Inlägg från: princess77 |Visa alla inlägg
  • princess77

Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL

Jag har min första dag utan illamående på 4-5 veckor. Så skönt! Känner mig inte jätteorolig ändå. Har fortfarande ont i brösten och växtvärlden känns rejält idag istället. Längtar till stora UL 18 juli. Då hoppas jag att vi får se vem det är som gömmer sig där inne :)

Vad tror ni att ni väntar,nån känsla?

När jag väntade sonen visste jag från början att det var en kille. Denna gången tror jag faktiskt att det är en liten tjej.

Spelar å andra sidan ingen roll. En lillebror eller lillasyster är precis lika välkommet.

• princess77
    pollis skrev 2017-06-07 18:54:01 följande:

Nej blir bara erbjuden ett ultraljud, fick välja v 12 eller v 18. Valde först v 18, men kunde inte vänta så ändrade mig. Men jag kommer att betala för att göra ett privat ul i mitten av graviditeten är tanken :)

Men rutin ultraljudet i vecka 18-19 får ju alla! Dom ser inte samma saker på barnet i vecka 12. Du måste ha missuppfattat?
  • princess77

Går in i vecka 14 idag och nu går inte ens dom stretchigaste jeansen att knäppa längre ;)

Dags att plocka fram mammajeansen.

Har även köpt två mammashorts så man kan vara bekväm när det är dags för semester nästa vecka. Mysigt att börja se gravid ut och inte bara svullen :)

• princess77
    vasg skrev 2017-06-08 09:12:10 följande:

Jag hinner inte kolla upp det förrän tidigast nästa vecka, för jag gifter mig i helgen så det är full rulle. Jag är rätt säker på att det bara blev någon lite reva eller så. Jag har inte ont, har inte fått någon mer blödning och allt såg ju bra ut för 9 dagar sedan. Jag avvaktar, skulle jag få en till blödning så kollar jag upp det, men annars så känner jag mig ändå rätt säker på att det inte är någon fara..<3

Så blev det för mig tidigt i min förra graviditet,stackars mannen ;) vägrade typ ha sex i flera månader efter. Förmodligen ingen fara,slemhinnorna är så sköra nu.

Hoppas att ni får ett underbart bröllop till helgen utan oro.

Jag var hos BM idag för att kolla bla järnvärdet,måste börja äta järntabletter direkt.

Det förklarar en del av tröttheten och huvudvärken. Vägde mig också och väger tydligen fortfarande 70 kg,precis som vid inskrivningen för 6 veckor sen. Inte konstigt eftersom den här bebisen ogillar allt med socker i och gör mamma illamående då :)
  • princess77

Jag äter också saltlakrits! Det enda godiset som är gott och som hjälper mot illamåendet. Idag skall jag ner och köpa blutsaft och jordgubbar för att bygga upp järnreserven lite :)

• princess77
    Cutiemommy skrev 2017-06-08 17:09:44 följande:

Tänkte skapa en tråd för rutin ultraljud och hur många dagar vi alla har kvar tycker tiden går fortare när man ser dag för dag att de blir mindre och närmar sig

En tråd känns onödigt,lägg upp en lista i tråden bara på allas BF och RUL så ser vi :) och kan följa varandra!
  • princess77

Är det någon som har känt sin bebis än?

Jag är bara i vecka 14 men jag är helt 100% på att jag har jämnt bebisen några gånger nu.

Är som en liten luftbubbla på exakt samma ställe en bit under naveln :) Så häftigt!!

Förra gången kände jag inte sonen fören vecka 17-18 första gången.

• princess77

Beror helt på hur moderkakan sitter och oftast (fråga mig inte varför) känner man tidigare om man har varit gravid innan.

Med sonen hade jag moderkakan i framkant och då kände jag bara småbubblor fram till vecka 20 ungefär,sen kom dom ordentliga buffarna.

Denna gången sitter moderkakan baktill och jag tror att det är därför jag har känt fladdret så tidigt.

Svar på tråden Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL