• vasg

Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL

Nykär15 skrev 2017-07-04 16:14:55 följande:

Jag har känt sen v 13, petade massor nere vid blygdbenet främst när jag satt upp, nu känner jag liten flera ggr/dag, vecka 16+6 :)

Åh, mwn du har barn sedan innan va? Blev så förvånad för man får ju bara höra att man ska känna det så mycket senare med första barnet så det kändes inte som det borde komma redan nu :) 16+0 idag
  • vasg
    Jsv17 skrev 2017-07-04 17:58:23 följande:

Det var precis då jag började känna fladder Nu väntar jag på lite mer riktiga buffar, men kan dröja då jag har livmodern i framvägg, men fladdret är härligt bara det

Åh, jag hoppas verkligen det är det! Den födta jag kände var rätt kraftig, hade jag legat ner och haft handen på magen hade jag nog nästan känt den från utsidan alltså.. Sedan kom två små "bubblor" en sekund efter. Jag vet inte var min moderkaka är men skulle ju bli väldigt förvånad om de säger att den är i framvägg med tanke på hur kraftig den första buffen kändes (om det nu var bebis då, haha)
  • vasg
    Treasures skrev 2017-07-04 17:31:37 följande:

Min plutt har också börjat ge sig till känna nu och i helgen när jag låg och försökte sova och bara skulle lägga till mig lite kändes det som om den gjorde en kullerbytta el nåt, väldigt häftigt!

Åh, så mysigt!
  • vasg
    Nykär15 skrev 2017-07-04 18:38:58 följande:

Kände vecka 15 med första, vecka 14 med andra. Så har känt tidigt med alla. Väldigt individuellt det där :)

Åh, okej! Ja, som med typ allt annat. Haha! Hoppas jag får känna något snart igen så jag får bekräftelse på att det var bebisen :D
  • vasg
    Cutiemommy skrev 2017-07-05 10:49:45 följande:

JAg vaknade av mycket ryggvärk som strålade mot magen inatt. Är detta någon fara eller är det foglossning? Blir så orolig :(

Foglossning eller växtvärk förmodligen <3
  • vasg
    Cutiemommy skrev 2017-07-05 20:31:16 följande:

Jag hoppas det :( första graviditeten så blir så himla orolig smärtan var verkligen plågsam

Jag hade jätteont i början av graviditeten, jag har väldigt smärtsam mensvärk så trodde att växtvärk skulle vara easy peasy, men jag hade lika ont som jag har de 3 sista mensdagarna så jag var jätteorolig.. Frågade BM och hon sa "Nej, det är heelt normalt, ta en alvedon om det blir för jobbigt. Är det bara korta perioder så är det bara att bita ihop! ;)" En morgon vaknade jag av kraftig smärta i magen och ryggen som spred sig ner i ljumskarna och tänkte "nu är det kört", men bara någon dag senare såg jag det lilla hjärtat <3 Helt normalt att vara orolig och jag tycker du ska kontakta din BM och förklara din oro, det blir oftast bättre när man får höra att det är normalt <3
  • vasg

Idag hittade jag hjärtat med dopplern! Var osäker sist och nu när jag har något att jämföra med så var det trolgtvis moderkakan/navelsträngen vi hörde sist, inte hjärtT. Denna gången var det dock INGEN tvekan! Vackraste ljudet jag någonsin hört <3

• vasg
    Nykär15 skrev 2017-07-09 18:03:47 följande:

Vad skönt! Tipsade ju dig sist att kolla youtube för att vara säker på att inte ta fel på moderkaka/bäbis ;)

Men då sa du att du var säker hihi men skönt du hört på riktigt nu, det är magiskt!

Ja fast jag hittade ju bara moderkakan sist och jag var ju osäker på om det verkligen var bebis då. Men eftersom det inte gick att hitta något annat ljud så fick jag ju gå på det snabbaste ljudet liksom, det var dessutom flera som också trodde det var bebisen när de jämförde med sina egna inspelningar
  • vasg
    _Lini skrev 2017-07-09 22:20:03 följande:

Vilken gravidförsäkring har ni tecknat? Och när gjorde ni det?

Har alla våra försäkringar i Folksam så då tog vi deras utökade gravidförsäkring, bra att ha allt samlat. Gjorde det i vecka 16.
  • vasg
    Cutiemommy skrev 2017-07-11 15:13:40 följande:

Hur går det för er? Vilken vecka är ni i nu och är det någon som har RUL snart eller har haft? :)

Gick in i vecka 18 idag, RUL om 9 dagar!<3
Svar på tråden Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL