Någon som nyligen gjort Nipt?
Hej!
Någon som nyligen gjort Nipt som skickats till Karolinska? När kunde ni se svaren på deras portal?
Min BM sa tidigast 2 veckor. Evighet!!
Hej!
Någon som nyligen gjort Nipt som skickats till Karolinska? När kunde ni se svaren på deras portal?
Min BM sa tidigast 2 veckor. Evighet!!
Gud så skönt med positivt svar på NIPT. Grattis <3 hur mycket fick ni betala?
Okej jag förstår dig, det känns som att man kan landa i graviditeten och vara mycket mera glad och förväntansfull om man får ett så säkert svar som möjligt i att barnet är friskt och mår bra. Min man tycker att det räcker för oss att göra kub, han är super lugn och tror att allt är som det ska och får vi bra siffror på kub är det absolut inga problem men jag är ändå lite nojig.. jag vet inte jag kanske överdriver. Men de är sån jag är, överanalyserar allt..
Vi valde också att bekosta Nipt själva istället för att vänta på ett KUB resultat som görs senare. Nipten gjorde vi så tidigt det gick, v.10.
Tycker många som gör KUB mest blir oroliga över svaret och funderar över det, och för mig som är 37 hade åldern säkert gett sämre siffror.
Nu när vi fått positivt besked på NIPT känner vi oss oerhört lättade och tycker helt klart det var värt det vi betalade. KUB skulle vi gjort idag, och hade det då visat dåliga siffror hade vi behövt vänta ca 2 veckor ju innan vi fått svaret på NIPT.
Gjorde NIPT hos MamaMia i Stockholm. Det var bara att ringa och säga att vi ville ha privat NIPT. Har även gjort 2 UL där, kostade 500kr styck. De var mycket proffsiga och tillmötesgående. Ordnade fram det andra ultraljudet samma dag jag ringde. Rekommenderas varmt för de som bor i närheten.
NU!
NIPT ua (vill inte kolla kön).
Jag har gråtit i en halvtimme nu. Stenen som lättade från mitt bröst? Mina bäst investerade tusenlappar någonsin.
NU!
Jag har gråtit i en halvtimme nu. Stenen som lättade från mitt bröst? Mina bäst investerade tusenlappar någonsin.
Jag har också fått svar idag, grät av lättnad!
"Resultatet visar att fosterprovet var normalt".
Lämnade provet i tis förra veckan, fick svar idag torsdag. Så bara 7 arbetsdagar. Som jag har gruvat mig för ett telefonsamtal med dåliga nyheter...
Gjorde provet privat i vecka 12+3 (var bortrest innan) och utan att göra kub. Jag är 32 år, så varken ung eller "riskabelt" gammal, men kände att en sannolikhetssiffra aldrig kommer kännas bra för mig, och partnern höll med.
Exakt så resonerade jag också! Eller, jag hoppas jag ska nå en inre frid och börja bli glad på riktigt så fort nipt-svaret kommer.
Jag tog mitt prov på Mama Mia i Malmö. Mycket nöjd med dem jag också!
För mig känns det tryggt att Mama Mia skickar sina prover till Karolinska, många andra ställen skickar ju till USA o liknande och det känns mycket knepigare tycker jag. Även om det kanske ibland är några hundralappar billigare.
NU!
Ja, det är verkligen en jobbig väntan. Tänker ni trycka på den lilla knappen och ta reda på kön?
Grattis, vad skönt! Vi kollade inte heller kön trots att möjligheten fanns.
Var kan man logga in på carlanderskas hemsida för att se provresultatet av nipt?