AishaK skrev 2017-08-16 20:01:00 följande:
Okej jag förstår dig, det känns som att man kan landa i graviditeten och vara mycket mera glad och förväntansfull om man får ett så säkert svar som möjligt i att barnet är friskt och mår bra. Min man tycker att det räcker för oss att göra kub, han är super lugn och tror att allt är som det ska och får vi bra siffror på kub är det absolut inga problem men jag är ändå lite nojig.. jag vet inte jag kanske överdriver. Men de är sån jag är, överanalyserar allt..
Du är ung och har bra förutsättningar, men ibland kan det bara värt att göra vissa saker för att stilla sin oro.
På Mama Mia sa de att ungefär 1 av 200 som kom på remiss, alltså fått dåligt på Kub, hade en kromosomavvikelse i verkligheten. Så risken är ju väldigt låg, även om kub ger en halvdålig siffra.
Men jag tänkte så att behöva vara en av dom som remitteras, och verkligen plågas i väntan på NIPT svaret, nej då var jag hellre steget före och fixade provet själv,
Gör det som du tycker känns bäst. Såna tankar kan vara svåra att släppa när de väl börjat.