Inlägg från: Anotherone |Visa alla inlägg
  • Anotherone

Någon som nyligen gjort Nipt?

AishaK skrev 2017-08-16 13:45:07 följande:

Ni som har gjort NIPT, hur kommer det sig att ni valde det? Har ni gjort kub innan och fått dåliga resultat eller gick ni på NIPT direkt? Hur gamla är ni? Fick ni någon remiss från barnmorska eller ringde ni bara och bokade själva? Behöver man någon "speciell anledning"? Jag vet att man betalar 6,000 kr o uppåt men har lite funderingar bara. Jag är 24 år, frisk, min första graviditet men är så orolig hela tiden att det ska vara något fel på barnet.

Jag gjorde KUB först och fick väl en risk som var helt ok. Den var lägre än om man bara tagit hänsyn till min ålder exempelvis. Men den här bebisen hade vi väntat länge på och eftersom vi har barn sedan innan ville vi veta att bebisen var frisk, så gott som det nu går att se med KUB & nipt, inget är ju 100%.

Jag hade gjort ett tidigt ultraljud på Vasamamma så det blev naturligt att kontakta dem igen och göra nipt där. Remiss behövs ej. Jag är 36 år och bor i Stockholm.
  • Anotherone
    Krusbärskompott skrev 2017-08-17 15:03:11 följande:

NU!

NIPT ua (vill inte kolla kön).

Jag har gråtit i en halvtimme nu. Stenen som lättade från mitt bröst? Mina bäst investerade tusenlappar någonsin.

Grattis, vad skönt! Vi kollade inte heller kön trots att möjligheten fanns.
Svar på tråden Någon som nyligen gjort Nipt?