Jsv17 skrev 2018-02-13 10:29:30 följande:
Åh vilken sötnos!
Vi hade en liknande start då han föddes endast 2660g men nu väger han nästan 5kg och vi har också precis gått över lite lätt till strl 56
Vi fick iaf igång amningen och jag helammar nu, men vi hade det jättetufft med det i början och hade vi inte blivit kvar på neo med honom så jag fått hjälp av supersköterskorna där tror jag inte jag inte jag ammat alls faktiskt, så super att du fått till en delamning med så tuff start är det ju lätt att ge upp helt
Wow! Härlig viktuppgång, min var ocskå 55cm lång sist, följer sin (lite mindre) kurva på pricken i både längd, vikt och huvudomfång. Vad härligt att ni fick igång amningen! Vi har kämpat som bara den eftersom hon inte sög någonting på BB. Hon var så täppt i näsan så hon kunde helt enkelt inte andas när hon försökte amma, vilket ledde till massa panik(såklart). Ingen lyckades hjälpa oss och när hon var en månad lyckades jg knipa en tid för bedömning och klipp. Efter det har vi kämpat och kämpat men nu är jag rädd att det vuxit igen, för nu krånglar hon vid bröstet och skriker och har sig.. Vi ammar mest för myset men det blir inte mysigt om hon skriker, för någon av oss. Ska testa några gånger till men fortsätter det såhär så lägger jg ner det helt. Jag pumpar så mycket jag kan, för mig är det viktigt att hon får i alla fall lite bröstmjölk, sedan hur hon får i sig det är mindre viktigt..