Inlägg från: princess77 |Visa alla inlägg
  • princess77

Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL

Ja våran väg till barn har varit allt ifrån lätt! Sonen tog 5,5 år att få till. Först försökte vi själva i två år,sen gjorde vi 6 ivf försök som inte fungerade och sen från ingenstans 2 mån efter sista försöket blev vi gravida naturligt.

Efter det har vi haft två jobbiga missfall.

Hoppas så att det går vägen nu! Hade varit fantastiskt att få berätta på tisdag och sonen skall bli storebror <3

• princess77

Grattis till bra besked idag ? Skall på Kub imorgon 08.30 och börjar bli riktigt nervös. Håll tummar och tår att bebis mår bra.

• princess77

Kub avklarat! Bebisen är frisk och vi fick bra siffror :)

Beräknad på lucia den 13 dec ,alltså 11+5 idag!

Så lättad och lycklig :)

• princess77
    Cakh skrev 2017-05-30 10:19:00 följande:

Ååååå grattis

Håll nu tummarna att det går bra på vårt KUB om 30 min oxå

Kramen

Tack alla! Ja det känns så bra att kunna berätta nu och slippa dölja den lilla magen :)

Håller tummarna stenhårt för er Cakh!!!
  • princess77
    Jsv17 skrev 2017-05-30 17:15:57 följande:

Hoppas nipt ser fint ut! Jag tycker om att vända på siffrorna det är ju alltså 99% sannolikhet att allt är bra

Ja precis som ovan säger Cakh,tänk positivt! Det är faktiskt 99% att barnet är helt friskt!

Håller tummarna för bra resultat om några veckor. Förstår att väntan måste vara olidlig!
  • princess77

Nån mer än jag som fortfarande mår riktigt illa?

Vecka 13 imorgon och det har inte blivit det minsta bättre.. Kräks inte men är konstant illamående :( Det enda som hjälper är att småäta.

• princess77

Tråkigt att ni också mår dåligt men skönt att höra att man inte är ensam. Längtar efter att få vara pigg och kunna börja träna lite lätt igen. Just nu orkar jag knappt ta hand om hemmet på eftermiddagen. Sonen på 6 år är jättesöt och säger att det är ok mamma,bebisen skall bara växa lite till sen når du bättre :)

• princess77

Vi har fått tid för RUL 18 juli. Jag har också fått ett extra UL i vecka 32 pga åldern.

Är 39 år.

Jag får gå Max 7 dagar över tiden sen får jag tid för igångsättning.

Hoppas dock att bebis är lika punktlig som storebror,han kom på BF :)

• princess77

Usch,jag blir mörkrädd när jag läser om att bli hemskickad 6 timmar efter förlossningen!

Jag födde sonen på Eksjö i Småland och vi fick ett eget rum och åkte hem efter 2 dygn.

Enda nackdelen är att vi har 6 mil till sjukhuset.

Svar på tråden Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL