Inlägg från: princess77 |Visa alla inlägg
  • princess77

Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL

Är det nån mer än mig som har problem med huvudvärk? Jag har det 3-4 dagar i veckan nu och det är jättejobbigt. Får antingen gå och lägga mig eller ta en alvedon,vilket jag helst undviker.

Så tråkigt när man har semester,idag är mannen och sonen iväg och badar och jag ligger och vilar men huvudvärk igen....

• princess77

Grattis till alla lyckade RUL! Börjar bli riktigt nervös inför vårt imorgon. Måtte bebisen bara vara frisk <3

• princess77
    Ikaslingon skrev 2017-07-17 17:46:07 följande:

Hej!

Vi gjorde RUL idag, allt gick bra! Vi blev flyttade från bf den 10/12 till 4/12????

Jag var ganska orolig inför detta besök. Vi har inte gjort kub eller nipt och den oron kom lite i kapp, när det var för sent för kub. Någon som gjort nipt? Vi är 27 och 28 år och erbjuds inte kub i vårat landsting.

Känner ni sparkar? Känner eran partner sparkar?

Detta är min andra graviditet och jag började känna mycket tidigare än första.

Ja jag känner sparkar varje dag nu,inga hårda men tillräckligt för att både jag och mannen kan känna om man lägger handen på. Så mysigt!!
  • princess77
    pollis skrev 2017-07-18 07:15:41 följande:

Tack, det känns lite bättre när man inte är ensam! Känner mig inte direkt gravid så som jag gjorde förra graviditeten, men då hade jag inte moderkakan i framvägg, så antagligen beror det på det. Hoppas kunna känna rörelser snart, blir mer verkligt då. :)

God morgon! Hoppas att ni känner era bebisar snart tjejer,det är så mysigt!

Här sitter jag vaken sen kl 06.30 på min semester pga den jäkla huvudvärken igen.. så trött på det. Måste nog gå och kolla mina järnvärden tror jag. Kan verkligen inte äta Niferexen längre,min mage är dålig i flera dagar efteråt. Vad äter ni för tillskott just nu?
  • princess77
    pollis skrev 2017-07-18 07:28:38 följande:

Hoppas jag med!

Äter duroferon men bara ca varannan till var tredje dag p.g.a blir hård i magen annars. Pumpakärnor tycker jag är bra till frukosten med. :)

Pumpakärnor låter bra! Enkelt att blanda i filen och flingorna :)

Börjar bli nervös nu!! Bara 3,5 timmar kvar till RUL. Hoppas att bebisen mår bra och att vi får reda på vem det är som gömmer sig där inne.

Börjat fundera på namn och det underlättar att veta om det är en tjej eller kille.

Sonen har bestämt att det är en lillasyster och att hon skall heta Rapunzel :)
  • princess77

RUL avklarat och vi är lättade och överlyckligliga.

Vi väntar en frisk liten lillasyster!

BF är Ivar på 13 december.

• princess77

Hahaha! Telefonens autokorrekt är hemsk men ni förstår nog :)

Tårarna rinner av lycka,efter 6 år skall vi äntligen få ett syskon till våran lilla kille!

• princess77

Nu har jag börjat grotta i denna enorma djungel av namn och dessa förslag har vi hittills.

Vilket namn är finast och i vilken ordning,minst 2 av dessa blir bebisens namn eftersom det är släktnamn.

-Agnes

-Emma

-Sara

-Sigrid

-Clara

-Ella

-Amelia

• princess77
    laetitia81 skrev 2017-07-19 11:37:22 följande:

Jag gillar Sigrid mest för det känns fortfarande lite ovanligt och ligger rätt i tiden. Skulle jag vart er skulle jag tagit ett tredje andranamn som är lite längre också. Så har jag iaf gjort med mina barn. mina har Florence, Osborne, Julius, Achilles som sina långa namn, alla dessa är släktnamn. Ett av dom är iofs förnamnet på barnet.

Sigrid är en favorit här också,både hos mig och mannen. Jag vill att flickan får mitt namn också så hon kommer att få ett längre andranamn :)

Enda problemet med Sigrid är att det är ett svårt namn på engelska.

Gillar att namnet funkar även utomlands.

Min första kombo är Ella Sigrid Angelica
  • princess77
    Familia skrev 2017-07-19 12:06:01 följande:

Emma och Amelia är nog mina favoriter av de namn du listar.

Vi har flicknamn klart, men om det blir en pojke blir det svårare. Namnet måste kunna fungera på svenska, spanska och engelska.

Vår första son heter Elton och nu funderar jag på namnet Elias.

Funkar Elias på engelska eller tycker ni det låter konstigt när det uttalas på engelska?

Tycker absolut att Elias fungerar på engelska.
Svar på tråden Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL