Inlägg från: princess77 |Visa alla inlägg
  • princess77

Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL

Längtar efter den här lilla tjejen nu

Hon kommer att heta antingen,

Ella Sigrid Angelica eller.....

Ebba Sigrid Angelica. Vad tycker ni?

Vi ligger 50/50 just nu och kanske helt enkelt får bestämma oss när vi träffar henne.

• princess77
    Gurkan25 skrev 2017-10-15 01:23:37 följande:

Fina namn alllihop! Förstår att det är svårt att välja. Men jag hade valt Ebba Sigrid Angelica!

Jag och sambon står i valet mellan Benjamin och Zakaria, mellan namn har vi inte kommit någonstans.

Jag röstar på Benjamin, tycker att det är ett jättefint namn!
  • princess77
    Familia skrev 2017-10-15 13:39:34 följande:

Vi försöker välja mellan dessa namn:

Emily

Enya

Alice

Lucia

Det är verkligen jättesvårt och vi har olika favoritnamn.

Då röstar jag för Alice, det skulle första barnet ha hetat om han var en tjej Nu har vi en Albin istället.
  • princess77
    jesspett skrev 2017-10-15 20:38:42 följande:

Haha vad roligt, jag är beräknad den 14de och fyller också år den 9de december ;)

Haha,va roligt! Då kanske vi får varsin födelsedagspresent

Jag kanske är löjlig men jag vill gärna att hon kommer 3-4 dagar innan min födelsdag. Fyller jämt och vill att hon kommer medans jag fortfarande är 39
  • princess77
    jesspett skrev 2017-10-16 20:52:02 följande:

chansen/risken är väl ganska stor ;) 

Hihi tja, du får hålla igång med julstök och julbak från första advent så löser det sig säkert! Just nu bör jag nog ta det lite lugnt med lövkrattandet, annars finns det nog risk att pojken kommer alldeles för tidigt ;)

Ja jag är ledig från 1 dec,då skall vi köra stora julstöket Efteråt lär man inte orka och sonen måste få en fin jul. Lite städning och bakning så kommer det nog en bebis innan lucia
  • princess77
    vasg skrev 2017-10-16 21:19:40 följande:

Jag vägdes i vecka 12 och vecka 26, vägdes inte på förra besöket i vecka 29 :)

Jag har blivit vägd varje gång,nu senast i vecka 31. Har gått upp 7 kilo hittills och det känns helt ok.
  • princess77
    vasg skrev 2017-10-16 21:44:27 följande:

Vikt är jobbigt för mig pga olika anledningar, så jag blir bara glad om hon inte väger mig något mer

Om det är jobbigt så tycker jag att dom kan. Äga dig men inte säga något. Fokusera på hut du mår istället. Det är inte långt kvar nu. Huvudsaken är att du och bebisen mår bra <3
  • princess77

Hahaha,världens knasigaste autokorrekt

Inte äga dig....väga dig! Fokusera på hur du mår,det är det viktigaste!

• princess77
    Jennys Bageri skrev 2017-10-17 21:52:22 följande:

Någon av er som har väldigt få sammandragningar eller kanske rent av inga alls? Jag tyckte att jag hade börjat känna av dom lite smått. Men ack så fel man kan ha..

Jag har snarare rätt mycket sammandragningar.

Dom kommer i allafall 5-6 gånger om dagen men dom gör inte ont. Magen blir bara stenhård.
  • princess77

Jag skall på Tul på tisdag och sen tillbaka till BM den 1 nov. Om hon fortfarande ligger i säte vill dom diskutera vändningsförsök och eventuellt snitt Jag vill verkligen föda vanligt,kanske låter konstig men jag har sett fram emot det...

Svar på tråden Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL