Inlägg från: princess77 |Visa alla inlägg
  • princess77

Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL

mrshudson75 skrev 2017-08-31 09:20:51 följande:

Ultraljudet i går gick bra, fast en lite stressig läkare o ett mycket aktivt barn. :) det fanns massa fostervatten o allt såg fint ut, rumpan upp som den varit de sista undersökningarna. Men så säger hon, ja lårbenen är lite för korta i förhållande till huvudet. Okej? Är det onormalt eller? Nej du är ju liten till växten så bebisen kanske brås på dig. . Hmmm. Jag har ju fått sex stycken stora barn säger jag.

Hon säger både att lårbenen och huvudet bör var i propotion men att allt är normalt. 11 procent för liten, vilket jag tycket är bra o helt normalt ju. Dottern som vägde 4,9 vid födseln var vid ett tillfälle 22 procent för liten enligt tul...

Önskar de inte slängde ur sig sina dumma siffror och så. Hade räckt för mig att allt såg bra ut. Blir så stressad :(

Men bebin verkar pigg o glad o sprattlade runt där inne, o fortfarande en flicka, helt tydligt nu :)

Så får vara glad o invänta nästa tul om 4 veckor.

Härligt med goda nyheter och bra resultat! Ja ibland säger dom för mycket,även om dom menar gott.
  • princess77

När jag var gravid med sonen för 7 År sedan gick jag upp 14 kg och vägde 84 på förlossningen. Än så länge i vecka 26 har jag gått upp ca 4 kg så än så länge känns det helt ok.

• princess77

Nu har jag beställt Babynest och nästa helg skall vi köpa babycrib till vårt sovrum.

Det blir mer och mer verkligt att det förhoppningsvis kommer en bebis till oss om 14 veckor!!

• princess77
    SaraW8305 skrev 2017-09-03 10:23:35 följande:

Tycker detta med vikt när man är gravid är fruktansvärd hets. Är man rund innan (som jag) får man pekpinne enl uträkning från nån jä*la studie så får jag bara gå upp 9 kg denna graviditet. För vem? Vem bestämmer de? Jag tränar ju massor (ja inte massor nu men lagom å de jag mår bra av) jag är aldrig still å äter inte onyttigt jämt, dricker inte alkohol men är ändå rund/väger mkt.

Sen dom som är smala å inte går upp dom får oxå ett helvete.. för de duger inte heller. Nej fy till alla kroppsideal och vikthets överallt jämt ! Vart tog de sunda förnuftet vägen? Och lyssna på sin kropp?! Hejja kvinnokroppen, vi bär å kånkar å skyddar och skapar ett liv , foglossningar, förvärkar, svullna, illamående, trötthet, järnvärden hit blodtryck dit, ät inte de, gör inte så. Städa , tvätta, jobba, tjäna pengar, vara fru,mamma, .. sen ska vi va perfekta i vikten oxå.!? Nä tack !

Håller med! Jag är lång och smal normalt sätt fast jag är snart 40 och jag får nu höra att jag har inte gått upp nått.... jag äter som vanligt eller mer eftersom jag är hungrig hela tiden, jag har tränat 3 gånger sen i våras för att jag är trött och illamående. Ändå har jag "turen" att bara ha gått upp 4 kg. Min bästa kompis har samma kroppsbyggnad som mig och hon har gått upp 25-30 kg med varje barn fast hon "sköter" sig.

Varje kvinna och varje kropp är olika,huvudsaken är väl att man själv mår bra!
  • princess77

Ja,när man är gravid blir man visst nån slags allmän egendom som är helt självklar att röra vid och kommentera.

Är bara i vecka 26 och har redan fått frågan om jag tycker att magen är stor denna gången i jämnförelse med förra gången.... snart börjar dom väl med klassikern "är det inte dags snart"

• princess77

Är det nån mer än jag som känner sig labil?

Mitt humör är fruktansvärt just nu!

Känner mig orolig och ledsen för ingenting och när jag blir arg,blir jag jättearg.

Har sånna skuldkänslor för att det känns som jag bara skäller på min underbara son hela tiden

• princess77

Nu har jag också varit hos BM.

Bebisen mår bra och mamman mår bra

148 härliga slag i minuten fick jag lyssna på och magen ligger strax över kurvan.

Hon ligger neråt med huvudet och sparkar uppåt som jag hade anat.

Mitt järnvärde låg på 125 men tydligen hade jag ganska dåliga reserver så jag får fortsätta med järntabletterna.

Har fått tid för Tul den 24 oktober i vecka 32,skall bli så mysigt att få se henne igen.

Kram på er alla,helt galet snart är vi på dom sista 10 veckorna

• princess77

Är också orklös! Blir andfådd för minsta lilla,konstant hungrig och trött oavsett om jag sover 6 timmar eller 9 per natt.

Yeapp,jag tror våra bebisar växer ordentligt just nu.

Imorgon skall jag hämta ut bedside cribben som vi har beställt och börja boa lite Trevlig helg!

• princess77

Sonen kom på BF så jag hoppas på samma tur denna gången. Annars har jag fått höra att jag får gå Max 7 dagar över innan dom sätter igång förlossningen.

Detta pga ålder (har fyllt 40 då) och pga lång jobbig historia med missfall osv.

Här hos oss erbjuds bara kub om du är över 35 och sedan RUL.

Jag har dock fått ett UL i vecka 8,kub i vecka 12,RUL i vecka 19 och nu TUL i vecka 32.

Detta också pga många missfall och min ålder

• princess77

Våran lilla tjej är väldigt aktivt. Jag känner dova rörelser och buffar hela dagen och på kvällen är det hela havet stormar på magen Jag känner även att hon snurrar runt i magen vilken nu börjar göra nästan ont eftersom hon är så stor.

Så länge du känner bebisen varje dag är det nog ok,ring BM eller förlossning om du tycker att rörelserna har minskat.

Svar på tråden Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL