• Anonym (Trådskaparen)

Vissa yrken alltså...

JAg har svårt att förstå att någon vill arbeta med vissa yrken.
    T ex gynekolog, att stå och rota i fittor dagarna i ända?
    Eller slaktare, att mörda oskyldiga djur på löpande band...

Vilka yrken har du svårt att förstå att någon verkligen vill ha och till och med utbildar sig till?

• Svar på tråden Vissa yrken alltså...
  • Anonym (Jojo)

Värsta yrket alla kategorier har dom som slamsuger avloppsbrunnar. Förstår inte hur man kan jobba med det. Det ryser i mej varje år dom kommer hem och tömmer trekammarbrunnen och man sen ser en brun rand i snön efter slangen efter skiten. Urrkkk. Den där slangen tar gubbarna i med händerna när dom drar ut den och vevar in

• Anonym (Umpa)

Polis, väktare, militär. Snacka om att sakna egen tankeförmåga och kritiskt tänkande. Att behöva klara order hela tiden och aldrig ifrågasätta. 

• Anonym (Simpa)

Socialsekreterare inom barn och familj. Riskera att bli uthängd i sociala medier av missnöjda föräldrar, låg ingångslön med obefintlig löneutveckling, risk för övertid varje dag (riskbedömningar som inte kan vänta t ex). Nej tack.

• Anonym (fisförnäm)
    Anonym (dagisfröken) skrev 2017-05-28 00:55:37 följande:

Förskolelärare. Stressigt, dåligt betalt, skrikiga ungar och dålig arbetsmiljö. Och så måste man stå ut med föräldrar.

För att inte tala om alla sjukdomar och kräksjukor:(((((((((

Eloge till dem som pallar och betalar med sin hälsa och sin ekonomi!
  • Anonym (fisförnäm)

Riskkapitalist...att blåsa människor hela dagarna och profitera sig på andras fattigdom..urk!

• nevermind

Sitta på kontor och bläddra bland papper och siffror hela dagarna. Värsta måste ju vara på såna där kontor där man inte ens kan öppna fönstren.

Men jag behöver inte förstå. Alla är olika, tack och lov.

• Anonym (Trådskaparen)
    Anonym (Simpa) skrev 2017-05-28 12:34:54 följande:

Socialsekreterare inom barn och familj. Riskera att bli uthängd i sociala medier av missnöjda föräldrar, låg ingångslön med obefintlig löneutveckling, risk för övertid varje dag (riskbedömningar som inte kan vänta t ex). Nej tack.

Fast  inte tjänar de dåligt heller?
    Och, gör de fel och förstör en hel familj så... ja, då är det inte mer än rätt att de hängs ut. Varför ska bara de oskyldiga lida`?
  • Pumakvinna

Det som slår mig med denna tråd är att det förmodas att alla "väljer" sina yrken. Som om arbetsmarknaden vore frivillig för en stor majoritet? Trots att människor utbildar sig och investerat pengar hamnar väldigt få på sina drömjobb. De får helt enkelt ta vad som erbjuds eller förbli arbetslösa.

• Anonym (Simpa)
    Anonym (Trådskaparen) skrev 2017-05-28 13:05:43 följande:

Fast  inte tjänar de dåligt heller?

Och, gör de fel och förstör en hel familj så... ja, då är det inte mer än rätt att de hängs ut. Varför ska bara de oskyldiga lida`?

Gör de fel så ska de anmälas till IVO och JO (Och givetvis ska deras chef få reda på det också), inte hängas ut i sociala medier. En ingångslön på 25 000 kr och en slutlön på 35 000 kr tycker inte jag är en bra lön, men allt är ju relativt.
  • Anonym (Trådskaparen)
    Anonym (Simpa) skrev 2017-05-28 13:17:10 följande:
    Gör de fel så ska de anmälas till IVO och JO (Och givetvis ska deras chef få reda på det också), inte hängas ut i sociala medier. En ingångslön på 25 000 kr och en slutlön på 35 000 kr tycker inte jag är en bra lön, men allt är ju relativt.
    Ja det ska ju också göras men jag kan säga att verkligen förstår att folk hänger ut dem. 
    Det är inte konstigt alls.
Svar på tråden Vissa yrken alltså...