderingar bara. Jag är 24 år, frisk, min första graviditet men är så orolig hela tiden att det ska vara något fel på barnet.
Jag jobbar med svårt sjuka barn. Är 30+ o väntar första barnet. Min ångest över ev kromosomfel är inte proportionell eftersom jag ser sjuka barn hela dagarna, så för mig var 6000 ett lågt pris att betala för att göra NIPT.
Jag väntar resultat i nästa v och då är jag i 12+. Kommer inte gå ut med ngt före nipt.
Min barnmorska tyckte absolut att jag skulle göra kub först vilket hade fördröjt nipt i minst 2v så jag struntade i henne o bokade nipt privat i v10+.
Har kub bokat via mvc vilket är lite dubbelt men det skiter jag i. Det är alltid bra att kolla nackspalten, det finns ju annat än kromosomfel som den kan skvallra om.
Jag väntar på mitt NIPT-svar som jag tog 8/9. Jag är 39 år och väntar mitt 4:e barn.
Fick mitt kostnadsfritt när jag bad om det istället för KUB.
Håller på att bli tokig av denna väntan ????
Jag förstår dig! Men känns verkligen super viktigt för mig att få ett resultat att lita på, vad jag förstått så är kub bara en sannolikhets uppskattning?